• Aria

Startade pergotime 7/6 2012...råd

hej alla glada

den 7/6 2012 startade jag äta pergotime, jag ska således ta sista tabletten på måndag kväll. Inför tabletten hörde och läste jag om alla konstiga biverkningar etc men jag känner just ingenting alls. Och då börjar hjärnspöket mala på om att tabletterna kanske inte ens tar på mig :( paranoid jag vet.

Jag undrar också lite över vad som händer efter man tagit tabletten, hur långt efter sista tabletten får man ägglossning?

Snälla ni som kan, ge lite råd och vägledning

• Svar på tråden Startade pergotime 7/6 2012...råd
  • manam
    Aria skrev 2012-11-14 13:34:32 följande:
    hej oj fick för mig att du också plussat men dåså då fortsätter vi :) Jag tror att den ska gå ner innan ÄL har inte så stor koll på det eftersom jag själv inte är disciplinerad nog att hålla på med sådant och jag alltid får spruta för Äl men efter det jag uppfattat från andra på FL så ska den gå ner och sen upp inför ÄL
    Nej, mig blir du inte av med så lätt . Ja, först går tempen ned innan precis innan äl, för att sedan gå upp. Men jag har fått för mig att den även ofta går ned precis innan mens...är dock lite osäker på detta och kan inte skryta med egen erfarenhet.

Tempning kräver lite disciplin... Men jag brukar skippa det på helgerna. Har ingen lust att vakna halv sju för att ta tempen. Dessutom påverkas ju temperaturen om man druckit t ex vin kvällen innan...vilket är lätt hänt särskilt på helgen :). Tycker dock inte att det går något att jag inte tempar på helgerna. Ser ändå ett tydligt mönster. Och vilken skillnad det blev i kurvan nu med pergo (och troligen ÄL). Eller rättare sagt, nu är det en kurva. Annars är det bara ett konstigt sicksack mönster för mig.
  • Aria
    manam skrev 2012-11-14 13:40:21 följande:
    Nej, mig blir du inte av med så lätt . Ja, först går tempen ned innan precis innan äl, för att sedan gå upp. Men jag har fått för mig att den även ofta går ned precis innan mens...är dock lite osäker på detta och kan inte skryta med egen erfarenhet.

Tempning kräver lite disciplin... Men jag brukar skippa det på helgerna. Har ingen lust att vakna halv sju för att ta tempen. Dessutom påverkas ju temperaturen om man druckit t ex vin kvällen innan...vilket är lätt hänt särskilt på helgen :). Tycker dock inte att det går något att jag inte tempar på helgerna. Ser ändå ett tydligt mönster. Och vilken skillnad det blev i kurvan nu med pergo (och troligen ÄL). Eller rättare sagt, nu är det en kurva. Annars är det bara ett konstigt sicksack mönster för mig.
    aha men visst finns det en sådan temp monitor?
  • manam
    Aria skrev 2012-11-14 19:50:06 följande:
    aha men visst finns det en sådan temp monitor?
    Finns säkert. Jag matar in mina värden i en app i telefonen. Då får man ut en snygg kurva på tempen sedan. Funkar bra tycker jag.
  • Babybel
    Snobbs skrev 2012-11-14 09:41:27 följande:
    Babybel: Jag är i vecka 17 nu och väntar på rul om 2 veckor. Det var väldigt pirrigt att invänta vecka 13 och kub och då se att det är en bebis som lever därinne.
    Jag känner än så länge inte någonting av bebisen men har haft perioder av växtvärk i livmodern och ömma bröst.
    Nu är jag jätteförkyld verkar vara nått som går nu och tydligen får man dåligt immunförsvar av att vara gravid.
    Hoppas du klarar dig fint till v 13 nu.

Aria: Hoppas att det är din tur snart!!! Men det verkar gå framåt med dina sprutor om jag fattat rätt?
    WOW, häftigt att vara i vecka 17 redan. Då måste ju magen börjat synas ordentligt?

Jag har ett vul inbokat den 5:e dec (då är jag på 7+1). Normalt brukar man inte få ett sånt tidigt vul tror jag men när killen ringde till Sophiahemmet imorse för att fråga hur vi skulle bete oss härnäst (med tanke på att utredningen gjorts där) och då ville de att man kom in på den undersökningen. Och ser det ok ut så går man vidare till egen mvc. 
  • jagvill85

Aria, hur går det? Myskot med positiva äl test, är det lh man mäter med dem eller? Kanske man har förhöjt lh vid graviditet? Vilket datum tog du ovitrelle senast? Själv håller jag på o väntar ihjäl mig...10 dagar kvar ännu...

• Aria
    jagvill85 skrev 2012-11-15 18:32:10 följande:
    Aria, hur går det? Myskot med positiva äl test, är det lh man mäter med dem eller? Kanske man har förhöjt lh vid graviditet? Vilket datum tog du ovitrelle senast? Själv håller jag på o väntar ihjäl mig...10 dagar kvar ännu...
    hej tjejen, jag tog ovitrielle kvällen den 25 oktober, hade BIm i helgen men ingen antydan till mens och negativt på testerna :(, jag känner konstiga knottringar i magen och stick samt har mycket flytningar men ingen mens och inget plus...

jag läste någonstans att ÄL reagerar på hcg också MEN det finns två olika HCG och ÄL testerna vet ej skillnaden men det gör gravtesterna...konstigt

när hade du BIM?
  • manam
    Aria skrev 2012-11-15 22:15:37 följande:
    hej tjejen, jag tog ovitrielle kvällen den 25 oktober, hade BIm i helgen men ingen antydan till mens och negativt på testerna :(, jag känner konstiga knottringar i magen och stick samt har mycket flytningar men ingen mens och inget plus...

jag läste någonstans att ÄL reagerar på hcg också MEN det finns två olika HCG och ÄL testerna vet ej skillnaden men det gör gravtesterna...konstigt

när hade du BIM?
    Dryg väntan kan jag tänka mig. Men kanske att du är en sån där låghormonare . Vad jag förstått kan vissa få vänta över en vecka från BIM till sitt plus. Hoppas!

Själv sitter jag här med mensen nu, så dags för nästa cykel. Utan Pergo, eftersom gyn trodde att jag skulle ägglossa ändå. Hmmm...det tror jag när jag ser det, men jag ger teorin en chans. Händer det inget på några veckor ringer jag och ber om en ny kur.
  • Rufsi 406
    manam skrev 2012-11-14 13:40:21 följande:
    Nej, mig blir du inte av med så lätt . Ja, först går tempen ned innan precis innan äl, för att sedan gå upp. Men jag har fått för mig att den även ofta går ned precis innan mens...är dock lite osäker på detta och kan inte skryta med egen erfarenhet.Tempning kräver lite disciplin... Men jag brukar skippa det på helgerna. Har ingen lust att vakna halv sju för att ta tempen. Dessutom påverkas ju temperaturen om man druckit t ex vin kvällen innan...vilket är lätt hänt särskilt på helgen :). Tycker dock inte att det går något att jag inte tempar på helgerna. Ser ändå ett tydligt mönster. Och vilken skillnad det blev i kurvan nu med pergo (och troligen ÄL). Eller rättare sagt, nu är det en kurva. Annars är det bara ett konstigt sicksack mönster för mig.

Ibland sjönk min temp samma dag som mensen eller dagen efter så det kan vara lite olika.
  • jagvill85

Hur går det Aria? Är nyfiken
    Jag har bim ca nästa veckas lördag (räknar 2 veckor + 3 dagar efter ovitrellesprutan)....ännu en seg vecka! 

• Aria

hej fortf ingen mens, mer lotion aktiga flytningar, även lite vita tjocka trådiga liksom, väldigt hungrig hela tiden, uppsvälld mage, kissar hela tiden, trött, strålningskänsla och klåda i brösten, tydligare bröstvårtor som i princip står ut och brösten är spända samt massor med finnar

men ingens mens och negativt på testet i måndags så jag vet inte riktigt vad jag ska göra bara vänta :I)

själv då?

Svar på tråden Startade pergotime 7/6 2012...råd