• Aria

Startade pergotime 7/6 2012...råd

hej alla glada

den 7/6 2012 startade jag äta pergotime, jag ska således ta sista tabletten på måndag kväll. Inför tabletten hörde och läste jag om alla konstiga biverkningar etc men jag känner just ingenting alls. Och då börjar hjärnspöket mala på om att tabletterna kanske inte ens tar på mig :( paranoid jag vet.

Jag undrar också lite över vad som händer efter man tagit tabletten, hur långt efter sista tabletten får man ägglossning?

Snälla ni som kan, ge lite råd och vägledning

• Svar på tråden Startade pergotime 7/6 2012...råd
  • manam
    Babybel skrev 2012-10-30 18:27:20 följande:
    Manam: be om att få östrogen i tablettform under nästa kur för slemhinnan. Trist med överstimulering men frågan är hur stor risk det är med fyrlingar e g e n t l i g en. Sen kan du ju hävda att ni låg innan ditt besök om du blir gravid, eller bara inte boka nytt besök med dem igen
    Ja, vi hade ju t ex sex i söndagskväll så släpper ägget typ nu snart så finns det ju chans (eller risk) ändå...haha... Men sedan var ju min slemhinna som sagt för tunn också, så oavsett är ju chansen inte särskilt stor att det blir något.

Känns som jag kommer få tjata på herr Jan-Åke om det där östrogenet...han verkade inte så sugen på att skriva ut sånt. Men utan vettig slemhinna inte gravid ju. Förresten, visst hade du också gått hos honom på Mama Mia? 
  • Babybel

Manam: nä, jag gjorde ju aldrig det utan gick direkt till sophiahemmet istället.
    Ang. Slemhinnanså tror jag inte heller att det är kört pga den. Min var ju bara 6 mm nu men Gyn jag var hos sa ju att jag absolut kunde bli gravid nu. Hinnan växer ju till sig massor dagarna efter äl också!

• Aria

jag mår väldigt dåligt, någon annan som fått konstiga biverkningar av ovitrielle, det var inte alls så här illa förra gången :(

• Babybel

Aria: Fick du ändå ovitrelle nu då? Trodde ditt försök avbröts?
    Jag känner inte av nåt av ovitrellen alls men det har ju bara gått 42-43 timmar.
    På vilket sätt mår du dåligt?

• manam
    Babybel skrev 2012-10-30 23:05:25 följande:
    Manam: nä, jag gjorde ju aldrig det utan gick direkt till sophiahemmet istället.
    Ang. Slemhinnanså tror jag inte heller att det är kört pga den. Min var ju bara 6 mm nu men Gyn jag var hos sa ju att jag absolut kunde bli gravid nu. Hinnan växer ju till sig massor dagarna efter äl också!
    Aha...hade ju varit lite intressant annars, om vi varit hos samma läkare.

J-Å sa att "gränsen" gick vid 6 mm. Eller som han också sa, det finns ju inte någon egentlig gräns...vissa blir gravida med tunnare slemhinna, men det är tydligen väldigt ovanligt.

Sedan så fortsätter ju slemhinnan att växa såklart...och än har jag inte haft ÄL...går och väntar . Men jag tror faktiskt att jag lyder läkaren denna gången. Blir jag överstimulerad igen kanske jag tänker annorlunda.

Har du känt av ägglossningen nu efter din spruta?
  • Aria
    Babybel skrev 2012-10-31 07:21:27 följande:
    Aria: Fick du ändå ovitrelle nu då? Trodde ditt försök avbröts?
    Jag känner inte av nåt av ovitrellen alls men det har ju bara gått 42-43 timmar.
    På vilket sätt mår du dåligt?
    ja de avbröt men jag valde att köra själv för jag hade ovitrielle hemma, de avbröt för att de va en blåsa för mycket
     jag har ont i nedre magen, trött, ont i huvudet, ont i svanken, ont i knäna, öronvärk, illamående, kväljningar, nästäppa osv osv........

• Aria

o my god o my god o my god grattis grattis gud vad glad jag är för din skull...får nästan lyckotårar härrrr
    super grattis

• småfossingar
    Aria skrev 2012-10-31 18:31:36 följande:
    o my god o my god o my god grattis grattis gud vad glad jag är för din skull...får nästan lyckotårar härrrr
    super grattis

Tack så mycket Aria, det känns mycket bra men overkligt.. känns som det är för tidigt för att tro att det är sant kanske slappnar efter ul där man får se om det är något där inne..

Jag kommer följa den här tråden för att se hur det går för er, och håller tummar och tår för att ni ska få erat plus snart. 
  • manam
    småfossingar skrev 2012-11-02 08:18:05 följande:

Tack så mycket Aria, det känns mycket bra men overkligt.. känns som det är för tidigt för att tro att det är sant kanske slappnar efter ul där man får se om det är något där inne..

Jag kommer följa den här tråden för att se hur det går för er, och håller tummar och tår för att ni ska få erat plus snart. 
    Stort grattis till dig!

Åååå...så roligt. Förstår dock att det känns overkligt än, men du ska se att allt kommer gå jättebra.

Svar på tråden Startade pergotime 7/6 2012...råd