• Aria

Startade pergotime 7/6 2012...råd

hej alla glada

den 7/6 2012 startade jag äta pergotime, jag ska således ta sista tabletten på måndag kväll. Inför tabletten hörde och läste jag om alla konstiga biverkningar etc men jag känner just ingenting alls. Och då börjar hjärnspöket mala på om att tabletterna kanske inte ens tar på mig :( paranoid jag vet.

Jag undrar också lite över vad som händer efter man tagit tabletten, hur långt efter sista tabletten får man ägglossning?

Snälla ni som kan, ge lite råd och vägledning

• Svar på tråden Startade pergotime 7/6 2012...råd
  • Babybel
    småfossingar skrev 2012-10-29 20:06:14 följande:
    babybel: Jag var på andra dubbelkuren alltså andra ägglossningen eftersom jag inte lossade på enkelkur.
    Tog ännu en sticka igår morse med morgonurin och den var ännu starkare. Har köpt digitalt test som jag tänker ta på onsdag eller nått om jag klarar av att vänta tills dess.

Grymt!!! Härligt att Pergotime funkar så bra för dig! Blir det en juli/augustibebis för dig nu alltså? :)
  • Aria

jag har också upptäckt att manlig agynekologer är mer försiktiga och tusen gånger bättre

det låter lite konstigt ändå eftersom man får ÄL INOM 36 timmar efter sprutan

• Babybel

Jo, det är ju sant. Jag får hoppas att "resultatet" av sexet vi hade igår morse inte "förstördes" av gynundersökningen då, hehe. Men sen tror jag att min kropp ändå behöver detta som en provomgång, så kanske är det inte hela världen om vi inte lyckas denna gång (även om jag såklart vill det)

• småfossingar
    Babybel skrev 2012-10-29 21:39:48 följande:

Grymt!!! Härligt att Pergotime funkar så bra för dig! Blir det en juli/augustibebis för dig nu alltså? :)

8/7 är bf om allt går vägenObestämd
  • manam

Var på vul imorse för att kolla äggblåsorna på cd 15. Hade inga förväntningar med tanke på att senast jag tog pergo, i somras, var inget på gång alls när jag gjorde vul:et. Så döm om min förvåning, och frustration, när jag nu gick hem med ett sexförbud. Suck! Alldeles för många och för stora äggblåsor. Och för tunn slemhinna...bara 4 mm.

Jahapp.

Så nu är det bara att invänta mens, antar jag. Vill nog inte riskera typ fyrlingar trots allt. Lite skönt ändå att pergo verkligen funkar...förutom att slemhinnan är för tunn då. Blir nästa sak att ta tag i. Men enligt min gyn så är det väldigt troligt att jag får ÄL av mig själv nästa månad. Han grundade det på hur mina äggstockar såg ut just nu. Det vågar jag dock knappast hoppas på.

• Alivia
    manam skrev 2012-10-30 08:43:49 följande:
    Var på vul imorse för att kolla äggblåsorna på cd 15. Hade inga förväntningar med tanke på att senast jag tog pergo, i somras, var inget på gång alls när jag gjorde vul:et. Så döm om min förvåning, och frustration, när jag nu gick hem med ett sexförbud. Suck! Alldeles för många och för stora äggblåsor. Och för tunn slemhinna...bara 4 mm.

Jahapp.

Så nu är det bara att invänta mens, antar jag. Vill nog inte riskera typ fyrlingar trots allt. Lite skönt ändå att pergo verkligen funkar...förutom att slemhinnan är för tunn då. Blir nästa sak att ta tag i. Men enligt min gyn så är det väldigt troligt att jag får ÄL av mig själv nästa månad. Han grundade det på hur mina äggstockar såg ut just nu. Det vågar jag dock knappast hoppas på.
    Hej!

Härom dagen tog jag sista tabletten i första kuren pergo. Jag har haft problem med tunn slemhinna tidigare och även läst mig till att pergo ofta tunnar ut den ytterligare.

Gav gyn dig några tips på hur du kan få tjockare slemhinna?  
  • manam
    Alivia skrev 2012-10-30 08:56:07 följande:
    Hej!

Härom dagen tog jag sista tabletten i första kuren pergo. Jag har haft problem med tunn slemhinna tidigare och även läst mig till att pergo ofta tunnar ut den ytterligare.

Gav gyn dig några tips på hur du kan få tjockare slemhinna?  
    Nej, han gjorde inte det. Han sa att tunn slemhinna kan vara en effekt av pergo, och verkade så himla övertygad om att jag kommer ägglossa själv nästa månad, och då med bättre slemhinna. Om så inte blir fallet kommer jag dock kräva att någon form av östrogenbehandling i samband med nästa pergokur. Känns ju meningslöst med ägglossning om man ändå har för tunn slemhinna.

Håller tummarna för att din slemhinna är fin när det är dags för ditt vul. Och att pergo får fart på ägglossningen förstås.
  • Alivia
    manam skrev 2012-10-30 09:04:15 följande:
    Nej, han gjorde inte det. Han sa att tunn slemhinna kan vara en effekt av pergo, och verkade så himla övertygad om att jag kommer ägglossa själv nästa månad, och då med bättre slemhinna. Om så inte blir fallet kommer jag dock kräva att någon form av östrogenbehandling i samband med nästa pergokur. Känns ju meningslöst med ägglossning om man ändå har för tunn slemhinna.

Håller tummarna för att din slemhinna är fin när det är dags för ditt vul. Och att pergo får fart på ägglossningen förstås.
    Tack detsamma! Gyn var bortrest hela den här veckan och jag borde få (om jag får) ÄL framåt helgen. Men hon tyckte inte att det gjorde något att jag kom efter ÄL, hon bedömde chansen att bli överstimulerad som minimal. 

Det verkar sannerligen råda olika uppfattning bland gynekologerna hur viktigt det är att göra UL före ÄL :)
  • manam
    Alivia skrev 2012-10-30 09:26:31 följande:
    Tack detsamma! Gyn var bortrest hela den här veckan och jag borde få (om jag får) ÄL framåt helgen. Men hon tyckte inte att det gjorde något att jag kom efter ÄL, hon bedömde chansen att bli överstimulerad som minimal. 

Det verkar sannerligen råda olika uppfattning bland gynekologerna hur viktigt det är att göra UL före ÄL :)
    Ja, verkligen...det finns lika många sätt som det finns gynekologer verkar det som.

Vi skulle ju kunna strunta i det där sexförbudet naturligtvis....men nu när han utfärdade det så känns det ju ändå lite dumt att göra det. Och jag kan stå ut med att vänta en månad till.

Det som jag känner mig mest tveksam till är att om hans teori om en spontan äl nästa månad håller. Men det återstår ju att se.
  • Babybel

Manam: be om att få östrogen i tablettform under nästa kur för slemhinnan. Trist med överstimulering men frågan är hur stor risk det är med fyrlingar e g e n t l i g en. Sen kan du ju hävda att ni låg innan ditt besök om du blir gravid, eller bara inte boka nytt besök med dem igen

Svar på tråden Startade pergotime 7/6 2012...råd