• Aria

Startade pergotime 7/6 2012...råd

hej alla glada

den 7/6 2012 startade jag äta pergotime, jag ska således ta sista tabletten på måndag kväll. Inför tabletten hörde och läste jag om alla konstiga biverkningar etc men jag känner just ingenting alls. Och då börjar hjärnspöket mala på om att tabletterna kanske inte ens tar på mig :( paranoid jag vet.

Jag undrar också lite över vad som händer efter man tagit tabletten, hur långt efter sista tabletten får man ägglossning?

Snälla ni som kan, ge lite råd och vägledning

• Svar på tråden Startade pergotime 7/6 2012...råd
  • Aria
    jagvill85 skrev 2012-11-21 13:31:35 följande:
    Trakigt at höra Aria!!! Jag förstar att du maste blivit ledsen, du var ju trots allt mer än en vecka över BIM!! Undrar som Manam vad de gav för förklaring till att det kan bli sahär? Trodde att man typ alltid far äl av ovitrelle..Obestämd Nu börjar ju hjärnspöket du skrev om in tradstarten spöka för mig med...

Hoppas att det blir tredje gangen gillt nu för dig  Glad Hur manga dagar tar du provera?
    hej tack :) tio dagar ska jag ta den och jo det är bekräftat att jag fått ÄL men mensen lyser fortf med sin frånvaro och de tog ett hcg test igår också via blod och den va densamma som några dagar efter Äl dvs under 2, så jag vet inte om det är tänkt att mensen skulle kommit om ytterligare en vecka eller så men jag kör med provera nu så att det går lite fortare
  • jagvill85
    Aria skrev 2012-11-21 13:46:33 följande:
    hej tack :) tio dagar ska jag ta den och jo det är bekräftat att jag fått ÄL men mensen lyser fortf med sin frånvaro och de tog ett hcg test igår också via blod och den va densamma som några dagar efter Äl dvs under 2, så jag vet inte om det är tänkt att mensen skulle kommit om ytterligare en vecka eller så men jag kör med provera nu så att det går lite fortare

Läste in en annan trad att Provera är progesteron sa ifall du trots allt skulle vara gravid sa borde det ju inte skada Glad
  • Aria
    jagvill85 skrev 2012-11-21 14:22:43 följande:

Läste in en annan trad att Provera är progesteron sa ifall du trots allt skulle vara gravid sa borde det ju inte skada Glad
    oj det visste jag inte vad skönt tack för informationen inte för att jag tror det men någonstans lever i hoppet fortfarande :)
  • jagvill85
    Aria skrev 2012-11-22 01:51:55 följande:
    oj det visste jag inte vad skönt tack för informationen inte för att jag tror det men någonstans lever i hoppet fortfarande :)

Har inte själv tagit pelrovera utan ppiller för att framkalla mens så ifall någon läser detta rätta mig ifall det inte stämmer
  • Babybel
    Aria skrev 2012-11-21 13:46:33 följande:

MYCKET märkligt detta. Det enda jag kan gissa på är ett tidigt missfall. För du SKA få mens om du haft ägglosssning (om din livmoderslemhinna inte är extremt tunn!?).

Det stämmer angående Provera, det skadar inte ett eventuellt foster.
  • Aria
    Babybel skrev 2012-11-22 08:33:04 följande:

MYCKET märkligt detta. Det enda jag kan gissa på är ett tidigt missfall. För du SKA få mens om du haft ägglosssning (om din livmoderslemhinna inte är extremt tunn!?).

Det stämmer angående Provera, det skadar inte ett eventuellt foster.
    nej slemhinnan är tjock det var den innan och det var den sist också, så ja jag fattar fortfarande inte fortf samma symptom ont i magen, ryggen, halsbränna och kliande och värkande bröst :)

jag undrar också om det kan vara så att de där klumparna jag fick 8 dagar efter ÄL var en misslyckad befruktning, kändes nästan så då och även nu så nya tag som gällerd å :)

Hur gåre för dig då? Känner du dig gravid? :)
  • Babybel
    Aria skrev 2012-11-22 12:04:22 följande:
    nej slemhinnan är tjock det var den innan och det var den sist också, så ja jag fattar fortfarande inte fortf samma symptom ont i magen, ryggen, halsbränna och kliande och värkande bröst :)

jag undrar också om det kan vara så att de där klumparna jag fick 8 dagar efter ÄL var en misslyckad befruktning, kändes nästan så då och även nu så nya tag som gällerd å :)

Hur gåre för dig då? Känner du dig gravid? :)

Mjäe, inte direkt. Tydligen ska fler symptom komma denna vecka (illamående och trötthet) men de lyser med sin frånvaro. Jag känner fortfarande av brösten men inte värre än att det är hanterbart.

Jag har ett första ultraljud om 13 dagar och då har jag precis gått in i vecka 8. Så jag får se då om det finns en bebis därinne på riktigt och om den har ett hjärta som slår eller inte. Det känns rätt nervöst faktiskt, men jag är ändå glad att jag får komma iväg så tidigt. Men det beror ju på att jag fått hjälp att bli gravid. Tror missfallsrisken är lite större då!
  • Rufsi 406

@Babybel: Jag mådde lite illa i början, tänkte att det inte var så farligt. Men tji fick jag. Det blev värre för varje vecka. Det är först nu i v 13 som jag tycker att det lättat lite. Nu har jag grymt ont i ryggen istället. Det släpper tidigare på dagen och vissa dagar mår jag bara lite illa. Så vänta du bara ;) Ang det här med missfalsrisk så har iaf inte jag haft några komplikationer än så länge och nu är ju de första 12 veckorna över så jag tror inte du behöver oroa dig. Fast jag vet att det är lättare sagt än gjort.

• Babybel
    Rufsi 406 skrev 2012-11-26 10:28:28 följande:
    @Babybel: Jag mådde lite illa i början, tänkte att det inte var så farligt. Men tji fick jag. Det blev värre för varje vecka. Det är först nu i v 13 som jag tycker att det lättat lite. Nu har jag grymt ont i ryggen istället. Det släpper tidigare på dagen och vissa dagar mår jag bara lite illa. Så vänta du bara ;) Ang det här med missfalsrisk så har iaf inte jag haft några komplikationer än så länge och nu är ju de första 12 veckorna över så jag tror inte du behöver oroa dig. Fast jag vet att det är lättare sagt än gjort.

Jo, jag hoppas ju att man kan andas ut lite efter vecka 12, men det känns som ÅR dit ;) Går in i vecka 7 imorgon. Man blir lite extra orolig när det inte kommer nya symptom. Sen har jag hört att ju kraftigare symptom desto stabilare graviditet (eftersom man har högt hormon då) men jag vet inte om det stämmer.
    När började illamåendet för dig?
  • Aria
    Babybel skrev 2012-11-26 11:19:17 följande:

Jo, jag hoppas ju att man kan andas ut lite efter vecka 12, men det känns som ÅR dit ;) Går in i vecka 7 imorgon. Man blir lite extra orolig när det inte kommer nya symptom. Sen har jag hört att ju kraftigare symptom desto stabilare graviditet (eftersom man har högt hormon då) men jag vet inte om det stämmer.
    När började illamåendet för dig?
    Va roligt tjejen :) min mamma säger att om man är riktigt illamående så är det en flicka annars är det en pojke och jag såg många år senare ett program på discovery cannel om att flickfoster oftast är mer rörliga och så hade det något med tecken på fingrar att göra också och att detta kunde skapa ett illamående hos mamman så du kanske bär på en liten pojke bara :)

Också haft kompisar som inte känt ett enda tecken utom att magen och brösten växte och detta senare in i graviditeten så finns inget att oroa sig för :)

Vilken spruta var det du fick köra förresten? har glömt bort :)

Har själv fortf inte fått någon mens så jag är inne på dag sex på provera så kommer förmodligen köra igång med ny behandling nästa vecka :)
Svar på tråden Startade pergotime 7/6 2012...råd