• frugrahn

Vinterbebisar i Södertälje

Hej,

Någon mer i Södertälje området som väntar smått till vintern 2012-2013?
    Väntar första barnet den 2 januari 2013 och det hade varit kul att hitta fler som vill följas åt! 

• Svar på tråden Vinterbebisar i Södertälje
  • frugrahn
    Smulan1102 skrev 2012-10-13 10:56:55 följande:
    Hur mycket har ni andra gått upp? 9 kg för mig i vecka 34. :) dock är blodtrycket för högt :( annars mår jag bra!
    Jag hade gått upp 9 kg till vecka 28 (förra veckan). Följer min kurva fin enligt bm och allt ser fint ut, 
  • Anna85

Hej!

Hoppar in här, hoppas ok :)
    Bf med första barnet, en liten tjej, 1mars, vecka 21 nu (20+0). 
    Bor i Nykvarn, men född o uppvuxen i Södertälje och går hos BM i Södertälje.

• EmelieJ

Välkommen Anna!
    Vad roligt, då ska vi ha nästan samtidigt och jag bor oxå i Nykvarn.
    Jag går in i v19 imorgon, har bf 16 mars. :)

• kickan89

Får man hoppa in här? Jag väntar dotter nummer 2 den 4:e februari :)

• frugrahn
    kickan89 skrev 2012-10-14 10:01:01 följande:
    Får man hoppa in här? Jag väntar dotter nummer 2 den 4:e februari :)
    Självklart får du hoppa in här, välkommen!
  • F Lycklig

Hej!
    Jag väntar mitt andra barn om två veckor och bor också i Södertälje.
    Ok, om jag hänger på er här?

• OktoberBebis2012
    frugrahn skrev 2012-09-11 07:25:59 följande:
    Oj då, fel babyskydd var ju surt! Det är verkligen en djungel det där med tillbehör till bebis.. 
    Hur långt är det kvar nu till BF för dig?

Bomull är väl bäst för det används ju inomhus, så kan man reglera värmen med någon liten filt eller så om det behövs. Men fleece är mjukt och skönt =) Tror jag ska sy i bomullstyg i så fall. Har fått höra av maken att jag har en massa idéer för mig och han blir imponerad om jag slutför allt innan bebisen kommer. Filten är färdig nu och jag gör inte om att sticka en filt till ;)

Så vad har de i USA då? kul att du fått beställningar på ditt babynest! ja, det är klart man ska ha lite onödiga prylar till bebisen, det hör till. Försöker att begränsa mig lite och iallafall inte köpa ett på nätet för 1000 :-.. det skulle inte bli poppis hemma!

Ska försöka släpa mig till jobbet nu, är så otroligt trött idag och det var knappt jag reagerade på väckarklockan.. sover inte alls något vidare numera, vaknar vid 4 varje morgon och har sedan svårt att somna om men det är väl kroppens sätt att börja vänja mig antar jag ;) Lång dag på jobbet framför mig dessutom och så ska jag gå och simma en sväng direkt efter.. inte speciellt sugen alls på det men bra att hålla igång kroppen!
    Hallå! Gudars vad tiden går fort!! Ursäkta att jag varit frånvarande!! =(
    Jag har hamnat i boa-träsket.... =P Har haft fullt upp plus att mitt internet legat nere till och från så jag tappade orken att ens försöka.

Vi behöll babyskyddet. Orkar inte skicka tillbaka och beställa nytt. Det får vara... =)
    Jag va ner på "stan" o köpte nytt bomullstyg till ett nytt babynest som jag ska sy. Blev nalle phu! =)
    Har du sytt nåt än?Hur har det gått i sånt fall?
    Och filten är klar!!! Nice!! Va kul!! Jag hoppar mina filt-planer... jag får donera min egen filt som jag fick för massa år sen...Luktar mamma och pappa oxå. =)

Jag tror dom har babynest i USA, dom hade kanske bara inte hört om det... dom har inga barn sen tidigare... men jag syr gärna ett. =)

Ja, det där med sömnen blir tyvärr inte bättre heller.
    Jag går upp på toa 4 ggr per natt ungefär och sen vaknar jag vid 4 och kan inte somna om förrän 5-6. O då sover jag så länge!! det är jätteirriterande! Jag vill gå upp tididt o få saker gjorde och lägga mej tidigt, men det är nån som inte håller med. =D

Och det sjukaste av allt, har idag exakt 14 dagar kvar till BF!!!
    Jag kan knappt tro på det..... blev ivägskickad på vändningsförsök för bm trodde bebisen hade vänt sej,. men det hade den inte. Så det var skönt. Fick ett extra ultraljud iaf, det va kul... bebisen vägde 3450g. Så den får gärna komma nu, så den inte blir större.
    Men med dessa små mini-värkar man har kommer det väl dröja både en, två och tre veckor...=(
    Vill ha NU!! =)
    Hur går det för dej? Allt bra? Inga konstigheter? Hoppas du får sova lite, iaf nu när du jobbar fortfarande!
    Hade du tänkt att va hemma nåt innan bf?
Svar på tråden Vinterbebisar i Södertälje