• Aria

Startade pergotime 7/6 2012...råd

hej alla glada

den 7/6 2012 startade jag äta pergotime, jag ska således ta sista tabletten på måndag kväll. Inför tabletten hörde och läste jag om alla konstiga biverkningar etc men jag känner just ingenting alls. Och då börjar hjärnspöket mala på om att tabletterna kanske inte ens tar på mig :( paranoid jag vet.

Jag undrar också lite över vad som händer efter man tagit tabletten, hur långt efter sista tabletten får man ägglossning?

Snälla ni som kan, ge lite råd och vägledning

• Svar på tråden Startade pergotime 7/6 2012...råd
  • Hannah8401

Manam, det som din doktor säger om att man får mens efter pergo har man haft äl, stämmer inte. Jag fick mens efter alla mina tre pergokurer men ingen äl. Jag blir bara mer och mer skeptisk till läkare, det är så mycket dom säger som inte stämmer.

• saramandis

Hej, Någon med erfarenhet som kan svara på en fråga? Ska starta en pergo kur denna månad, min första och undrar om man fått sin egen mens utan att ha ätit provera, kan man fortfarande få ta pergo då?

• Aria

saramandis ja det spelar ingen roll om det är egen mens eller egen framkallad mens huvudsaken är att det är mens

• saramandis
    Aria skrev 2012-10-06 19:21:04 följande:
    saramandis ja det spelar ingen roll om det är egen mens eller egen framkallad mens huvudsaken är att det är mens

Tack för ditt svar,vad bra att det är såGlad
  • Babybel
    Hannah8401 skrev 2012-10-06 13:45:27 följande:
    Manam, det som din doktor säger om att man får mens efter pergo har man haft äl, stämmer inte. Jag fick mens efter alla mina tre pergokurer men ingen äl. Jag blir bara mer och mer skeptisk till läkare, det är så mycket dom säger som inte stämmer.
    Men visst är det väl mer troligt iallafall. Får man inte mens så är det ju en tydlig indikator på att man troligen inte ägglossat.
    Men generellt är jag villig att hålla med dig om gynekologer. Jag har verkligen inte stort förtroende för dem längre.  Jag har fått höra så otroligt mycket olika saker från dem genom åren. 
  • manam
    Hannah8401 skrev 2012-10-06 13:45:27 följande:
    Tusan också...det där vill jag ju egentligen inte höra . Har bestämt mig för att tänka att jag hade äl den där gången. Och nu nästa gång ska jag be att få göra ett blodprov efteråt för att säkert veta.

Har du ätit olika dos pergo alla tre gångerna? Och har du mens även utan pergotime? 
  • Hannah8401

Manam, nej jag vet det är tråkigt, förlåt jag fick pos ältest och temphöjning med så trodde verkligen det funkat men nej. Ja jag har regelbunden mens av mig själv men uppenbarligen inte äl.

Jag har ätit enkel, dubbel och trippel. Och du?

• manam
    Hannah8401 skrev 2012-10-07 19:36:28 följande:
    Manam, nej jag vet det är tråkigt, förlåt jag fick pos ältest och temphöjning med så trodde verkligen det funkat men nej. Ja jag har regelbunden mens av mig själv men uppenbarligen inte äl.
    Jag har ätit enkel, dubbel och trippel. Och du?
    Haha...det är ju inte ditt fel . Men sånt vill man ju liksom inte höra...

Skillnaden mellan oss är då att jag inte har mens av mig själv. Men fick det just efter pergo. Så jag är ju i en lite annan situation än du. Återstår att se vad som händer denna gången... 
  • Aria

hallo tjejer nu har det gått snart 8 dagar sedan äl sattes igång och jag har så ont i brösten speciellt det ena så det finns inte....undrar om ni som har haft ÄL tidigare också brukar ha det.....

eftersom jag själv aldrig haft ÄL tidigare så vet jag inte om det är så eller om det kan va ett tidigt gravsymptom

• Babybel

Spännande. Det borde ju inte ha med äl att göra eftersom den är över. Så antingen är det tidiga menssymtom eller gravsymtom, har hör att de ska vara identiska!

Svar på tråden Startade pergotime 7/6 2012...råd