• Aria

Startade pergotime 7/6 2012...råd

hej alla glada

den 7/6 2012 startade jag äta pergotime, jag ska således ta sista tabletten på måndag kväll. Inför tabletten hörde och läste jag om alla konstiga biverkningar etc men jag känner just ingenting alls. Och då börjar hjärnspöket mala på om att tabletterna kanske inte ens tar på mig :( paranoid jag vet.

Jag undrar också lite över vad som händer efter man tagit tabletten, hur långt efter sista tabletten får man ägglossning?

Snälla ni som kan, ge lite råd och vägledning

• Svar på tråden Startade pergotime 7/6 2012...råd
  • Babybel
    Tjotta skrev 2012-09-23 14:10:18 följande:
    Hej tjejer!!! Jag kommer att lämna denna tråd för ett tag iaf.... he he he nej nej jag är INTE gravid, men fick i fredags reda på att jag har inte pco längre så det känns dumt att vara här då. Lycka till nu alla och hoppas vi alla får ett plus i år!!!!! Kram
    Hoppas allt går bra för dig. Jag har aldrig hört talas om att man kan bli av med sin PCO annat än att symptomen kan minska, så kanske hade du inte PCO till att börja med? Tog de hormonprover på dig för att fastställa det?
  • Tjotta

Har tagit både blodprov och gjort vul och det finns inga tecken på att pcon är kvar. Har alltid fått veta att man kan ha mer eller mindre pco och jag har haft mycket lite. Tog upp i fredags detta med min gyn och hon berätta att eftersom jag har ätit zyrona en längre tid och gått ner mycket i vikt så har kroppen stabiliserat sig och det finns inga tecken på att jag har pco längre. Fick titta på skärmen själv och ser inget jag heller. Det har synits tydligt förut. Jag är fortfarande i chock för jag visste inte att det kunde bli så. Kanske jag hade de nåt annat och de sa pco för de inte visste var det var. Men 3-4 sorters läkare har sagt sen jag var 21 att det är pco så då har jag trott att det är så. 

Förlåt mig jag menade INTE att det var dumt med denna tråd. Jag läste mitt eget inlägg och tyckte det var mkt klantigt att skriva så. Så förlåt alla här inne och hoppas ingen tog illa vid sig. Jag gillar denna tråd jätte mkt och har fått mkt stöd. Men jag ska inte äta pergo så länge till så därför lämnar jag denna tråd. Men jag kommer att följa den endå och kolla hur det går för er =) Tack för att jag fick vara med =) Kram på er alla!!!!  

• småfossingar
    Babybel skrev 2012-09-23 23:04:34 följande:
    Oj, det låter ju helt klart lovande. Verkar väldigt vanligt att man få äl på dag 20-21 när man tar Pergotime, det har ju jag också fått. Vad är det för symtom? Man bör ju inte känna så mycket (ägget har ju nyss fäst i så fall) men man har ju faktiskt hört om folk som faktiskt trots allt har känt saker väldigt tidigt. Tror det kan ha att göra med hur väl man känner sin kropp.

Det är nog ca 5 dagar sen som ägget fäste sig om det har gjort detGlad

Jag har molande värk i magen och ut mot ljumskarna, även molvärk bak i ryggen. 

Ömmande bröst och bröstvårtor, tunga bröst. 

Yrsel och illmående som kommer och går.

Svajande humör..

Allt detta är är mycket mer än jag brukar ha innan mens. Men vågar inte tro något får vänta och se helt enkelt.         
  • 2010an

Hej!

Jag har nyligen avslutat en provera kur,.. Vet någon när mensen är beräknad att komma efter avslutad kur.. ? Jag tog sista tabletten i lördags och har fortfarande ej fått den..

• Aria

hej så nu är jag tillbaka har flyttat och varit upptagen med allt kring det :)

ja själv har manju bara ökat och ökat dosen så nu är jag på en dos på 125 och se då börja det hända något, i tisdag hade jag en blåsa som va 10mm och en som va 8, i onsdags hade de växt till 13 mm respektiva 10 mm så nu ska jag på en kontroll på måndag också och hoppas då på två färdiga blåsor :) börjar äntligen kännas som att det händer något :)

uppdaterar på måndag

• Utlandssvensk76
    småfossingar skrev 2012-09-24 18:19:26 följande:
    Det är nog ca 5 dagar sen som ägget fäste sig om det har gjort det Jag har molande värk i magen och ut mot ljumskarna, även molvärk bak i ryggen.  Ömmande bröst och bröstvårtor, tunga bröst.  Yrsel och illmående som kommer och går. Svajande humör.. Allt detta är är mycket mer än jag brukar ha innan mens. Men vågar inte tro något får vänta och se helt enkelt.         

Hur har det gått? Dags att testa snart, du närmar. Dig väl Bim?
    Karl 3 Augusti 2010, syskon 23 maj 2013.
  • småfossingar
    Utlandssvensk76 skrev 2012-09-30 22:42:52 följande:

Hur har det gått? Dags att testa snart, du närmar. Dig väl Bim?

Hann aldrig testa mig, fick mens i onsdags men fick så konstig mens.. väldigt ont och mycket. Vet inte om det har med pergon att göra eller om jag kanske va gravid men att det inte blev något..

Hur som helst glad ändå att mensen kom så jag vet att jag haft äl.. började med ännu en dubblekur pergo igår. 
  • Aria

tjoho tjejer var hos gyn idag och hade en äggblåsa på 20 och en på 16-17 samt tre på ca 13, läkaren bad mig ta ovitrielle omgående någon som vet exakt hur långt efter ovitriella man ska mysa??

• manam

Hej på er!

Nu är vi inne i loopen igen . Har fått svar på sambons spermaprov, vilket var ok, så nu är remiss till ivf skickad och framför allt; äntligen får jag köra andra omgången pergo. Börjar med primolut nor imorgon tänker jag.

Aria...ingen erfarenhet alls av ovitriella ju. Men vad härligt att du fått så bra äggblåsor. Nu finns ju alla förutsättningar! Gissar att ni myst på ordentligt där hemma .

• Babybel
    manam skrev 2012-10-03 14:11:28 följande:
    Hej på er!

Nu är vi inne i loopen igen . Har fått svar på sambons spermaprov, vilket var ok, så nu är remiss till ivf skickad och framför allt; äntligen får jag köra andra omgången pergo. Börjar med primolut nor imorgon tänker jag.

Aria...ingen erfarenhet alls av ovitriella ju. Men vad härligt att du fått så bra äggblåsor. Nu finns ju alla förutsättningar! Gissar att ni myst på ordentligt där hemma .

KUL! Vet du vart de skickat remissen? Jag ska till Sophiahemmet om ungefär 2 veckor efter ca 2 månaders väntetid. Min gyn skickade remiss till både dem och Huddinge (men Huddinge har 9 månaders väntetid).
Svar på tråden Startade pergotime 7/6 2012...råd