• Prickiga jag

Midsommargänget III

Midsommargänget är tråden för oss som firade midsommar ihop sommaren 2005:

Munter
    CM
    Timisen
    Flinxann
    Rallymoster
    Binkan
    Flodisen
    Coccinelle
    MiniTina
    Prickiga
    Elin
    TantT
    Surfer
    Oz
    HG
    Anemone
    Esther
    Toca

Ingen glömd hoppas jag - i så fall inte med vilje!

• Svar på tråden Midsommargänget III
  • Timisen

Fast det klart....man betalar väl för att bli bortskämd o ompysslad...känna att det är en speciell dag liksom. Men buketten är faan annat än skönhetsvården...
    Man skulle ha en massa vänner i den branschen...faan jag har bara värdelösa kompisar med teoretiska jobb

Jag slutade gå till min hudterapeut när hon började fixa min 1,5 timmesbehandling på mindre än en timme...hon tyckte det var jättebra att hon var så snabb (så kunde hon jobba in försening som uppstått pga tidigare kund). Och visst hon gjorde allt jag betalat för...men vaffan...jag vill ju njuta av mina 90 minuter...

• ElinPeelin

godmorgon eller vad det nu är?

Idag känner jag mig lite nere. Min faster har fått tillbaka cancer för tredje gången och hon verkar ha gett upp hoppet. Min kompis mamma höll på att bli dödad av sin sambo i söndags (försökte strypa henne) men hon klarade sig undan med krossade revben och blåtiror. HERREGUD vill man föda barn till denna jord???
    Snön yr och jag som trodde våren var här?

Men kul är det ialla fall att Flinx hört av sig, ser oxå fram emot detaljer!

• Timisen

Samma med frisören jag gått till i åratal; hon slutade fråga vad jag ville o liksom trodde att hon visste, var ofta försenad o strulig. Bemötandet var gulligt o mkt familjärt i alla avseenden (utom priset)...har inget emot det familjära men jag vill ända behandlas med proffsighet. Tror det där är största fällan i såna yrken; man tar stammisar för givna...

• Timisen

Neeeeeeeeeeeeej elin!!! Fruktansvärt med din faster, särskilt för dig om ni har bra kontakt?!!

...Annars är det ytlighetsnivå på mig idag; jag håller för öronen angånde bekanta med barn som försökt begå självmord, cancer (även i min släkt) och annat sorgligt o ägnar mig åt funderingar kring skönhetsvård...

• Timisen

Neeeeeeeeeeeeej elin!!! Fruktansvärt med din faster, särkskilt för dig om ni har bra kontakt?!!

...Annars är det ytlighetsnivå på mig idag; jag håller för öronen angånde bekanta med barn som försökt begå självmord, cancer (även i min släkt) och annat sorgligt o ägnar mig åt funderingar kring skönhetsvård...

• Anemone

Jag väntar också med spänning på att få höra mer från the Flinxes!

Hörni brudar - har någon av er gått någon riktigt bra projektledarutbildning? Jag skulle vilja gå en någon gång när jag har tid, men då vill man ju hitta en som är superbra.

• Anemone

Sorry att jag har nollkoll på vad ni just snackade om... jag tittade på en gaaammal sida.

• OZgirl

Åh Elin! Fy så jobbigt!
    Stackars faster, särskilt om hon har gett upp Är det samma sorts cancer som de andra gångerna eller är det nya metastaser på andra ställen?

Och fy för spöande män! Kommer hon lämna honom nu eller går hon tillbaks till honom som ett får till slakt, som så många andra?

Lilla Elinen. Skickar fjolliga cyberkramar till dig.

• OZgirl

Anemone,
    jag gick nog aldrig nån projektledarutbildning... Däremot en ledarskapsutbildning i Ericssons regi som var väldigt bra.

En kollega tror jag har fått tillstånd att gå en projledarutbildning. Jag kan kolla med henne vad hon tycker om den, om du vill?

Svar på tråden Midsommargänget III