• Aria

Startade pergotime 7/6 2012...råd

hej alla glada

den 7/6 2012 startade jag äta pergotime, jag ska således ta sista tabletten på måndag kväll. Inför tabletten hörde och läste jag om alla konstiga biverkningar etc men jag känner just ingenting alls. Och då börjar hjärnspöket mala på om att tabletterna kanske inte ens tar på mig :( paranoid jag vet.

Jag undrar också lite över vad som händer efter man tagit tabletten, hur långt efter sista tabletten får man ägglossning?

Snälla ni som kan, ge lite råd och vägledning

• Svar på tråden Startade pergotime 7/6 2012...råd
  • manam
    Babybel skrev 2012-11-27 09:51:51 följande:

Förresten, hur har det gått för dig. Blev det någon egen ägglossning? Borde du inte vara i BIM-trakterna snart?
    Nja, är på cd 12 idag. Så inväntar den eventuella egna ägglossningen. Blev dock lite fundersam när jag tempade imorse och fick 36.9 efter typ en vecka med prick 36.6.
  • Rufsi 406
    Babybel skrev 2012-11-27 11:06:37 följande:
    Haha, det de brukar säga om oss PCO:are är kanske exakt samma sak, en slags tröst. Jag har fått höra från 2 experter att kvinnor med PCO är en utveckling på kvinnligheten och alltså en mer utvecklad kvinna. En sa till och med en superkvinna och refererade till att så många kvinnliga idrottare hade PCO, samt att vi var rustade för ett längre liv eftersom vår fertilitet kommer igång senare. Idag är ju den allmänna fertiliteten väldigt tidig med tanke på hur lång livslängd vi har. När vi bara blev 40 kanske det var mer rimligt att man var superfertil mellan 15-20 år.

Har jag oxå hört. Vet en som förmodligen har pco som fick barn spontant vid 47 års ålder! Och eftersom mångasällan har äl så tar ägganlagen inte slut lika fort.
  • manam
    Rufsi 406 skrev 2012-11-28 06:59:37 följande:

Har jag oxå hört. Vet en som förmodligen har pco som fick barn spontant vid 47 års ålder! Och eftersom mångasällan har äl så tar ägganlagen inte slut lika fort.
    Ja, hoppas att det där stämmer. Det hämmar ju i alla fall ålderspaniken en hel del . Ska jag vara ärlig så är det egentligen främst åldern som stressar mig i det här. Hade jag vetat säkert att jag skulle bli gravid spontant om ett par år så skulle det vara betydligt lättare att ha ett avslappnat förhållningssätt till detta med utebliven äl och mens.
    Missförstå mig rätt. Jag vill ha barn av hela mitt hjärta. Verkligen, verkligen. Men jag skulle också kunna "stå ut" med att vänta lite till. Det är ovissheten som är värst.
  • Babybel

Manam, jag håller med dig till fullo! Åldern har stressat mig i flera år nu. Fyller ju 33 snart. Och trots att jag är gravid nu så räknar jag redan framåt för att se när jag måste hinna med graviditet nr 2. Och det är också åldern som ger mig mest ångest när det kommer till missfall.
    Längtar till onsdag då jag går mitt första VUL, så jag får se om det iaf hittills går som det ska (då går jag in i vecka 8)

• Rufsi 406

Det är samma här, är i v 14 (13+2) och funderar också på hur och när nästa bebis kommer. Kommer det gå lättare eller behöver vi ta hjälp? Jag reagerade ju perfekt på pergo, det och provera var allt som behövdes men kommer vi få den hjälpen med barn nr 2?

• manam

Förhoppningsvis går det lättare och lättare för oss med pco. När jag gjorde min koll inför pergobehandlingen så hade jag ju högt amh-värde, så det känns ju positivt i alla fall. Har ni koll på era äggreserver?

• Babybel

Jag har gjort massa tester och gar provsvaren på dem, men jag vet inte riktigt vilken som är äggreserven. De har aldrig sagt nåt annat än att allt ser bra ut.

• Aria

också känt mig stressad av åldern tidigare,jag fyllde 28 i år men nu känns det som att det inte spelar någon roll och jag vill åtminstone få ett ;(

• Snobbs

Jag har varit på rul och dom såg en frisk pojke
    Jag är 27 men känner mig inte åldersstressad då pcos ska göra att man är fertil mycket längre än andra
    Det är väll bara ivf:en som är begränsad. Hormoner får man väll hjälp med så många gånger det behövs?
    Lycka till i fortsättningen alla!

Svar på tråden Startade pergotime 7/6 2012...råd