manam skrev 2012-10-04 11:03:30 följande:
Hmm...ja, verkligen skumt. Tänker att jag tar upp det med min gyn igen när jag kommer dit för att kolla äggblåsorna i samband med pergotime. Lättare att diskutera öga mot öga – i mailet lät han väldigt säker på sin sak. Men som du säger, uppenbarligen går det ju eftersom du fått remiss till både HS och Sophiahemmet.
Idag är det i alla fall dags att plocka ut primolut och pergo. Sedan är det på't igen. Ser faktiskt fram emot det! Har väntat länge nu på att testa en ny kur.
Hon skickade först en remiss till Huddinge. Sen ringde jag och bad henne skicka en till SH eftersom jag hade ringt dit och fått besked om att deras väntetider var mycket kortare. Så då gjorde hon det. Men jag vet inte förstås om det innebär att hon "tog bort" remissen till Huddinge men jag tror inte det. Hur som helst spelar det ju ingen roll eftersom de gör samma saker och verkar vara lika kompetenta.
Spännande med nästa omgång!!!
Jag hade en dubbelkur med Pergo kvar (hade plockat ut tabletterna och allt) men sist jag var hos gyn så var jag hos en ny gynekolog då min gått på mammaledighet och hon tyckte inte att det fanns någon mening med en ny kur eftersom det inte verkade som att jag fått ägglossing av de andra 2 kurerna. För trots positivt ÄL-test så fick jag ju aldrig den ultimata bekräftelsen (mens) på ägglossning.
Så jag behöver förmodligen mer stimulering i form av sprutor eller nåt annat.