• Prickiga jag

Midsommargänget III

Midsommargänget är tråden för oss som firade midsommar ihop sommaren 2005:

Munter
    CM
    Timisen
    Flinxann
    Rallymoster
    Binkan
    Flodisen
    Coccinelle
    MiniTina
    Prickiga
    Elin
    TantT
    Surfer
    Oz
    HG
    Anemone
    Esther
    Toca

Ingen glömd hoppas jag - i så fall inte med vilje!

• Svar på tråden Midsommargänget III
  • flinx

Har hunnit färga ögonfransarna svarta nu på morgonen!!(_verkligen utropstecken_)! Det ni! Det var väl vid bröllopet jag gjorde det sist och det lär väl vara hundra år tills gör det nästa gång!

• Tant T

Tillbaka från tårtfika, nån hade fått nåt forskningsstipendium och då gäller det att snika åt sig en bit! Här bjuds det så sällan så det är mer el mindre slagsmål om att få en bit när det väl händer!

Hockeygrabbar i sin ära men vad är det mot för curlingdamer?! Voj voj!

Men hur länge har du tänkt gå då, Flinxan?! Du är lite som Alfons Åberg: "Jag ska bara... jag ska bara..."! Med den här takten hinner väl jag före!

Jag fattar inte heller det här med nya FL, när jag surfade runt på det igår så kom man ju inte åt varken grav.kalender eller gästbok hos er andra! Är det nåt man måste aktivera kanske?

• Tant T

Men jag kommer in på min egen gästbok när jag går in via nya sajten utan att logga in! Och jag undrar just om jag inte gjorde nån slags aktivering av mitt konto när jag gick in på nya sajten första gången (för nån vecka sen)... och jag har inte betalat nåt! Men å andra sidan så har inte jag begränsat min grav.kalender men även om man vill göra det så är väl inte gästboken begränsad?!

• HååGe

Jag går omkring och är så glad att sonen skall få lyxbrallor från Skåne!. Han är en decimeter för kort än så länge å de passar nog inte förrän tidigast i maj, mrn jag kan ju gå hemma och titta drömmande på dem så länge.
    Allvarligt talat - Polarn och Pyret har så grymt snygga grejor nu till våren. Fleeceröjor och jackor för små barn som är så dödsfräscha. Hoppas att han slutar växa snart så att man kan unna honom lite dyra pryttlar...

Vad avhandlas annars idag? Jag skall snart ut och promenera med grabben (what's new). Frågan är om jag skall dricka kaffe först? Svåra beslut för hemmamamman!

Måste bara tillägga om Anna Wahlgren. Hon har massor av synpunkter på exakt hur man skall föda upp små barn, men själv orkade hon aldrig amma mer än 8 veckor. Hade dessutom svåra depressioner och anorexia under småbarnsåren med de första barnen. Har väl skiljt sig typ 8 gånger också.

• HååGe

Haha, jag ville inte heller föda barn utan att ha färgat fransar och bryn. Gjorde det på salong! Dags igen kan jag lätt erkänna...

Semla - mmmm....

Gud vad jag INTE saknar jobbet! Vill verkligen aldrig tillbaka dit. Måste hitta något annat...
    Vad Vad Vad???

• Tant T

Kan du dricka kaffe nu HG?! Thumbs up!

Jag VET att jag kommer att känna precis som du när jag väl påbörjat min föräldraledighet... Jag längtar sååå!!!

• toca

Jamen GOD MORGON mina damer!
    Törnrosa har ateruppstatt! Fast jag har faktiskt redan varit vaken i TVA timmar! Hmm....

Jag maste erkänna att jag blir aningen orolig när jag hör hur ni mammor har det. Det later.... hmmm.... jobbigt...? Känner man sig som en mjölkko som inte fatt sova pa tva manader? Eller är det mer underbart än jobbigt?

Jo, en fraga ocksa sahär pa morgonkvisten : Gör brösten ont hela graviditeten eller när kan man hoppas pa att det ska försvinna? Mina växer fortfarande sa det värker i bröstet, bröstvartan och huden kliar när den töjer sig. Tusan vad sexig jag känner mig.... :-/

• OZgirl

Återkommen från bokrean 750 bagis fattigare och MÅNGA kilo tyngre... älskar bokreor! Lite avis på Esther för hennes make, jag menar - med min mans jobb kan man stå i baren och ragga, men rent praktiskt är det ju inte mycket bevänt att ha han...

Har dessutom köpt semla idag vilket just idag passar jättebra in på GI-dieten (eller hur!) då en kollega ska säga upp sig och har fått ett jobb där hon kommer tjäna 6000 kr mer i månaden. Häpp! Så en liten firarsemla - det kommer bli tomt utan henne dock

Svar på tråden Midsommargänget III