Vinterbebisar i Södertälje
Hej,
Någon mer i Södertälje området som väntar smått till vintern 2012-2013?
Väntar första barnet den 2 januari 2013 och det hade varit kul att hitta fler som vill följas åt!
Hej,
Någon mer i Södertälje området som väntar smått till vintern 2012-2013?
Väntar första barnet den 2 januari 2013 och det hade varit kul att hitta fler som vill följas åt!
Jag var på förlossningsföreläsningen när jag var gravid med sonen. Den var helt okej, bra att få lite info om olika bedövningssätt :)
Amnings föreläsningen lät intressant. Vart ska man anmäla sig? Har ju snittet inbokat 29/11, så 10 dagar efter. Vill lära mig allt om amning!
Föreläsningen om förlossning är rätt onödig för mig, som ska snittas.
Ja det är den ju för mig med den hör gången ;)
Någon föreläsning om amning hade de inte när jag var gravid sist, inte vad jag fick höra om iaf
Et3vema, ja precis, den kan vi nog skippa båda två. men den om amning lät intressant. Ska fråga bm på torsdag, om hon vet något om det.
19 november är amningsföreläsningen, står inne på Södertälje sjukhus bb hemsida :) jag kommer gå på båda, förstår att det känns mindre intressant när man ska snittas ;) anmälan sker genom att ringa till dem om jag minns rätt.. Det står på hemsidan under amning!
Nu har vi gått in i sista trimestern, "bara" 11 veckor kvar om Kotten stannar till BF datum. Kanske är det längre.. Börjar känna mig tröttare nu igen och framförallt tung! Har svårt att geppa att jag kommer att få en ÄNNU större mage, den står ju ut massor redan.. får ge upp att gå mellan köksbänken och kaffemaskinen snart.. ;)
Hur mycket har ni andra gått upp? 9 kg för mig i vecka 34. :) dock är blodtrycket för högt :( annars mår jag bra!
Jag har gått upp 3 kg och är i vecka 32
Jag ligger på -14kg gällande vikt. Men det är pga kräkningarna. Och legat inne för att vätskas upp pga det nu, varit uttorkad. Och de gick med på att tidigarelägga mitt kejsarsnitt nu. Så ca 17 dagar innan bf kommer hon. Allt för att skona mig lite!!