• Prickiga jag

Midsommargänget III

Midsommargänget är tråden för oss som firade midsommar ihop sommaren 2005:

Munter
    CM
    Timisen
    Flinxann
    Rallymoster
    Binkan
    Flodisen
    Coccinelle
    MiniTina
    Prickiga
    Elin
    TantT
    Surfer
    Oz
    HG
    Anemone
    Esther
    Toca

Ingen glömd hoppas jag - i så fall inte med vilje!

• Svar på tråden Midsommargänget III
  • bebbe2005

toca, mina kliar och värkar ännu... risken finns att det haller i sig...

Jag har en fraga ang. NUPP: har ni alla gjort NUPP-testet? jag tog upp det med min läkare häromdagen och han tyckte inte jag skulle göra det, allt sag sa bra ut sa det tyckte han inte var nödvändigt. Dessutom sade han att det nu var för tidigt att göra det (i v12), men att det i sa fall skulle kunna göras i v15 (dvs fick en ny tid om 3 veckor)... hmm, jag har fatt för mig att detta testet skulle göras mellan v12-v14, sa vet inte riktigt vad jag ska tro mer och om jag ska göra det heller för den delen? hur tänkte ni? och vad gjorde ni? och framförallt, när?

• Pricken i ny tappning

Hej! Det är jag! Har ännu inte fått ngt svar från FL ang min radering igår kväll. Har mailat två gånger och även ringt två gånger och pratat med supports tel.svarare. Är ju inte alltid den mest aktive, men när man inte kan då jävlar har man massor att säga!

Bebbe - Nupptestet utförs i vecka 12-14 men tror att man menar även vecka 15, dvs. framtill 14+6 i deras räknesätt. Alltså egentligen även vecka 15. Tyckte att jag läste det i pappren från SÖs. Har också för mig att Tanten gjorde sitt Nupptest i vecka 12? I alla fall gjorde hon sitt tidigare än mig (vecka 13). Tycker du ska insistera på Nupp-test om du har möjlighet och ork! Dels är det inte farligt på ngt vis som FVP eller moderkaksprov och dels är det alldeles fantastiskt kul att få se den lille parveln sprattla omkring!

Toca - mina bröst slutade helt plötsligt att ömma och kändes även mindre hårda i vecka 11, varpå jag fick panik men blev lugnad av bl.a. HG som känt av ngt liknande. Trodde ju att stackarn dött därinne och att jag skulle få MF närsom helst. Jag har en egen teori om att det har ngt mer hormonerna i kroppen att göra och att det är då som moderkakan börjar ta över mer och mer och gulesäcken så sakteliga lägga ner produktionen. Håll ut! Fast maken kanske gillar nya Dolly Parton

Mina tuttat har nu fått en del blåa ådror och även börjat ömma lite igen. Sista rycket inför mjölkproduktionen kanske?

• Pricken i ny tappning

Ååhh... semla! Så himla gott! Har syndat flera gånger redan i år! I tisdags åt jag och J dessutom semla till middag istället för mat. Vad säger bantningsexperterna om det??!! Vi åt dessförinnan sen lunch på McD eftersom vi var så upptagna med allt barnvagnsletande.... Himla hälsosamt

• ElinPeelin

Bebbe: jag gjorde det nya KUB testet. Vecka 12-13-14 ska man göra själva UL, sen är det försent. Vi gjorde testet pga kromosomavvikelser i familj, men hade vi inte det så hade vi inte gjort testet, eftersom jag är under 35år.

Toca: smörj in tittsen, då känns det bättre. Ta nån fet kräm, typ bodybutter eller olja (fick tips av Pricken på Jordnötsolja på apoteket som är JÄTTEbra!) Jag smörjer både tuttar o mage varje dag, har gjort det hela tiden, så snart är det dax för att börja smörja mellangården

OZ: såklart du är värd en SEMLA! Ta två när du ändå håller på (skulle jag ha gjort)...

HG: bra att du släpper Anna W, I hate Anna W! "gå på tå 10min om dagen för att förhindra sendrag"

• Pricken i ny tappning

Tackar, tackar Munter! Har även hittat en fin filt med rosa prickar Nästan rätt!

• toca

Vi ska göra nupp första dagen i vecka 13, Bebbe.
    Tycker det later lite konstigt att avrada fran det...? Men jag har funderat pa vad som egentligen är lagrisktal. Jag tror jag sett att nagon av er hade 1 pa tretusen nagonting och nagon annan 1 pa sextusennagonting. Och bada räknades som lagrisk. Var gar gränsen?
    Eller är det subjektivt vad man själv tycker..?

Maken var nog rätt nöjd med sin Dolly redan innan och nu far han knappt peta pa dem längre. Nerköp alltsa!

Idag MASTE jag baka kanelbullar!!!

• ElinPeelin

hej nya pricken! varför tog du inte "semlan" som nick... va det upptaget eller

• toca

Oh, yes! Jag smörjer ocksa! Jag har nagon badolja med oliv som aker pa varje dusch, därefter nagon babyolja och varje kväll blir det bodybutter med papaya. Vi far väl se om det hjälper.

Snygg matta Pricken!

Elin - Vad innebär KUB-testet??

• Pricken i ny tappning

Jag hade 1 på 1151 och det var också det lågrisk enligt barnmorskan som utförde testet. Om man som jag fyllde 35 år ett halvår innan Nupp-testet, så har man en risk på 1 på 205 att få barn med Downs. Vi resonerade som så att kom det över de siffrorna skulle vi strunta i att göra FVP men om det var lägre så tyckte vi att det var värt risken att gå vidare. Men samtidigt är det ett jävligt svårt beslut som man måste fatta om de nu skulle hitta nåt fel...

Svar på tråden Midsommargänget III