• Aria

Startade pergotime 7/6 2012...råd

hej alla glada

den 7/6 2012 startade jag äta pergotime, jag ska således ta sista tabletten på måndag kväll. Inför tabletten hörde och läste jag om alla konstiga biverkningar etc men jag känner just ingenting alls. Och då börjar hjärnspöket mala på om att tabletterna kanske inte ens tar på mig :( paranoid jag vet.

Jag undrar också lite över vad som händer efter man tagit tabletten, hur långt efter sista tabletten får man ägglossning?

Snälla ni som kan, ge lite råd och vägledning

• Svar på tråden Startade pergotime 7/6 2012...råd
  • manam
    Babybel skrev 2012-11-09 12:18:06 följande:

Mjae, svårt att säga. Jag hade ju jätteont i bröstvårtorna kring ägglossning men det försvann sen. Men för 2 dagar sen så började brösten liksom kännas igen, fast på ett lite annat sätt. När jag tog av mig bh:n så kändes det i hela brösten och de har känts tunga. Men det är väl alldeles för tidigt för riktiga symptom i så fall tror jag, så det är ju svårt att veta vad som är symptom eller bara tillfälligheter.
    Jag har varit extremt kall på kvällarna i 2-3 dagar och legat under 2-3 tjocka filtar och ändå frusit, som när man håller på att bli sjuk. Men sen vaknat och varit varm på morgonen. Men det kan ju lika gärna bara vara att just det, att jag håller på att bli sjuk, hahaha. 

Det skulle dock förvåna mig massvis om strecket är ett spökstreck känner jag nu när jag kollat runt lite. Mitt streck syndes ju i alla vinklar och man behövde inte anstränga sig alls för att se det. Det var bara svagt. Men man vet ju aldrig.
    Ja, du har rätt...det är nog alldeles för tidigt att känna riktiga symptom egentligen. Men det där strecket talar ju sitt tydliga språk. Hoppas, hoppas att strecket stannar kvar nu.
  • Aria

Mjae, svårt att säga. Jag hade ju jätteont i bröstvårtorna kring ägglossning men det försvann sen. Men för 2 dagar sen så började brösten liksom kännas igen, fast på ett lite annat sätt. När jag tog av mig bh:n så kändes det i hela brösten och de har känts tunga. Men det är väl alldeles för tidigt för riktiga symptom i så fall tror jag, så det är ju svårt att veta vad som är symptom eller bara tillfälligheter.
    Jag har varit extremt kall på kvällarna i 2-3 dagar och legat under 2-3 tjocka filtar och ändå frusit, som när man håller på att bli sjuk. Men sen vaknat och varit varm på morgonen. Men det kan ju lika gärna bara vara att just det, att jag håller på att bli sjuk, hahaha. 

Det skulle dock förvåna mig massvis om strecket är ett spökstreck känner jag nu när jag kollat runt lite. Mitt streck syndes ju i alla vinklar och man behövde inte anstränga sig alls för att se det. Det var bara svagt. Men man vet ju aldrig.
    o gud blir nästan helt tårögd här, jag och du var ju de första i tråden och det skulle vara en sådan glädje, delad glädje om du är gravid :) gud så jag hoppas och som någon skrev innan vore ju konstigt om de skulle bli ett extra streck som syns utan anledning så vi tror nog och hoppas innerligt att det där extra strecket håller i sig :)
  • Babybel

Tack!! Jo jag hoppas också att det blir nåt av detta, förutsättningarna var ju inte optimala och slemhinnan ganska tunn innan ÄL, men jag vet inte om det kanske bara påverkar hur ägget fäster sig (och det verkar det ju ha gjort)
    Tog ett nytt test idag (såklart ;) ) och det var lite lite starkare och inget man kan ta misste om, men fortfarande svagt. Men bim är ju på tis/ons
    Jo, du jag och manam är järngänget i den här tråden ;) och statistiken talar ju för att vi alla är gravida snart. 75% blir gravida inom 6 puregonförsök. Och jag tror pergotime räcker för manam!

Hur har det gått för dig aria? Har du testat ännu, du hade väl BIM igår/idag?

• manam
    Babybel skrev 2012-11-10 07:53:45 följande:
    Tack!! Jo jag hoppas också att det blir nåt av detta, förutsättningarna var ju inte optimala och slemhinnan ganska tunn innan ÄL, men jag vet inte om det kanske bara påverkar hur ägget fäster sig (och det verkar det ju ha gjort)
    Tog ett nytt test idag (såklart ;) ) och det var lite lite starkare och inget man kan ta misste om, men fortfarande svagt. Men bim är ju på tis/ons
    Jo, du jag och manam är järngänget i den här tråden ;) och statistiken talar ju för att vi alla är gravida snart. 75% blir gravida inom 6 puregonförsök. Och jag tror pergotime räcker för manam!

Jag tror inte att slemhinnan är/varit ett problem eftersom ägget nu fäst. För mig som också brukar ha tunn slemhinna så ger ju detta dessutom massor av hopp.

Du har ju helt rätt i att vi har statistiken på vår sida. Återstår att se om Pergotime räcker för mig...men jag får ju i alla fall ÄL av dem så jag hoppas det.

Hoppas också att du vill kika in här i tråden ibland och uppdatera oss hur det går för dig nu framöver.
  • Aria
    Babybel skrev 2012-11-10 07:53:45 följande:

BIM i lördags, fortf ingen mens och negativt på testet i morse så bara väntar , har du testat igen? :)
  • Babybel
    manam skrev 2012-11-12 10:54:42 följande:
    Jag tror inte att slemhinnan är/varit ett problem eftersom ägget nu fäst. För mig som också brukar ha tunn slemhinna så ger ju detta dessutom massor av hopp.

Du har ju helt rätt i att vi har statistiken på vår sida. Återstår att se om Pergotime räcker för mig...men jag får ju i alla fall ÄL av dem så jag hoppas det.

Hoppas också att du vill kika in här i tråden ibland och uppdatera oss hur det går för dig nu framöver.

Jag hoppas du har rätt om slemhinnan, vore ju trist om den skulle pajja det hela nu när det tagit sig och så.

Jag tror Pergo räcker för dig. Jag fick ju inte ägglossning av det, och det är ju det man vill åt. Så får du ägglossning så är ju det allt som behövs så länge som inte slemhinnan blir supertunn (pergotime har ju den effekten lite)

Klart jag fortsätter hänga här!! Det är nog den enda riktiga tråden jag är aktiv i och har följt länge.
  • Babybel
    Aria skrev 2012-11-12 11:39:15 följande:
    BIM i lördags, fortf ingen mens och negativt på testet i morse så bara väntar , har du testat igen? :)

Det låter ju väldigt lovande med tanke på att du vet att du haft ägglossning! Jag testade 3 dagar i rad och strecken har fördubblats i styrka för varje dag. Idag åkte jag iväg på tjänsteresa snortidigt på morgonen så då tog jag inget test. Men jag har ju BIM imorgon så det är väl mitt första delmål att ta mig förbi. Har hört att det är vanligt att missfall sker just runt mens.
  • Rufsi 406
    Mjae, svårt att säga. Jag hade ju jätteont i bröstvårtorna kring ägglossning men det försvann sen. Men för 2 dagar sen så började brösten liksom kännas igen, fast på ett lite annat sätt. När jag tog av mig bh:n så kändes det i hela brösten och de har känts tunga. Men det är väl alldeles för tidigt för riktiga symptom i så fall tror jag, så det är ju svårt att veta vad som är symptom eller bara tillfälligheter. Jag har varit extremt kall på kvällarna i 2-3 dagar och legat under 2-3 tjocka filtar och ändå frusit, som när man håller på att bli sjuk. Men sen vaknat och varit varm på morgonen. Men det kan ju lika gärna bara vara att just det, att jag håller på att bli sjuk, hahaha. Det skulle dock förvåna mig massvis om strecket är ett spökstreck känner jag nu när jag kollat runt lite. Mitt streck syndes ju i alla vinklar och man behövde inte anstränga sig alls för att se det. Det var bara svagt. Men man vet ju aldrig.

Jag började också känna av symptom därikring, lätt illamående, ont i brösten (och inte bröstvårtorna) samt andfådd väldigt lätt så jag tror inte att det är för tidigt (är i v 11 nu tack vare pergotime) Grattis till plusset!
  • Utlandssvensk76
    Babybel skrev 2012-11-12 12:37:22 följande:
    Det låter ju väldigt lovande med tanke på att du vet att du haft ägglossning! Jag testade 3 dagar i rad och strecken har fördubblats i styrka för varje dag. Idag åkte jag iväg på tjänsteresa snortidigt på morgonen så då tog jag inget test. Men jag har ju BIM imorgon så det är väl mitt första delmål att ta mig förbi. Har hört att det är vanligt att missfall sker just runt mens.

Grattis! Jag tror definitivt du är gravid! Jag har alltid fått positiva test på ÄL plus 10. Kom igen testa imorgon på Bim då är ju resultatet 99% säkert!
    Karl 3 Augusti 2010, syskon 23 maj 2013.
  • manam
    Utlandssvensk76 skrev 2012-11-12 19:07:47 följande:

Grattis! Jag tror definitivt du är gravid! Jag har alltid fått positiva test på ÄL plus 10. Kom igen testa imorgon på Bim då är ju resultatet 99% säkert!
    Och grattis till dig! Ser att du plussat, det hade jag missat. Känner ju igen dig från tråden. Var det med Pergotime du fick ditt plus?
Svar på tråden Startade pergotime 7/6 2012...råd