• Aria

Startade pergotime 7/6 2012...råd

hej alla glada

den 7/6 2012 startade jag äta pergotime, jag ska således ta sista tabletten på måndag kväll. Inför tabletten hörde och läste jag om alla konstiga biverkningar etc men jag känner just ingenting alls. Och då börjar hjärnspöket mala på om att tabletterna kanske inte ens tar på mig :( paranoid jag vet.

Jag undrar också lite över vad som händer efter man tagit tabletten, hur långt efter sista tabletten får man ägglossning?

Snälla ni som kan, ge lite råd och vägledning

• Svar på tråden Startade pergotime 7/6 2012...råd
  • Aria

Manam ja jag också :) men jag vet ju också att pcoare har lätt för att "behålla" det så även om jag skulle va dte kan det släppa...plus att jag råkat på världens förkylning sen igår så är helt nere för räkning...tog Äl sprutan den 1 oktober så är på ÄL+10 ca

• Aria

babybel ja du samma symptom fortf plus att jag är otrolig trött och yr numera också, men jag vet inte när jag har BIM eftersom jag inte vet när  mensen normalt skulle komma eftersom jag inte har mens normalt :) läkaren bad mig iallafall vänta minst två veckor innan jag ens testar så på måndag har det ju gått två veckor sen jag tog sprutan men inte nödvändigtvis två veckor sedan jag hade ÄL så jag ska nog ta testet nästa ons-fre då bör det ju visa något om jag är gravid i annat fall skulle jag vänta lite till sa läkaren om jag fortf inte fått någon mens...tiden går otroligt sakta dock :)
    hur gåre för dig?

• Babybel
    Aria skrev 2012-10-13 19:22:41 följande:
    babybel ja du samma symptom fortf plus att jag är otrolig trött och yr numera också, men jag vet inte när jag har BIM eftersom jag inte vet när  mensen normalt skulle komma eftersom jag inte har mens normalt :) läkaren bad mig iallafall vänta minst två veckor innan jag ens testar så på måndag har det ju gått två veckor sen jag tog sprutan men inte nödvändigtvis två veckor sedan jag hade ÄL så jag ska nog ta testet nästa ons-fre då bör det ju visa något om jag är gravid i annat fall skulle jag vänta lite till sa läkaren om jag fortf inte fått någon mens...tiden går otroligt sakta dock :)
    hur gåre för dig?
    Det är nog smart att göra så. Många testar alldeles för tidigt och då lägger man ju bara upp sig för en besvikelse. Väldigt spännande måste jag säga, förstår att tiden såsar sig fram dock.

Jag ska till Sophiahemmet nu på tisdag på mitt första besök där. Det känns väldigt bra, för nu känns det som att jag kommer att få hjälp på riktigt. Jag vet inte riktigt vad som kommer hända men de fortsätter väl att göra utredningen. Sen hoppas jag att jag får sprutor direkt eftersom jag inte tror att Pergotime funkade på mig heller. 
  • Aria

babybel nä jag tror pergo mer bara är en liten knuff för de som har den mindre framträdande versionen av pco eller nåt...

håll oss uppdaterad nu :)

• Babybel
    Aria skrev 2012-10-14 18:33:22 följande:
    babybel nä jag tror pergo mer bara är en liten knuff för de som har den mindre framträdande versionen av pco eller nåt...

håll oss uppdaterad nu :)
    Så tror jag också!! 

Hur ser planen ut för dig nu framöver om det inte tar sig denna omgång? Har de sagt nåt om hur många försök du får nu när man bekräftat att detta faktiskt fungerar på dig? Finns det nån begränsning för hur länge man kör en fungerande metod innan det blir IVF istället?
  • Aria

babybel jag tror vi kommer köra spruta igen och det vill jag oxå detta är ju egentligen min första riktiga gång, läkaren sa att jag får känna efter själv och det är jag tacksam över så kommer nog köra spruta några gånger till

• manam

Hej alla!

Nu har min primolut-blödning smugit sig igång här. Så nu börjar jag räkna dagar inför Pergostart. Dock får jag så extremt sparsamma blödningar av primolut nor, så även denna gång verkar det som. Mest nästan som röda flytningar än. Någon som känner igen sig? Kan ju tycka att det borde finnas massor att blöda ut eftersom jag aldrig har mens :-/.

• Aria

hallo tjejer fick en blödning igår, prata med läkaren idag kan ha varit ett mycket tidigt MF pga att jag tog ett test i förrigår som visa ett svagt plus så nu är det väl förmodligen en ny omgång och nya tag :)

• Babybel
    manam skrev 2012-10-16 14:02:33 följande:
    Hej alla!

Nu har min primolut-blödning smugit sig igång här. Så nu börjar jag räkna dagar inför Pergostart. Dock får jag så extremt sparsamma blödningar av primolut nor, så även denna gång verkar det som. Mest nästan som röda flytningar än. Någon som känner igen sig? Kan ju tycka att det borde finnas massor att blöda ut eftersom jag aldrig har mens :-/.

Alltså, Pergotime har ju en negativ påverkan på slemhinnan vilket gör att den blir mycket tunnare. Jag fick inte heller någon blödning sist med Provera utan hade bara en lätt tunn blödning en halv dag på bim.
    Men jag trodde att du fick mens av dig själv efter Pergotime?
Svar på tråden Startade pergotime 7/6 2012...råd