• Aria

Startade pergotime 7/6 2012...råd

hej alla glada

den 7/6 2012 startade jag äta pergotime, jag ska således ta sista tabletten på måndag kväll. Inför tabletten hörde och läste jag om alla konstiga biverkningar etc men jag känner just ingenting alls. Och då börjar hjärnspöket mala på om att tabletterna kanske inte ens tar på mig :( paranoid jag vet.

Jag undrar också lite över vad som händer efter man tagit tabletten, hur långt efter sista tabletten får man ägglossning?

Snälla ni som kan, ge lite råd och vägledning

• Svar på tråden Startade pergotime 7/6 2012...råd
  • Aria
    Utlandssvensk76 skrev 2012-10-27 22:01:55 följande:
    Grattis! Solklart plus!
    och hur gåre för dig då?
  • manam
    småfossingar skrev 2012-10-27 19:06:22 följande:
    Tog ett cb grav test i förmiddags tyvärr inte morgonurin men fick ändå ett svagt svagt streck..bilden är suddig men kanske går att se ändå.
    Har inte bim förens på tisdag och hade tänkt försöka vänta tills dess men det gick ju inteGlad Är så tidigt än så jag törs inte hoppas, men ska försöka att inte tänka på det så mycket, och ta ett nytt test på tisdag morgon. 

Oh, grattis! Om det där inte är ett plus vet jag inte hur ett sådant ska se ut . Vad roligt!
  • Babybel
    småfossingar skrev 2012-10-27 19:06:22 följande:
    Tog ett cb grav test i förmiddags tyvärr inte morgonurin men fick ändå ett svagt svagt streck..bilden är suddig men kanske går att se ändå.
    Har inte bim förens på tisdag och hade tänkt försöka vänta tills dess men det gick ju inteGlad Är så tidigt än så jag törs inte hoppas, men ska försöka att inte tänka på det så mycket, och ta ett nytt test på tisdag morgon. 

WOW, grattis!!!! Vilket försök var ni på? För visst har du ätit Pergotime?
  • Babybel
    manam skrev 2012-10-26 11:25:18 följande:
    Ah, men åh så frustrerande... Först händer inget...och sedan händer för mycket istället liksom. Vad händer nu då? De där äggen måste väl lossna?

Här är jag på cd 11 med Pergotime enkeldos. Känner inget särskilt, kanske lite hugg i äggstockarna då och då...svagt... Men en konstig grej är att jag haft temphöjning sedan cd 9. Någon av er som varit med om en högre kroppstemp med Pergotime. Känns ju lite väl tidigt om jag ägglossat cd 8 om man säger så...

Jag har ju inte tempat, men första omgången så vet jag att jag svettades och var varm som tusan. Speciellt nätterna var helt vidriga under några dagar. Så jag tror inte du ägglossat ännu. Vilken dag ska du på återbesök och mäta blåsorna?
  • manam
    Babybel skrev 2012-10-29 11:10:52 följande:

Jag har ju inte tempat, men första omgången så vet jag att jag svettades och var varm som tusan. Speciellt nätterna var helt vidriga under några dagar. Så jag tror inte du ägglossat ännu. Vilken dag ska du på återbesök och mäta blåsorna?
    Du har nog rätt i det...att det är en biverkning av tabletterna. Hittar dock ingen som varit med om liknande när jag googlar på det. Imorgon är det dags att mäta blåsorna. Har inga förväntningar... Tror att det kanske ser ut som sist, att det inte är någon blåsa på gång...än... Förra gången hände det ju inget förrän cd 21 typ.

Hur går det med sprutorna?
  • Babybel

Förresten så var jag hos gyn idag efter 6 dagar med Puregon (med en daglig dos på 50). Jag hade en stor fin blåsa på 21 mm (största jag någonsin haft på ett gynbesök EVER) som enligt gyn var sprickfärdig. Slemhinnan var på 6 mm. Gyn sa att det var lite väl snabbt jobbat och att slemhinnan därför inte hunnit växa till sig mer, men jag ska ändå ta Ovitrellesprutan idag som ska framkalla ägglossning. Sen ska vi ha sex imorgon enligt ordination :D

Tydligen så är jag ganska lättstimulerad med Puregon, så det är ju bra. Men nästa omgång (om det blir en) så blir det nog ännu lite lägre dos. Jag räknar dock med en till dos, känns bara så.

Jag har lite ångest dock gällande tiden för jag far iväg på en kort jobbresa idag och kommer hem först på kvällen imorgon, så damn you SJ om det blir förseningar!!!

• Aria

men vänta nu, du ska ta äl sprutan idag och ha sex imorgon? låter fel, mina läkare är sååå noga med att man ska ha sex ganska omgående

• småfossingar

babybel: Jag var på andra dubbelkuren alltså andra ägglossningen eftersom jag inte lossade på enkelkur.
    Tog ännu en sticka igår morse med morgonurin och den var ännu starkare. Har köpt digitalt test som jag tänker ta på onsdag eller nått om jag klarar av att vänta tills dess.

• Babybel
    Aria skrev 2012-10-29 13:19:10 följande:
    men vänta nu, du ska ta äl sprutan idag och ha sex imorgon? låter fel, mina läkare är sååå noga med att man ska ha sex ganska omgående

Usch, nu gör du mig orolig Obestämd Hemskt om han tänker fel, men jag vet garanterat att han sa att jag skulle ta sprutan vid 11-tiden idag och sen ha sex imorgon kväll (eftersom jag berättade att jag skulle iväg på jobbresa idag och kom hem först på kvällen imorgon).
    Men vi hade iofs sex imorse, vi tänkte oss ju inte för direkt eftersom jag verkligen inte trodde att det skulle ha hänt nåt alls. Men det kanske är "för tidigt" för att hålla sig kvar till ägglossning som bör ske kl 24 imorgon natt. Sen vet jag inte om UL-undersökningen pajjar det heller på nåt vis!?

Spontant känner jag att den gyn som gjorde undersökning på mig idag kändes som den skickligaste jag varit hos någonsin. INGEN har kollat mig så snabbt (det brukar alltid vara svårt att kolla mig) och med den stenkoll han gjorde idag. Märkligt att en man känns så kunnig på nåt vis när det rör sig om kvinnokroppen. Så förhoppningsvis har han koll när det gäller allt.
Svar på tråden Startade pergotime 7/6 2012...råd