• Aria

Startade pergotime 7/6 2012...råd

hej alla glada

den 7/6 2012 startade jag äta pergotime, jag ska således ta sista tabletten på måndag kväll. Inför tabletten hörde och läste jag om alla konstiga biverkningar etc men jag känner just ingenting alls. Och då börjar hjärnspöket mala på om att tabletterna kanske inte ens tar på mig :( paranoid jag vet.

Jag undrar också lite över vad som händer efter man tagit tabletten, hur långt efter sista tabletten får man ägglossning?

Snälla ni som kan, ge lite råd och vägledning

• Svar på tråden Startade pergotime 7/6 2012...råd
  • Babybel
    Aria skrev 2012-10-31 11:55:54 följande:
    ja de avbröt men jag valde att köra själv för jag hade ovitrielle hemma, de avbröt för att de va en blåsa för mycket
     jag har ont i nedre magen, trött, ont i huvudet, ont i svanken, ont i knäna, öronvärk, illamående, kväljningar, nästäppa osv osv........

Jag har också ont hela tiden nu. Molvärk i nedre delen av magen och svanken. Men sen har jag lite ont i tarmarna också och jag vet ju att det kan vara boven i det hela. Men mest av allt så har jag så satigt ont i bröstvårtorna, men det verkar som att min kropp reagerar så på hormoner Det har hållt på i kanske 6-6 dagar och ägglossningen bör ha varit för 3 dagar sen.
  • Babybel
    Aria skrev 2012-10-31 11:55:54 följande:
    ja de avbröt men jag valde att köra själv för jag hade ovitrielle hemma, de avbröt för att de va en blåsa för mycket
     jag har ont i nedre magen, trött, ont i huvudet, ont i svanken, ont i knäna, öronvärk, illamående, kväljningar, nästäppa osv osv........

När har du BIM nu då i så fall? För mig blir det ju den 13e november.
  • Aria

Jag har BIM den 9-10 november men jag fick lite rosa flytningar idag...något att vara orolig över tro?

• Babybel
    Aria skrev 2012-11-02 19:01:25 följande:
    Jag har BIM den 9-10 november men jag fick lite rosa flytningar idag...något att vara orolig över tro?
    eller så är det en nidblödning? Jag hade nog bara sett det som positivt faktiskt ;)
  • Aria

ja jag försöker tänka så för det har huggt till ordentligt nu i två gånger idag efter andra gången det hugg till ordentligt såkom det mer blod så ska vänta några dagar och ta ett test sen, tog ett test igår och då va det blankt så i mitt fall har väl ovitrielle inte gett plus på testet

• Babybel

Wow, det låter ju jättelovande!!! Men det tar nog iaf en vecka efter Att ägget fäst innan man får positivt gravtest. Hcg dubblas varje eller varannan dag ju. Så dubblas det varje dag är hcg på 62 på dag 7 typ?!

• Babybel

0 till 1
    1 till 2
    2 till 4
    4 till 8
    Och så vidare. Vet inte om det är fel men Hittade nån lista på nätet som såg ut typ så fast med ett större spann på varje dag.

• Aria

jag förstår fortf inte men det ärlugnt :)

Jag får ingen blödning dvs ingen vattnig blödning men när jag går på toa så kommer det mycket slemmigt blod, först trodde jag det var klumpar men sen såg jag att det snarare är slem som liksom är mörkmörk röd...ursäkta detaljerna men enda sättet att få hjälp så nu är jag orolig och osäker på om det kan vara en nidblödning

• Babybel
    Veckor efter senast mens (hCG i mIU/ml)

3

5 - 50

4

4 - 426

5

19 - 7 340

6

1 080 - 56 500

7-8

7 650 - 229 000

9-12

25 700 - 288 000

13-16

13 300 - 254 000

17-24

4 060 - 165 400

25 - 40

3 640 - 117 000

Aria: Äsch, hittade en lista över hur hCG stiger nu. Den visar ju iaf att det kan dröja till 5 veckor efter senaste mens (och typ 3 veckor efter ÄL) innan man får positivt gravtest trots att man är gravid. Man ser ju också vilka enorma skillnader det kan vara i hCG-nivå. Det beror säkert på när ägget fäster och lite annat individuellt säkert.
    Jag tror din slemblödning är en nidblödning!! Punkt ;D
    Man har läst så mycket om nidblödningar, så jag känner nästan att det är kört för mig som inte fått nån, haha. Men jag tycker de brukar beskrivas precis som du skriver.

Jag tog ett negativt graviditetstest idag också. Det var det jag hoppades på ;) eftersom jag bara  är på ÄL +6 eller +7 (beroende på när ägget lossade). Men det betyder väl iaf att jag inte borde testa falskt positivt om jag plussar efter idag.
    Men det känns verkligen inte som jag blivit gravid denna månad. Mina bröstvårtor känns mycket bättre och jag har bara ett svagt molande i nedre delen av magen kvar. Visserligen så är det ju på tok för tidigt för att känna nåt alls, men jag är liksom mer inställd på att det kommer ta sig en annan omgång. Men det kanske är en försvarsmekanism!?
Svar på tråden Startade pergotime 7/6 2012...råd