• Aria

Startade pergotime 7/6 2012...råd

hej alla glada

den 7/6 2012 startade jag äta pergotime, jag ska således ta sista tabletten på måndag kväll. Inför tabletten hörde och läste jag om alla konstiga biverkningar etc men jag känner just ingenting alls. Och då börjar hjärnspöket mala på om att tabletterna kanske inte ens tar på mig :( paranoid jag vet.

Jag undrar också lite över vad som händer efter man tagit tabletten, hur långt efter sista tabletten får man ägglossning?

Snälla ni som kan, ge lite råd och vägledning

• Svar på tråden Startade pergotime 7/6 2012...råd
  • Aria

typ bara jag kvar då, ni får fortsätta följa mig också

• Babybel

Utlandssvensk: Jo jag har definitivt plussat. det börv bara starkare för varje dag. Så vecka 5 för mig nu ;) Härligt men läskigt!

Snobbs: TACK!! ;) känns overkligt än så länge, jag och sambon vågar knappt vara glada. Den långa väntan på vecka 13 har börjat ;)

Hur går det för er båda nu?? Vilken vecka är ni i och hur känns det?

Jag har ju drabbats av förkylningen från helvetet samtidigt som jag är utomlands på tjänsteresa, så jag blir ju rätt distraherad från gravsymtom (förutom brösten som inte går att missa)

• jagvill85
    Aria skrev 2012-11-13 21:47:27 följande:
    typ bara jag kvar då, ni får fortsätta följa mig också

Hej Aria, följer fortfarande passivt denna tråd.Tror att jag började pergo ungefär samtidigt som du, först enkel o sen trippel utan resultat. Väntar nu på resultatet av min andra gonal-f omgång. Sprutade ca18 dagar på båda kurerna. Tog senaste ovitrelle förra veckas onsdag så borde ha bim nästa veckas fredag. Om jag förstått rätt så hade du bim i lördags, om ingen mens kommit än är ju inte hoppet ute för denna omgång! När skall du testa?
  • Snobbs

Babybel: Jag är i vecka 17 nu och väntar på rul om 2 veckor. Det var väldigt pirrigt att invänta vecka 13 och kub och då se att det är en bebis som lever därinne.
    Jag känner än så länge inte någonting av bebisen men har haft perioder av växtvärk i livmodern och ömma bröst.
    Nu är jag jätteförkyld verkar vara nått som går nu och tydligen får man dåligt immunförsvar av att vara gravid.
    Hoppas du klarar dig fint till v 13 nu.

Aria: Hoppas att det är din tur snart!!! Men det verkar gå framåt med dina sprutor om jag fattat rätt?

• Aria
    jagvill85 skrev 2012-11-14 08:25:43 följande:

Hej Aria, följer fortfarande passivt denna tråd.Tror att jag började pergo ungefär samtidigt som du, först enkel o sen trippel utan resultat. Väntar nu på resultatet av min andra gonal-f omgång. Sprutade ca18 dagar på båda kurerna. Tog senaste ovitrelle förra veckas onsdag så borde ha bim nästa veckas fredag. Om jag förstått rätt så hade du bim i lördags, om ingen mens kommit än är ju inte hoppet ute för denna omgång! När skall du testa?
    jag är också inne på min andra gonal f sprutomgång och jag hade BIM i lördags men fortfarande inget plus på gravtest men däremot plus på ÄL testerna haha så vet ej om det är mina gravtest som är dåliga eller vad det kan bero på för jag har ju fortf massa symptom kvar, då får du och jag fortsätta följas :)
  • Aria
    Babybel skrev 2012-11-14 03:30:33 följande:
    Utlandssvensk: Jo jag har definitivt plussat. det börv bara starkare för varje dag. Så vecka 5 för mig nu ;) Härligt men läskigt!

Snobbs: TACK!! ;) känns overkligt än så länge, jag och sambon vågar knappt vara glada. Den långa väntan på vecka 13 har börjat ;)

Hur går det för er båda nu?? Vilken vecka är ni i och hur känns det?

Jag har ju drabbats av förkylningen från helvetet samtidigt som jag är utomlands på tjänsteresa, så jag blir ju rätt distraherad från gravsymtom (förutom brösten som inte går att missa)
    Grattis grattis :) O vad mysigt, hoppas alla fortsätter följas åt även under gravtiden :)
  • Aria
    Snobbs skrev 2012-11-14 09:41:27 följande:
    Babybel: Jag är i vecka 17 nu och väntar på rul om 2 veckor. Det var väldigt pirrigt att invänta vecka 13 och kub och då se att det är en bebis som lever därinne.
    Jag känner än så länge inte någonting av bebisen men har haft perioder av växtvärk i livmodern och ömma bröst.
    Nu är jag jätteförkyld verkar vara nått som går nu och tydligen får man dåligt immunförsvar av att vara gravid.
    Hoppas du klarar dig fint till v 13 nu.

Aria: Hoppas att det är din tur snart!!! Men det verkar gå framåt med dina sprutor om jag fattat rätt?
    Jo eller framåt i den bemärkelsen att jag får ÄL, men inte gravid ännu :(
  • manam
    Aria skrev 2012-11-14 11:44:50 följande:
    Jo eller framåt i den bemärkelsen att jag får ÄL, men inte gravid ännu :(
    Aria, ensam kvar är du inte ju. Jag håller mig stabilt kvar i tråden. Inväntar mens efter min överstimulerade omgång Pergotime. Borde vara här ganska precis när som helst. Känner lite molvärk i magen, men tempen är fortfarande hög. Visst ska den dippa någon/några dagar innan mens?
  • Aria
    manam skrev 2012-11-14 13:07:38 följande:
    Aria, ensam kvar är du inte ju. Jag håller mig stabilt kvar i tråden. Inväntar mens efter min överstimulerade omgång Pergotime. Borde vara här ganska precis när som helst. Känner lite molvärk i magen, men tempen är fortfarande hög. Visst ska den dippa någon/några dagar innan mens?
    hej oj fick för mig att du också plussat men dåså då fortsätter vi :) Jag tror att den ska gå ner innan ÄL har inte så stor koll på det eftersom jag själv inte är disciplinerad nog att hålla på med sådant och jag alltid får spruta för Äl men efter det jag uppfattat från andra på FL så ska den gå ner och sen upp inför ÄL
Svar på tråden Startade pergotime 7/6 2012...råd