frugrahn skrev 2012-09-04 21:44:47 följande:
Haha =) Tillräckligt att pendla den vägen tror jag ;)
Vad härligt att det löste sig med vagn! Skönt att kunna slappna av, är allt annat också fixat inför ankomsten av bebisen?
Det går ju att beställa via Barnens hus vilket det lutar åt att vi gör. Såg att de hade erbjudande under september med att man får med ett MaxiCosi babyskydd vid köp av vagn över 6000 kr. Vi skulle egentligen ta över ett babyskydd som efter vår Kotte ska skrotas men nu utan det åt ett nytt så har vi det ordnat inför nr 2 ;)
Vi är väldigt inne just nu på Vagnhärad av alla ställen, bra kommunikationer och området som ska byggas ligger verkligen sådär lantligt och härligt som vi vill. Så det kanske blir att bygga ett hus där =)
Trivs ni i Gnesta?
Fårskinn kan jag rekommendera! Riktigt mysigt och håller bebisen varm på vintern, fick utav svärmor från en fårfarm utanför Piteå. Så du har sytt ett? Vad använde du för mönster till det??
Ska börja sy nästa vecka har jag tänkt, har ju ett lapptäcke att fixa :)
Bra vet jag inte, men jag är bättre på att sy än att sticka! Gör så gott jag kan och det är så kul när det är klart även om jag oftast svär och morrar under tiden jag syr ;)
Ja hehe, men nu är jag sjukskriven så jag slipper pendlingen. =) YAY!!
Jaa men det är bra!! 6000:- bränner man ju lätt på en vagn!! Det stog mellan Maxi Cosi och Britax babyskydd, det blev Britax. Sen beställde jag adapter till vagnen från en sida som heter
toyland.se.... känner du till den? KÄnde mej lite dum som inte kollade sidan innan jag beställde.. :D
Vagnhärad är supermysigt ju!! Vi kollade där innan vi köpte här i Gnesta. Vi trivs jättebra här!! Enda är väl att det är väldigt svårt att komma in i samhället när man är 08. Känner inte en kotte här tyvärr men hoppas det ska ändras nu när föräldragruppen börjat!! Har en jättetrevlig grupp! =)
Jaha, Piteå! Där känner jag ju folk så kanske kan få nå att åka dit och köpa ett och skicka ner! Vill ha ett riktigt!
Ja, jag använda mönster från en blogg, här är adressen:
junimamma.blogspot.se/p/babynest-monster-beskrivning.html
Gjorde några ändringar och ska sy ett till och då ska jag göra nån ändring till.
Jag använda ex ingen band där man trär i snöret, utan sydde bara en extra söm innanför, eller vad man säger. =) Sen ska jag göra nästa lite större, tycker den blev så liten när man spände åt snörena. Och sista justeringen är att nederdelen mellan "korvarna" man drar ihop lämnar ett litet glapp i snörat tillstånd, så där tänkte jag förlänga lite, så den delen går längre ner. =)
Men ett enkelt mönster tycker jag!! Ska testa att sy ett lapptäcke oxå tänkte jag. Sydde även en kudde och en amningskudde. =)
Man har ju lite tid över om man säger så =) Har lite ideer. Kanske en lapp-nalle, eller vad man säger. =)
Jag kan inte sticka, är sååå kass!! tror min kreation händer längst in i garderoben för tillfället. =D