• Prickiga jag

Midsommargänget III

Midsommargänget är tråden för oss som firade midsommar ihop sommaren 2005:

Munter
    CM
    Timisen
    Flinxann
    Rallymoster
    Binkan
    Flodisen
    Coccinelle
    MiniTina
    Prickiga
    Elin
    TantT
    Surfer
    Oz
    HG
    Anemone
    Esther
    Toca

Ingen glömd hoppas jag - i så fall inte med vilje!

• Svar på tråden Midsommargänget III
  • OZgirl

Tanten! Mörk choklad är GI-nyttigt! Och nötter, jag käkar fågelfrö för glatta livet (rostade saltade solrosfrön). Grönsaksstavar med dipp kanske? Fast det är ju inte glass, det är det inte...

Bebbe, är du i v11 nu då eller? Har du vul:at (gör du det lika ofta som Toca?) än?

• flinx

Jag får äta upp vad jag sa om gubb-slalom. Gubben Nyberg ligger trea efter första åket! Bra åkt!

• ElinPeelin

jag är i chocktillstånd.... såg tussens nyaste magbild....

iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiihhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhggggggggggggg.... MÅSTE komma ihåg att smörja maggen ikväll...........

• bebbe2005

Wow, ligger han 3:a - suveränt!! Ja, typiskt att sitta pa jobbet och missa det hela...

OZ, är i v12 (gar in i v13 pa torsdag), sa snart är orosperioden 1 över, men antar att man sedan börjar oroa sig för annat istället. Ja, har haft 2 vul redan (senast i v9, sag da hjärtat ticka ordentligt, men mycket mer sag man inte) och imorgon är det dags för vul nr. 3, sa är lite spänd inför det, för imorgon bör jag ju verkligen kunna se en del . Har matt sa bra hela tiden att jag visst undrar ibland om verkligen allt kan sta rätt till - eftersom det verkar som om ALLA mar illa och jag inte har gjort det, sa kan man ju inte lata bli att oroa sig...
    kom förresten pa att forsta trimestern visst inte är över förrän i början av mars...hmm, lyckotänkande??!!

• Tant T

Funderar om jag ska skriva ut tussbilden och sätta på kylskåpet som ett riktigt, riktigt avskräckande grav.exemplar...? "Inse vad som händer om du fortsätter mölja i dig glass var o varannan dag i ytterligare 3,5 månad?!" Risken är väl att man inte äter nånting alls efter det?!

Kul Bebbe att du snart är förbi den alltför kritiska perioden! Tror jag ska ta och gå en runda hos alla gravisar för att se vad som händer!

• Flodisen

Tjoho. Idag är jag ledig. Jag har också varit hos tandläkaren. Inga hål (som vanlig!)- däremot så håller jag på att borsta bort mitt tandkött. Utan tandkött trillar tänderna ut på sikt Så jag fick en lektion i hur man borstar tänderna, så det är bara lära om och lära rätt som gäller. Mitt kalas kostade 697 för mig, 53 kroner bjussde Försäkringskassan på ser jag på kvittot. Mitt tandläkarbesök bestod av undersökning
    (560 kr) + tandsten, inst o info puts (190 kr). Det var väl information ni riktigt längtade efter att få

Elin - Kul att du din hemliga kickboxare ger sig till känna. Sen så verkar alla skylla på att om man är gravid så fiser man gravidfisar. Hur skiljer sig dessa mot ickegravida fisar?

OZ - vad kul att diktmisnkningsdieten fungerar. Min terori om varför man inte blir hunrgig är att dieter ofta är upplagda med planerade mellanmål. Man äter ju hela tiden Inte mycket - men väldigt ofta. Och det är ju så man ska äta när man inte dietar sig också så att blodsockret håller sig på en jämn nivå. Jag har förökt tänka lite mer på att få till bra mellanmål och fruktstunder nu när jag jobbar och har regelbunda tider. Vi får väl se om det fungerar...

• flinx

Flodis - stomatoltjejen! Jag brukar oxå få mig en åthutning vad det gäller tandborstteknik - jobbar alldeles för hårt med borsten...

Skönt med v 13 Bebben! soon there!

• Rally

Skönt att se Flinx nuna! Du vet väl om att du från och med nu har anmälningsplikt på FL morgon och kväll? Vi är hemskt nyfikna allihop!

Svar på tråden Midsommargänget III