• Prickiga jag

Midsommargänget III

Midsommargänget är tråden för oss som firade midsommar ihop sommaren 2005:

Munter
    CM
    Timisen
    Flinxann
    Rallymoster
    Binkan
    Flodisen
    Coccinelle
    MiniTina
    Prickiga
    Elin
    TantT
    Surfer
    Oz
    HG
    Anemone
    Esther
    Toca

Ingen glömd hoppas jag - i så fall inte med vilje!

• Svar på tråden Midsommargänget III
  • Pricken i ny tappning

Japp! Pastasås med mögelost i har varit min räddning några gånger. Testa det Toca. Tar bort det värsta suget... Längtar någe otroligt efter Prosciutto och ett glas rödtjut. Annars är det OK! Sätter i mig semlor och Fanta apelsin istället

• HååGe

Toca, fick du svar p din bröstfråga? Ja vet inte när mina slutade göra superont, men det kanske var runt v 12 eller så. Innan det var värsta scenariot att någon skulle ge en en innerlig kram. Problemet återuppstår i början av amningen.

Smörja mellangrden måste ju vara heeelt bortkastat?

• toca

Aha, sa de atergar alltsa till att kännas normala nagon gang under graviditeten ialla fall. Skönt!

• Tant T

Munter, vad var det nu din sambo sagt när du visat bilden på dig framför tavlan från Elverksträffen...?

• toca

Jo, pastasas i alla ära, men det är konsistensen jag är ute efter. Far nog bli nagon god Almkäse eller sa istället. Pecorino... Eller helt enkelt nagra bitar parmesan... Och en god salami och bondbröd med seg kant!

Hungrig alltsa!

• Timisen

Oj, vad jag är hungrig! Satte i mig en semla men det räckte inte riktigt. Gör lite käk till mig oxå toca

• Timisen

Onyttigheter endast på lördagar. Tjena...

• toca

Semla...... Skulle göra mycket för att fa en sadan budad hit pa momangen!

• toca

NU ska jag aka och köpa kanel och annat viktigt sa det atminstone i teorin kan bli kanelbullar idag!

• bebbe2005

jotack, blir riktigt avundsjuk av detta semmelsnack! Min svägerska kommer pa besök fran svedala i helgen, ska se om hon kan köpa med de rätta bullarna, sa att jag i alla fall slipper baka den biten ocksa.. vill ha semla! min man tycker dock inte om marsipan(hur är det möjligt?), sa far frossa i dem själv sedan - bjuder gärna in dig toca!

Tack för alla era rad ang. NUPP, KUB- osv. Förstar inte riktigt min läkares info, far ju se barnet pa UL/VUL ända och om jag förstatt det rätt sa maste de mäta nackspalten och utifran hur manga mm det är uträknas risktalet - han pratade om att det skulle kosta mig 150 Euro, om jag verkligen ville göra testet... udda för en sadan liten grej, egentligen, eller? Toca, vad heter testet pa tyska, är det inte nackenspalttest, eller dyl?

Svar på tråden Midsommargänget III