• Anonym

adoptera bort

funderat ett tag o har inte riktigt bestämt mig än , men jag känner att jag ev vill adoptera bort mitt ena barn till pappan och styv mamman ,då jag inte känner mig som mamma till barnet på samma sätt och har ingen kontakt alls . hon har det bra hos dom o vet att hon kommer fortsätta ha det och hon tycker om sin styvmamma och det är bra  .det kanske låter konstigt visst gör det ont djävligt ont , men det gör lika ont att inte ha någonting tills på så länge , hur går man till väga . jag har inte riktigt bestämt mig än ,det skulle va till deras fördel och till min . inget illa menat till vare sig dom eller mig. e det någon med erfarenhet av detta vad e för och nackdelar med det.

• Svar på tråden adoptera bort
  • Lisa med barn
    Anonym skrev 2012-07-02 21:12:22 följande:
    jag har tagit mitt ansvar alla dessa år ...nu har jag gjort ett val  tillsvidare , då går det bra att dom förklarar detta . barnet e välkommen i alla fall om hon så själv önskar.

Du tar inte ansvar. Du svara ju inte ens på min fråga. Men visst, adoptera bort båda barnen när du ändå är i farten. för båda barnens skull. Det vinner barnen på.
  • elitae
    Anonym skrev 2012-07-02 21:12:22 följande:
    jag har tagit mitt ansvar alla dessa år ...nu har jag gjort ett val  tillsvidare , då går det bra att dom förklarar detta . barnet e välkommen i alla fall om hon så själv önskar.
    Jag trodde ditt ansvar på dottern varade MINST 18 år. Men det är tydligen bara 11? För som jag fattat det är hon 11år...
  • Anonym
    Lisa med barn skrev 2012-07-02 21:14:18 följande:
    Du tar inte ansvar. Du svara ju inte ens på min fråga. Men visst, adoptera bort båda barnen när du ändå är i farten. för båda barnens skull. Det vinner barnen på.
    e du polis eller???? det måste jag inte göra , sköt då ditt e du snäll
  • Grätchen
    TvåTrollungar skrev 2012-07-02 21:21:36 följande:
    Vart framkommer det att Ts har 2 barn?

I TS står det att hon vill adoptera bort sitt ena barn
  • Anonym
    elitae skrev 2012-07-02 21:13:13 följande:
    Det är just det jag inte får, jag får verkligen inte ihop det. Jag förstår inte vad du menar med något du säger. Så kan du förklara för mig varför jag inte borde ha barn ? Vilken av kommentarerna är omogna o vilken del av dom är omogna, får jag inget svar antar jag atdet har du redan förkarat bra själv t du bara är ute o cyklar o inte vet själv... 
    det har du ju redan förklarat bra själv ..... jag e inte din hjälpreda
  • Kattdamen
    Anonym skrev 2012-07-02 21:04:37 följande:
    det gör jag inte ,hon har det bra där uppe annars hade jag hört något på dessa tre år  eller hur.jag ger mig den möjligheten att unna mig den kärlek jag förtjänar och flickan e välkommen den dagen  hon vill komma o hälsa på själva.
    Du har alltså inte haft någon kontakt med henne på tre år?

Är du helt okej med att du kanske aldrig kommer träffa henne igen?
    En kopp te, tack.
  • elitae
    Anonym skrev 2012-07-02 21:24:48 följande:
    det har du ju redan förklarat bra själv ..... jag e inte din hjälpreda
    Kan tänka mig att du förklarar det så mycket bättre än mig. Nej, tyvärr. Men du får 13000kr/mån om du blir min hjälpreda, vad sägs ?
  • Lisa med barn
    Anonym skrev 2012-07-02 21:23:24 följande:
    e du polis eller???? det måste jag inte göra , sköt då ditt e du snäll

Så då väljer du att straffa båda barnen i stället? Fint! Ska de inte få växa upp tillsammans för att du är så bitter m.m.? Antar att ditt svar blir att det är upp till barnen att hålla kontakten. Ansvarsfullt! Nej du, börja tänkt på barnen i stället för dig själv och ditt hämndbegär!
Svar på tråden adoptera bort