• Prickiga jag

Midsommargänget III

Midsommargänget är tråden för oss som firade midsommar ihop sommaren 2005:

Munter
    CM
    Timisen
    Flinxann
    Rallymoster
    Binkan
    Flodisen
    Coccinelle
    MiniTina
    Prickiga
    Elin
    TantT
    Surfer
    Oz
    HG
    Anemone
    Esther
    Toca

Ingen glömd hoppas jag - i så fall inte med vilje!

• Svar på tråden Midsommargänget III
  • toca

Tack tanten! Du är en klippa!
    Jag hade en fundering om att man kanske skulle köpa lite kläder för sommaren NU, innan det blir slutsalt. Har ju ingen större lust att i juni nagon gang upptäcka att det blir sopsäck för min del de sista manaderna för att jag varit sent ute... A andra sidan har jag ju ingen mage ännu, sa det vete katten var den tänker sätta sig - högt eller lagt...? Och da borde jag väl vänta lite med shoppandet ocksa.

• Tant T

Det första inköp jag gjorde var ett par undermagenjeans som var ställbara med dolt resår i linningen (det är alltså inte resår i linningen men man reglerar linningen med resår på insidan, om du hajar!) och de kunde jag ha redan då, trots att jag inte hade nån mage och den modellen sägs dessutom ofta kunna användas efter spjuvern är född, så det är ett tips! Sen kan det ju bli så att du längre fram tycker att de blir för obekväma, sitter åt för mycket eller vad det kan vara men då har du ändå kunnat ha dem ett par månader!
    www.mamastore.se har de exempelvis ett par hyfsade baggyjeans som går under midjan och jag vet att det finns fler snygga undermagenbyxor om man bara letar lite och är beredd att betala!

Sen finns det ju de som bor i diverse olika mysbrallor under hela graviditeten oxå och kan man det så blir det ju rätt billigt! Men för mig (och antagligen de allra flesta) så funkar inte det, jag har ett jobb där jag frotteras med en massa människor så jag måste åtminstone se ok ut och då blir det så att man får lägga ned lite pengar på kläder som man inte kan ha mer än ett par månader men vad ska man göra? Och mysbrallorna har man då på sig hemma!

• Timisen

Hej tråkbullar! Jag har inte klarat vare sig att undvika att dra i mig socker för att dämpa tröttheten (som ju sen bara blir värre) eller hålla mig från att bälga i mig kaffe...om inte det vore omögglit skulle jag tippa på att jag är gravtrött...

• Timisen

Ska förresten fixa lite nyinköpt espresso med hetvägg...eller okej med varm mjölk.

• Tant T

Semlan då Timisen?! Den kan du ju mumsa med hetvägg! Häll espresson över semlan så blir den lite exotisch oxå!
    Jag ska fan unna mig en av semlorna sambon hade med sig hem efter jag röjt ur ett av klädskåpen - slänga, inte slänga, kommer jag att kunna ha den här senare? (har jag nånsin kunnat haft den här?), kan den här möjligtvis tänkas bli modern igen? osv. osv.! Guuud, vad jag hatar att flyttpacka!!

• OZgirl

Varför är det omöggligt att du är gravad? (jag kan ha missat en vital del här och i så fall ber jag om ursäkt!)

Har trots GI och allt ätit en liten sketen semla idag. Utan varm mjölk. Företaget bjöd!

• Timisen

Jag trodde fettisdagen passerat för flera veckor sedan!

Livet är komplicerat oz, vi kan ta en fika nån dag så kan vi uppdatera varandra?

• ElinPeelin

Lyssnar på Korn och äter A-fil med flingor. Kräktes nästan innanför dörren idag när jag kom hem, det var nog semlans fel (som jag åt 1,5 timme tidigare) men det var det värt.

Ang gravvobraxor så har jag köpt ett par svarta "fin byxor" på KappAhl, ett par helraka i mjuk bomull på Lindex och sytt på resårmudd på ett par gamla byxor och en lång jeanskjol.

Kollade bland mina digitalfoton nyss och såg mig själv och blev helt paff och se hur mkt jag har förändrats, sen jag blev gravad, HUA!

Svar på tråden Midsommargänget III