• Aria

Startade pergotime 7/6 2012...råd

hej alla glada

den 7/6 2012 startade jag äta pergotime, jag ska således ta sista tabletten på måndag kväll. Inför tabletten hörde och läste jag om alla konstiga biverkningar etc men jag känner just ingenting alls. Och då börjar hjärnspöket mala på om att tabletterna kanske inte ens tar på mig :( paranoid jag vet.

Jag undrar också lite över vad som händer efter man tagit tabletten, hur långt efter sista tabletten får man ägglossning?

Snälla ni som kan, ge lite råd och vägledning

• Svar på tråden Startade pergotime 7/6 2012...råd
  • jagvill85
    Aria skrev 2012-11-18 20:26:12 följande:
    hej fortf ingen mens, mer lotion aktiga flytningar, även lite vita tjocka trådiga liksom, väldigt hungrig hela tiden, uppsvälld mage, kissar hela tiden, trött, strålningskänsla och klåda i brösten, tydligare bröstvårtor som i princip står ut och brösten är spända samt massor med finnar men ingens mens och negativt på testet i måndags så jag vet inte riktigt vad jag ska göra bara vänta :I) själv då?

Låter spännande!sSpeciellt eftersom du passerat bim! I slutändan är väl det viktigaste Olika symptom verkar ju de flesta (inklusive jag!) kunna känna fastän man inte är gravid... Kan du inte ringa gyn för att be om att få ta blodprov? Här börjar mensvärken sakta men säkert smyga sig på
  • Babybel
    Aria skrev 2012-11-18 20:26:12 följande:
    hej fortf ingen mens, mer lotion aktiga flytningar, även lite vita tjocka trådiga liksom, väldigt hungrig hela tiden, uppsvälld mage, kissar hela tiden, trött, strålningskänsla och klåda i brösten, tydligare bröstvårtor som i princip står ut och brösten är spända samt massor med finnar

men ingens mens och negativt på testet i måndags så jag vet inte riktigt vad jag ska göra bara vänta :I)

själv då?

Aria, det låter ju helt klart spännande. Faktum är ju att du vet att du har haft ägglossning, och då ska liksom mensen komma. Har du varit i kontakt med din gyn angående detta. Du har ju massa symptom och du borde vara i veckan då de flesta symptom kickar in. För mig blir det ju under kommande vecka. Hittills har jag bara känt av brösten egentligen och lite molande i livmodern. Men brösten känns mindre ömma nu (är kanske ett dåligt tecken iofs)
  • Alivia

Hej tjejer! 

Har hållit lite låg profil ett tag. Fick slutligen ÄL i förrgår, dag 28 efter senaste mens. Med tanke på hur ont jag haft i äggstockarna känns det skönt att något hände till slut. Nu är det bara att vänta och se....

• manam
    Alivia skrev 2012-11-19 10:15:16 följande:
    Hej tjejer! 

Har hållit lite låg profil ett tag. Fick slutligen ÄL i förrgår, dag 28 efter senaste mens. Med tanke på hur ont jag haft i äggstockarna känns det skönt att något hände till slut. Nu är det bara att vänta och se....
    Spännande Alivia! Då håller jag tummarna för dig nu.

Aria! Är nyfiken? Hur går det?
  • manam
    manam skrev 2012-11-20 11:55:47 följande:

Menade förstås: Är nyfiken! Helt utan frågetecken .
  • Alivia
    manam skrev 2012-11-20 11:55:47 följande:

Tack! Håller tummarna för att du får ÄL på egen hand. 
  • manam
    Alivia skrev 2012-11-20 12:01:26 följande:
    Tack! Håller tummarna för att du får ÄL på egen hand. 
    Tack! Är skeptisk till att min gyn får rätt om det. Men tänker att jag får ge honom en chans i alla fall .
  • Aria

hej tjejer ska påbörja provera idag åkte till gyn då mina symptom bara stärkts läkaren och sjuksköterskorna var också övertygade om att jagvar gravid efter de kollat magen, viktuppgång etc men nää kroppen lurar sig själv så jag ska påbörja provera idag och sedan ta i med nya tag nästa må¨nad :)

lite lessen blev man men känns samtidigt skönt att inte behöva gå runt och undra :)

• manam
    Aria skrev 2012-11-20 18:41:30 följande:
    hej tjejer ska påbörja provera idag åkte till gyn då mina symptom bara stärkts läkaren och sjuksköterskorna var också övertygade om att jagvar gravid efter de kollat magen, viktuppgång etc men nää kroppen lurar sig själv så jag ska påbörja provera idag och sedan ta i med nya tag nästa må¨nad :)

lite lessen blev man men känns samtidigt skönt att inte behöva gå runt och undra :)
    Å, trist...men samtidigt skönt så klart att få veta. Hade de någon förklaring till att det blev så? Att mensen aldrig kom liksom? Eller det kanske bara är något som händer ibland... Men skumt ändå, eftersom du hade ÄL.

Men du får se det som att behandlingen i alla fall fungerar på dig...nu blir det snart ÄL igen, och ny chans till plus.

• jagvill85
    Aria skrev 2012-11-20 18:41:30 följande:

Trakigt at höra Aria!!! Jag förstar att du maste blivit ledsen, du var ju trots allt mer än en vecka över BIM!! Undrar som Manam vad de gav för förklaring till att det kan bli sahär? Trodde att man typ alltid far äl av ovitrelle..Obestämd Nu börjar ju hjärnspöket du skrev om in tradstarten spöka för mig med...

Hoppas att det blir tredje gangen gillt nu för dig  Glad Hur manga dagar tar du provera?
Svar på tråden Startade pergotime 7/6 2012...råd