• Aria

Startade pergotime 7/6 2012...råd

hej alla glada

den 7/6 2012 startade jag äta pergotime, jag ska således ta sista tabletten på måndag kväll. Inför tabletten hörde och läste jag om alla konstiga biverkningar etc men jag känner just ingenting alls. Och då börjar hjärnspöket mala på om att tabletterna kanske inte ens tar på mig :( paranoid jag vet.

Jag undrar också lite över vad som händer efter man tagit tabletten, hur långt efter sista tabletten får man ägglossning?

Snälla ni som kan, ge lite råd och vägledning

• Svar på tråden Startade pergotime 7/6 2012...råd
  • Aria

jo men eftersom jag aldrig haft menssymptom så vet jag liksom inte :( har dock haft så ont i brösten i och är trött och kissar mycket så får väl avvakta lite till

• Hannah8401

Naman, ja då är det skillnad! Jag tror säkert du haft äl, de flesta får de av pergo, jag tillhör den procenten som inte får tyvärr:(

Aria, jag får alltid ont i brösten 1 vecka innan mens, varför vet jag inte för jag har inte äl, men annars har jag läst att progesteronet är på topp en vecka efter äl, och att många kvinnor då kan reagera på detta och få ont i brösten. MEN, det är såklart ett gravsymtom oxå:) Spännande!

• manam
    Aria skrev 2012-10-07 20:36:17 följande:
    hallo tjejer nu har det gått snart 8 dagar sedan äl sattes igång och jag har så ont i brösten speciellt det ena så det finns inte....undrar om ni som har haft ÄL tidigare också brukar ha det.....

eftersom jag själv aldrig haft ÄL tidigare så vet jag inte om det är så eller om det kan va ett tidigt gravsymptom
    Ooooh, spännande! Har ju lika liten erfarenhet som du av ägglossning tyvärr...men det låter onekligen som om det skulle kunna vara graviditetssymtom det där. Håller tummarna för det. Spännande nedräkning mot BIM nu...
  • jagvill85
    Aria skrev 2012-10-07 23:44:06 följande:
    jo men eftersom jag aldrig haft menssymptom så vet jag liksom inte :( har dock haft så ont i brösten i och är trött och kissar mycket så får väl avvakta lite till
    Hej Aria,
    Spännande symptom! Jag tog ocksa Ovitrelle ungefär samtidigt som du, den 2 oktober. efter 19dagar med Gonal-f.  Har ocksa ont i brösten , mensvärk osv. Ville bara säga att jag läst att detta är mycket vanliga symptom av Ovitrelle...sa försöker lugna ner mig lite Skäms Själva Ovitrelle sprutan (atminstone den som jag tog här i utlandet) är ju faktiskt hcg hormon, vilket är samma hormon som utsöndras vid graviditet. Vill inte verka negativ men är sa rädd att bli besviken...Tungan ute

Haller tummarna för oss bada Skrattande
  • Babybel
    jagvill85 skrev 2012-10-08 11:25:45 följande:
    Hej Aria,
    Spännande symptom! Jag tog ocksa Ovitrelle ungefär samtidigt som du, den 2 oktober. efter 19dagar med Gonal-f.  Har ocksa ont i brösten , mensvärk osv. Ville bara säga att jag läst att detta är mycket vanliga symptom av Ovitrelle...sa försöker lugna ner mig lite Skäms Själva Ovitrelle sprutan (atminstone den som jag tog här i utlandet) är ju faktiskt hcg hormon, vilket är samma hormon som utsöndras vid graviditet. Vill inte verka negativ men är sa rädd att bli besviken...Tungan ute

Haller tummarna för oss bada Skrattande

Innebär det att man då egentligen skulle kunna testa positivt på graviditetstest då när man tar den sprutan?
  • jagvill85

Min gyn sa att man testar positivt efter att man tagit sprutan men jag vet inte hur många dagar det "håller i sig". Skall testa mig två veckor o tre dagar efter sprutan...dessa behandlingar innebär ett evigt väntande men månne det nu inte leder till nå gott i slutändan

• Aria

10 dagar håller det i sig tydligen och det stämmer bra det du skrev.....jag tog sprutan den 1 ok efter att ha använt gonal f i en och en halv månad

• Babybel

Jobbigt ändå, då vågar man kanske inte riktigt lita på plusset när det kommer sen ju. Eller vet man g à r à n t e r à t att om man plussar på dag 11 så är man gravid på riktigt?

• Aria

babybel det är inte alla som plussar pga ovitrielle jag har provat och inte plussat, men jag läste någonstans att OM man plussar så ska man ta ett test typ på dag 11 och då ska det bli negativt om de va pga ovitrielle och sen ska man vänta och ta igen och är det plus då så är man gravid....

är också orolig för att bli besviken samtidigt som jag fått många konstiga symptom....

* illamående till och från
    * Ömma och värkande bröst
    *stickningar i bröst och tjejmagen
    *ont i svanken
    * Förstoppning (Sorry)
    * Hungrig
    *Finnar
    *irriterad
    * Humörsvängningar
    * Lite ådror på brösten
    *Styva bröstvårtor och spända bröst
    *Hungrig
    *Konstig smak i mun
    *yr
    *Trött
    *Konstiga tjocka flytningar

ja bara lite av de jag känner men de kan ju lika gärna va av ovitrielle antar jag så bara vänta och se :)

• manam
    Aria skrev 2012-10-09 22:12:33 följande:
    babybel det är inte alla som plussar pga ovitrielle jag har provat och inte plussat, men jag läste någonstans att OM man plussar så ska man ta ett test typ på dag 11 och då ska det bli negativt om de va pga ovitrielle och sen ska man vänta och ta igen och är det plus då så är man gravid....

är också orolig för att bli besviken samtidigt som jag fått många konstiga symptom....

* illamående till och från
    * Ömma och värkande bröst
    *stickningar i bröst och tjejmagen
    *ont i svanken
    * Förstoppning (Sorry)
    * Hungrig
    *Finnar
    *irriterad
    * Humörsvängningar
    * Lite ådror på brösten
    *Styva bröstvårtor och spända bröst
    *Hungrig
    *Konstig smak i mun
    *yr
    *Trött
    *Konstiga tjocka flytningar

ja bara lite av de jag känner men de kan ju lika gärna va av ovitrielle antar jag så bara vänta och se :)
    Men oh, Aria...låter ju onekligen som graviditetssymptom det där. När var det du skulle testa? 12:e? Åh, vad jag hoppas!
Svar på tråden Startade pergotime 7/6 2012...råd