• frugrahn

Vinterbebisar i Södertälje

Hej,

Någon mer i Södertälje området som väntar smått till vintern 2012-2013?
    Väntar första barnet den 2 januari 2013 och det hade varit kul att hitta fler som vill följas åt! 

• Svar på tråden Vinterbebisar i Södertälje
  • frugrahn
    OktoberBebis2012 skrev 2012-08-26 22:30:59 följande:
    Vi måste avboka profylaxkursen nu... sambon ska på jobbresa till Norge som inte går att boka om. Sen tänkte jag att har man väl kommit ner på golvet så kommer jag ju inte komma upp känns det som =) kanske lika bra... hehe.

Nädu dendär läkaren fick mej att bli riktigt arg. Med alla gravidhormoner oxå... sambon va på väg till Gbg på jobbresa när jag ringde o grät... och jag är inte den som gråter, så han blev ju livrädd! Stackarn... =P
    Men jag fick iallafall en tid för en second opinion som dom kallar det och tom samordnaren som jag pratade med tyckte det lä't konstigt och erkände att han var väldigt fäst vid sina höft-lösningar. Suck. Dessutom va gubben äldre än min pappa. Som gick i pension för 5 år sen.
    Så jag ska dit igen imorgon, och sen har jag faktiskt bokat ett UL till.. =) Så det ska jag fixa på em... spännande!!!! =)

Vi beställde vagn från Lekia i Kungens kurva, och jag ringde för att fråga om vi kunde hämta ut vagnen och det va inga problem. Men när vi kommer dit så hittade dom inte vår överföring som vi hade gjort via internetbanken. Så de va hem o dubbelkolla och den hade vi satt över på rätt konto, så pratade jag med dom igen och blev lovad att han skulle återkoppla inom nästa dag. Han ringde efter 2 dagar.
    Då hade dom hittat den iaf, de va ju bra, men då påstår han att vi har kommit överens om att vi ska hämta vagnen den 30 september??? Varken jag eller sambon har sagt något om det.. hahaha. Så, ja... jag börjar ruttna. Jag har tyvärr inte världens bästa tålamod, och det har inte direkt blivit bättre. Så ett sista försök att få ut den där jä*la vagnen på fredag, jag tänkte skicka in mamma. Blir det ingen vagn då, köper vi den någon annanstans, och håller tummarna för att leveranstiden inte är längre än 6 7 veckor. =)

Ja, klämma o känna är en mycket bra ide!! =) Beställa från nätet är smidigt, men man vill klämma o känna innan ordentligt. Alla jag känner som har Emmaljunga är supernöjda!! Börjar nästan ångra mej =)
    Hade ni köpt nåt mer? säng?
    Vi beställde även babyskydd igår. en som fungerar med trille... =) snart är allt inköpt och jag kan slappna av.

Jisses det var mycket som inte går på räls för er nu, hoppas att det löser sig och att ni får ordning på allt ni vill innan bebis kommer. Trist att det ska krångla! Saker och ting ska ju bara fungera.. känner igen det där med brist på tålamod, det är svårt att kontrollera sin irritation ibland! Eller oftast snarare numera ;)
    Antagligen försöker de på affären att komma på en ursäkt bara för att de inte har gjort vad de ska, enklare att skylla ifrån sig än att stå för missen kanske, fegt!

Vi kommer nu att börja ha koll på leveranstider från Emmaljunga bara för att vara beredda och kunna beställa lite tidigare än tänkt om det behövs, vill inte ha den irritationen i december! Så med andra ord måste vi ta oss in till Sthlm snart... Det är så mycket som vi vill göra samtidigt känns det som!
    Vi spanar lite på hus nu också för att få en uppfattning om vart vi vill bo, hur vi vill bo och vart vårt "tak" ligger. Så på söndag ska vi på en visning på ett hus vi är sugna på men det är inte läge att köpa något just nu. Roligt att titta ändå!

Vi har endast köpt ett klädset, ett fårskinn (gåva från blivande farmor) och ett klädset till (farmor igen). Vi har inte köpt mkt alls.. och så har jag köpt tyg som det ska bli lapptäcke av :) 
    Skönt att kunna börja bocka av saker =) 
  • Yoshii

Hej hej!

Har varit lite frånvarande ett tag pga jobb mm.
    Är i v18+3 i dag & magen den växer & växer.    
    Nu är det bara TRE dagar till RUL! Det är så spännande så lite nervös är jag allt....

Hoppas att allt är bra med er Solig        

• Yoshii
    et3vema skrev 2012-09-02 15:37:46 följande:
    Spännande med rul! Ska ni kolla kön?

Ja det ska vi. Hoppas bara att bebisen är villig att visa vad h*n är för en
  • frugrahn

Lycka till på RUL!

Här är det bra, mår dåligt varje måndag som jag åker iväg till Skövde för att jobba men väntar på besked om jag fått jobb inne i Sthlm istället ;) borde komma denna vecka!
    Sedan var vi och tittade på hus igår, vill flytta ut från stan så Kotten får växa upp som vi själva gjort, nära naturen.

Njuter av varje dag nu men är så otålig! Idag är det exakt 4 mån kvar till BF. Så tiden har gått fort men samtidigt otroligt långsamt. Hur mår ni andra? Bra hoppas jag!

• et3vema

Jag mår bra iaf. Har tyvärr blivit lite förkyld de senaste dagarna, precis lagom till skolstarten. Börjar ju plugga till förskollärare idag. Det ska bli jättekul, ser verkligen fram emot det!

Sonen var dålig förra helgen, troligen bara extrem trötthet efter första veckan på dagis. Han ville varken äta, dricka eller sova. Vi misstänkte halsfluss eftersom han inte ville äta något, men alla tester var negativa. Nu är han iaf helt bra igen som tur är. Det är jobbigt när de små mår så dåligt, när de inte kan säga precis vad som är fel. Det blir ju lite gissningslek ;)

Magen växer så det knakar. Mår bra förutom att jag får onda sammandragningar så fort jag går snabbare än en snigel, vilket är lite jobbigt ;) Inga foglossningar än så länge iaf vilket är skönt!

• frugrahn
    et3vema skrev 2012-09-03 07:02:30 följande:
    Jag mår bra iaf. Har tyvärr blivit lite förkyld de senaste dagarna, precis lagom till skolstarten. Börjar ju plugga till förskollärare idag. Det ska bli jättekul, ser verkligen fram emot det!

Sonen var dålig förra helgen, troligen bara extrem trötthet efter första veckan på dagis. Han ville varken äta, dricka eller sova. Vi misstänkte halsfluss eftersom han inte ville äta något, men alla tester var negativa. Nu är han iaf helt bra igen som tur är. Det är jobbigt när de små mår så dåligt, när de inte kan säga precis vad som är fel. Det blir ju lite gissningslek ;)

Magen växer så det knakar. Mår bra förutom att jag får onda sammandragningar så fort jag går snabbare än en snigel, vilket är lite jobbigt ;) Inga foglossningar än så länge iaf vilket är skönt!
    Förkylning kommer väl som ett brev på posten nu för de flesta, baciller överallt ;)  Hoppas du känner dig bättre snart! Skönt att din son mår bättre men undra vad det var han åkte på..
    Sammandragningar känner jag också av då och då, kan kännas jättebra att göra någonting och sedan en stund senare rör man sig som en sengångare... Håller tummarna för att du slipper foglossning :)

Jag fick glada nyheter idag, jag fick jobbet i Sthlm så om 6 veckor veckopendlar jag inte mer!! Helt underbart att kunna åka som en "normal person" iväg till jobbet på morgonen och komma hem VARJE KVÄLL!! 
  • frugrahn
    et3vema skrev 2012-09-04 02:38:49 följande:
    Vad härligt! Grattis till jobbet frugrahn!!
    Tack! Känns riktigt bra om än lite konstigt =) Men skönt att vara närmare maken och min barnmorska framöver!
Svar på tråden Vinterbebisar i Södertälje