• Prickiga jag

Midsommargänget III

Midsommargänget är tråden för oss som firade midsommar ihop sommaren 2005:

Munter
    CM
    Timisen
    Flinxann
    Rallymoster
    Binkan
    Flodisen
    Coccinelle
    MiniTina
    Prickiga
    Elin
    TantT
    Surfer
    Oz
    HG
    Anemone
    Esther
    Toca

Ingen glömd hoppas jag - i så fall inte med vilje!

• Svar på tråden Midsommargänget III
  • Tant T

Jag har alltid gillat hockey, på såväl lokal (läs Brynäs!) som nationell nivå och inte blev det bättre av att man gick och gängade sig (eller åtminstone förlovade sig!) med en annan hockeytok, som spelat själv i vuxen ålder på hyfsat hög nivå, och som slukar allt som har med is, skridskor, klubba och puck att göra! På vår andra dejt tog han med mig på riktig farmarhockey, typ division 6, Skutskär - Östervåla eller nåt sånt, utomhus!! Inte undra på att man är som man är!!

Jag är oxå en riktig trötter, men jag försöker sova när jag kan, d v s på helgerna! Vi ställer då klockan på typ 08.15 men snoozar lääänge och kliver upp bortåt 9-9.30!
    Vaknar tidigt på helgerna är det väl bara pensiosar (=pensionärer) som gör!

• HååGe

Idag sov jag till tio och huliganen till 10.30. Värsta tonårsfasonerna! Jag måste spana den dokumentären i afton! Tack för tipset Surf! Jag är knappast sportintresserad så igår när maken kom in från en promenad och frågade hur det gick sa jag att "USA vann tror jag". Fast det var ju Kanada och bara paus efter första perioden. Lite dålig koll alltså!

Lite synd att min son heter samma som den töntige revymannen frn örebro.

• OZgirl

Hallå där Tant! JAG vaknar tidigt på helgerna! Hrmf *fnyser*

Munter, så rart av din sambo! Sånt därnt får mig att böla.

HG, skönt att du fått sova inatt. Jag gillar tönten från Örebro (mest för dialekten), så jag tycker namnet rockar!

• Surfergirl

Jag är mera fotbollsbrud än hockey. Har alltid haft fotbollsgrabbar, på mer eller mindre hög nivå, J är typ division 5-spelare så nu är det mest mindre... och min familj är väldigt fotbollsintresserade så det har lixom blivit så.
    Själv spelar jag inte, dock.

• Minitina71

Hej tjejer!

Ah, Anemone har kikat in! Welcome back!

Usch vad jobbigt det måste vara HG! Jag håller också med de andra. Skit i vad AW skriver! Jag såg förresten på TV (tror det var nåt gammalt babyboom-avsnitt eller nåt) en "duell" Anna Wahlgren vs Katerina Janouch. Dvs om just såna här grejor om matning, nattning etc. som de skrivit i sina resp. böcker om. Jag tyckte redan då att AW:s sätt var lite föråldrat och KJ:s lite mer logiskt. Generellt alltså.
    Skönt att ni fått sova lite längre idag.

Tanten - Är det "listan" som sambon ska ta itu med i källaren?

Hockey intresserar mig inte nämnvärt heller. Tittar inte mycket på OS alls faktiskt. Jag kan tycka det är kul när jag väl tittar, men jag ger mig liksom inte tid till det. Tycker jag tittar så mycket på TV ändå.

Morgontrött? Jo det är jag verkligen också. Men jag ställer klockan på 8 varje morgon (på vardagarna). Ibland om jag är supertrött kan jag snooza till närmre 9 men oftast går jag upp sådär kvart över ungefär. Men jag är däremot jätteseg hela morgonen och sitter länge och äter frukost och läser tidningen...

Munter - Din sambo har rätt. Det kommer att ordna sig till slut. Men jag känner ju så klart igen din misströstan. Man har den ju från och till själv. Det är ju en jäkla bergochdalbana hela tiden mellan att försöka va positiv och de negativa tankarna.
    Kram

• bebbe2005

tjena tjejer! morgonrapporten fran flinxan saknas - och idag är det den 21:a, jag tror att det är nagonting pa G!!!

• Anemone

Hej igen!

Flodisen - det är kådis som gäller för oss. Piller är bara att glömma. Man vill ju vilja ha sex, om man säger så. Jag trodde att spiral bara var aktuellt om man redan fött barn. Har jag fel? I så fall ska jag omedelbart kolla upp den möjligheten. Annars tycker jag att vi har det lite vardagstrist i sängen för närvarande.

Munter - man kan nog sammanfatta mina senaste månader med ett ord. Jobb. Rätt kul i och för sig. Jag har fått ur mig några artiklar och det känns som om det rullar på. Madagaskar var ju förstås en höjdpunkt. Rätt tufft att jobba ute i värmen hela dagarna och rätt mycket långa vandringar. De flesta av mina kollegor var rätt sjuka i magen en stor del av tiden så det var förstås extra tungt för dem. Jag hade gärna stannat en månad till...
    Och så har jag blivit faster till en söt liten tjej.

TV-sport? Nej tack!

Morgonpigg? Ja tyvärr. Man är lite av ett UFO om man vaknar tidigt. I morse var jag uppe kl 6 och gick på yoga vid 7.

• Rally

Vad roligt att du är här igen Anemone! Ja, vi misstänkte nog att du var iväg på några av dina spännande resor eftersom vi inte har hört ett knyst av dig. Vilken tur att din mage höll!! (men synd om dina kollegor, förstås) Fika nåndag?

Svar på tråden Midsommargänget III