• frugrahn

Vinterbebisar i Södertälje

Hej,

Någon mer i Södertälje området som väntar smått till vintern 2012-2013?
    Väntar första barnet den 2 januari 2013 och det hade varit kul att hitta fler som vill följas åt! 

• Svar på tråden Vinterbebisar i Södertälje
  • OktoberBebis2012
    frugrahn skrev 2012-10-17 19:41:57 följande:
    Tråden har varit lite tyst men jisses vad den har startat igång igen, riktigt roligt! Förstår om du haft fullt upp, det är ju inte långt kvar alls för dig nu, har du boat färdigt än? (kan man ens det?)

Jag har sytt ett lapptäcke faktiskt, det blev helt okej, råkade vända på en remsa så det blev inte som ursprungsplanen men det är sytt med kärlek! Vilket innebär lite snett och vint men fint ändå =) Har inte tagit tag i att sy ett babynest, känns lite smått läskigt faktiskt om jag ska vara ärlig, vet inte heller vad jag ska fylla det med.. men nalle puh tyg lät mysigt! Du får gärna lägga upp en bild i tråden när du är klar =)

Mindre än 14 dagar kvar.. vilken fantastisk känsla! Här är det 10 veckor kvar.. en evighet samtidigt som det stadigt närmar sig. Har du mycket sammandragningar? Hoppas bebisen tittar ut snart så du inte behöver vänta för länge efter BF, det måste vara segast..
    Med mig så går det bra, magen växer som ogräs, Kotten är en liten huligan som fortfarande har lite plats att röra sig på och utnyttjar det ordentligt. Har i måndags bytt till Stockholms kontoret så nu har jag lite kortare till jobbet och kommer förhoppningsvis orka jobba så länge som jag vill. Har tänkt jobba till 14 december (BF 3/1). Sömn är det sämre med.. har en hel del mardrömmar och vaknar kallsvettig, svårt att hitta bekväma ställningar också..  
    Hehe, ja boa klart vet jag inte men boar gör jag... gud va många ggr man kan byta byrå för handdukar. =)

Ja lapptäcket!! Va kul att det är klart! Jag hade planer på att börja sy babynestet i veckan men jag har vart så himla trött. Plus att jag knappt når fram till bordet längre... men jag ska försöka! Ska oxå försöka att komma ihåg att korrigera de sakerna jag inte var riktigt nöjd med oxå. =)
    Ska fixa en bild när jag är klar! =)

Är lite konfunderad över min bm.. jag vet ju inte hur det funkar i andra län men dom jag pratat med säger att man går varje vecka hos bm på slutet... nu bokade hon in ett besök efter BF! Jag påpekade det men hon sa bara: Jaha... jamen då tar vi 30:e oktober då.... (min bf e 28e oktober).... kul.... nu känns det inte lite mer längre ifrån....=/

Ja... 11 dagar idag... känns så overkligt!!
    Och antagligen några dagar till då.... som jag helst vill slippa. Jag har så mycket vatten i kroppen att jag nu har ett par skor att gå i... oknutna jympaskor... =)
    Det känns som de va 10 veckor kvar igår för mej... det har gått så fort.. veckorna bara susar förbi! Hoppas det går lika fort för dej!
    Sammandragningarna börjar bli fler o fler... idag fick jag en som strålade rakt ner i benet... inte så trevligt, men samtidigt kul! Konstigt... hehe
    Skönt att byta till kontor närmare... pendling är inte så kul... speciellt inte så långt bort som du pendlade förrut.
    Usch med mardrömmar! haft nån enstaka läskig dröm men klarat mej annars. Hoppas du blir av med dom!! Har man haft en sån kan man ju vakna till ett riktigt obehag o hla dagen är förstörd...=(
  • kickan89

Ja frugrahn ;) hon föddes i november 2010 :)

Förlossningsföreläsningen kanske kan vara något då :) och fb-grupp lät ju bra :)

• frugrahn

Då ska jag fixa en sluten sådan ikväll, så inboxar jag er när det är skapat, kul att ni tycker det är en bra idé!

• kotten12

Ååh vad kul med en sluten FB grupp jag är gärna med :)
    Här går tiden fort är i v.33 nu snart 34.
    Jag var på förlossnings föreläsningen på Södertälje sjukhus för ett par veckor sedan. Jag tyckte den var bra :) de tog upp smärtlindrings alternativ och tiden på BB och vad som händer där. Det gav mig mycket svar på funderingar men ja väntar ju iofs mitt första barn :)

• EmelieJ

Glömde skriva att jag var på rul igår. Var jätte nervös men det gick så bra så. :) Allt såg fin fint ut, och moderkakan som dom misstänkte låg lågt gjorde inte alls det, så jag behöver inte oroa mig för att behöva snitt. :)
    Blev flyttad 3 dagar så bf 19 mars och hon tyckte att det såg ut som en liten tjej. :)

Svar på tråden Vinterbebisar i Södertälje