• Prickiga jag

Midsommargänget III

Midsommargänget är tråden för oss som firade midsommar ihop sommaren 2005:

Munter
    CM
    Timisen
    Flinxann
    Rallymoster
    Binkan
    Flodisen
    Coccinelle
    MiniTina
    Prickiga
    Elin
    TantT
    Surfer
    Oz
    HG
    Anemone
    Esther
    Toca

Ingen glömd hoppas jag - i så fall inte med vilje!

• Svar på tråden Midsommargänget III
  • Tant T

Åh vad mysigt det låter Esther!! Med en jollrande "fin bebis" menar jag! Är det inte dags för fler foton på henne oxå? Jag fullkomligen älskar ju det där hon gäspar!

• toca

Härlig viktnedgang Oz! Bra jobbat!

Tanten - Mixa frysta osockrade (eller va fan, sockrade om du vill!!) med lite mjölk sa blir det som glass! Ju mindre mjölk desto fastare konsistens.

Munter - Jag hade glömt att du var sa ARG när du var gravid! Nu minns jag... Själv blir jag mer och mer av hormonhäxa för varje sekund som tickar iväg och mannen börjar se blek och sliten ut. Han pastar att han inte känner igen mig längre... Kanske beror det pa att jag bara skriker, skäller och grater hela dagarna...? Mest skriker om jag ska vara ärlig. Jag är bara SA FÖRBANNAD!!!!

Flinx - Jasa, du är här idag igen... Jag ser dig nog...

• Anemone

Hallååååååå chix! Här har ni puman som gått och grävt ner sig. Jäkligt najs att se att ni lever och har det bra! Livet rullar på liksom.

Själv hade jag en helt underbar resa till Madagaskar i januari och håller som bäst på att förbereda mig för att sticka till Costa Rica om ett par veckor. Alla funderingar på barn är lagda på hyllan - och där lär de väl ligga ett år till pga min jobbsituation.

Nu ska jag på spinning. Jag hoppas verkligen att jag ska hinna hänga lite grann här framöver. Jag vill ju veta mer om hur ni har det. Tusen kramar på er allihop!

• Flodisen

Hej Anemone!
    Vad kul att du äntligen visar ditt Pluppiga tryne Vi har saknat dig.

Om ni har lagt barn planerna på hyllan ett år, kör ni med kondom då eller har du/ni funderat på något annat. De som har klämt ut barn funderar på kopparspiral för att kroppen ska vara fit-for-figth när man tar bort den och redo att gå in på omgång 2. Så det borde ju vara ett alternativ om man inte vill sätta igång och äta p-piller och inte gillar mecket med kondom. Det vore spännande att få höra hur nu resonerar?!?!??

Verkligen jätteroligt att du är tillbaka!

• ElinPeelin

ååhh HEJ anemone!!! kul att du kollar till oss här inne!!!! kramar/E

• Muntra hundägaren

Hej Anemone!

Kul att se dig igen! Nu måste du minsann berätta vad du har gjort alla dina frånvarande månader . Munter är nyfiken i en strut .

Själv har jag spenderat den senaste halvtimmen med att försöka karva ut en spink från vänster stortå

• HååGe

skriver med en hand. deppar igen av att sonen inte vill sova. äter konstant idag och har totalt sovit middag i drygt en timma på hela dagen. kinkar och gråter och mina ögon går i kors. blir han inte mätt på min mat eller vad ÄR det för fel?? Varje cell i min kropp är slutkörd. Har inte en enda sekund för mig själv och inte till maken heller. Nåja, vi var ju ute och åt i 1.5 timmar härom dagen. f'låt, men jag är ju så trött!!

• Muntra hundägaren

Usch HG!! Det låter inte alls kul! Man måste bli så förtvivlad över att inte veta vad som är fel - att testa både det ena och det andra och ingenting funkar!

Jag har tyvärr inga råd eller tips att dela med mig av. Jag tänker på dig dock - om det är någon tröst!

Kram

• HååGe

Fan vad gott det är att ni finns!

Önskar att jag hann läsa mera. Nu har vi iallafall TRÅDLÖS internet. Vi har en otrolig teknisk utveckling här i hemmet. Nu borde jag iallafall kunna läsa era inlägg under tiden jag ammar diktatorn (ett nytt och väldigt passande namn på sonen tycker jag). Har just läst en del om Anna Wahlgrens metod. Vad ger ni mig för henne? Gillar ni hennes idéer? Hon hävdar att barn som är två månader KAN och BÖR sova 8 timmar utan mat på natten. Barn som är tre månader KAN och BÖR sova 10 timmar utan mat på natten (det du CM och Esther). Jga fattar inte hur det skulle kunna funka med Hjalmar. Hon menar ju dessutom att alla barn skall sova på mage och att alla barn skall vagnas eller buffas till sömns (vi kan iallafall inte dra en söslaskig vagn inne i vår lilla lägenhet och hittills gilar Hjalmar inte att ligga på magen). Jag känner mig som en kass morsa när jag läser sådant eftersom mitt barn sover 4 timmar i sträck utan mat och inte alls kan somna själv ännu.

• flinx

Skit i Anna W!
    Men tar han inte flaska? Kan inte mannen ge honom flaska och du får sova en timma iallafall? Kanske ett skitråd från en okunnig men... vill ju att du ska må bra HG! Jag tror jag har läst tillräckligt för att veta att det INTE beror på att du är en kass morsa - endel hare tur med amningen och sovandet och endel har inte, basically. Du är en grabbens bästa supermorsa - det är ju dig han vill vara nära jämt!

Svar på tråden Midsommargänget III