• frugrahn

Vinterbebisar i Södertälje

Hej,

Någon mer i Södertälje området som väntar smått till vintern 2012-2013?
    Väntar första barnet den 2 januari 2013 och det hade varit kul att hitta fler som vill följas åt! 

• Svar på tråden Vinterbebisar i Södertälje
  • mammsilon

hej alla
    jag har verkligen varit helt off hela sommaren gällande datorn, har lixom inte tid!

hur mår ni alla?

jag mår bra, har lite foglossning men är i v.29 nu så det känns som att det börjar närma sig      

• frugrahn
    mammsilon skrev 2012-09-11 21:16:13 följande:
    hej alla
    jag har verkligen varit helt off hela sommaren gällande datorn, har lixom inte tid!

hur mår ni alla?

jag mår bra, har lite foglossning men är i v.29 nu så det känns som att det börjar närma sig      
    Det är okej mammsilon att du inte varit här i tråden ;) 
    Spännande med vecka 29, du närmar dig verkligen målet nu, tiden går fort samtidigt som den går långsamt tycker jag. Skönt att du mår bra!

Jag mår också bra, trött som tusan men så är det när jag inte får sova ordentligt, Kotten som håller mig vaken ;) Angenämt besvär! 
  • Smulan1102

Äntligen vecka 30 :) bebisen rör sig typ hela tiden. Blev dock rädd i början av veckan då jag inte kände något på ett dygn. Vi fick åka in och göra ctg och ulj. Allt såg bra ut! :) ta hand om er!

• frugrahn
    Smulan1102 skrev 2012-09-13 07:38:11 följande:
    Äntligen vecka 30 :) bebisen rör sig typ hela tiden. Blev dock rädd i början av veckan då jag inte kände något på ett dygn. Vi fick åka in och göra ctg och ulj. Allt såg bra ut! :) ta hand om er!
    Skönt att allt såg bra ut! Spännande med vecka 30! Känns så långt borta men går in i vecka 25 idag så snart är jag också där :)
    Hoppas ni fortsätter att må bra! 
  • frugrahn

Nu var det längesedan det hände något i den här tråden! Dags att väcka den igen tror jag ;)
    Hur är det med alla Södertälje-område mammor?
    Vissa av er närmar sig väl "leverans" nu? :)

Har idag varit på besök hos barnmorskan, fick ställa mig på vågen, + 9,5 kg sedan inskrivningen. Har aldrig vägt så här mycket i hela mitt liv men det är värt det måste jag säga ;)
    SF mått var på 27 så det var också bra. Plus att vi fick lyssna på bebisens hjärta och maken fick höra de "galopperande hästarna" för första gången. Fantastiskt!
    Sedan hjälpte hon oss med hur bebisen låg inne i magen och just nu så "sitter" den med huvudet ungefär i solar plexus på mig. Tur det är gott om tid kvar för den att vända på sig ;)

• Smulan1102

Kul och läsa om er alla! Vecka 33 nu. Fick i onsdags veta att det blir en pojke! Vägde 1900 g. Går upp i vikt och jag mår bra. Härlig lördag till er alla!

• spiran86

Oj har inte skrivit på ett bra tag. Här är vi i 32+, dvs v 33. Känns helt sjukt! Var på tul i v. 29+, då vägde lillan 1511g. Ska tillbaka 17/10, spännande att se hur hon är då. gissar på 2kg.

Har återfått illamåendet, så här gör vi inte mycket. Längtar efter bebis mer och mer!!

• frugrahn

Grattis Smulan till pojken! Härligt att du mår bra!

spiran86: hur kommer det sig att du får tul? Minns inte om du skrivit det tidigare.. härligt att få se hur bebisen växer  om inte annat, lite tråkigt att det inte är några rutinundersökningar under sista delen av graviditeten tycker jag, älskar att höra hjärtljuden hos barnmorskan!

Så illamåendet kan komma tillbaka? Usch.. det är hemskt att må illa, håller tummarna för att det går över!

• spiran86

Frugrahn: får tul då mitt blodtryck legat på gränsen till högt hela tiden, och det kan leda till havandeskapsförgiftning, som i sin tur kan göra så bebisen blir för liten. Även om hon var normal stor, så är det jätte skönt att veta exakt hur stor hon är. Även om det kan diffa en del. Men ca vikt är det ju.

Ja illamåendet är en mardröm. Konstant hungrig, men spyr upp allt jag äter. Måste på torsdag lösa nya mediciner mot illamående igen.

• frugrahn
    spiran86 skrev 2012-10-07 09:55:31 följande:
    Frugrahn: får tul då mitt blodtryck legat på gränsen till högt hela tiden, och det kan leda till havandeskapsförgiftning, som i sin tur kan göra så bebisen blir för liten. Även om hon var normal stor, så är det jätte skönt att veta exakt hur stor hon är. Även om det kan diffa en del. Men ca vikt är det ju.

Ja illamåendet är en mardröm. Konstant hungrig, men spyr upp allt jag äter. Måste på torsdag lösa nya mediciner mot illamående igen.
    Ah, då förstår jag! Bra att de håller koll på dig så du inte får havandeskapsförgiftning, har en kompis som fick det och det låter så otäckt.. 

Är det någon som vari på förlossningsföreläsningen på Södertälje Sjukhus? Lite nyfiken på vad de pratar om där.. tänkt gå dit 15 nov och på amningsföreläsningen 19 nov... 
Svar på tråden Vinterbebisar i Södertälje