• Prickiga jag

Midsommargänget III

Midsommargänget är tråden för oss som firade midsommar ihop sommaren 2005:

Munter
    CM
    Timisen
    Flinxann
    Rallymoster
    Binkan
    Flodisen
    Coccinelle
    MiniTina
    Prickiga
    Elin
    TantT
    Surfer
    Oz
    HG
    Anemone
    Esther
    Toca

Ingen glömd hoppas jag - i så fall inte med vilje!

• Svar på tråden Midsommargänget III
  • Timisen

Ska lägga mig tidigt ikväll har jag tänkt...så natti natti gullisar!

• Anemone

Här får man visst dricka sin Port i ensamhet. Sov gott Timisen! I morgon har man en ny fräsch arbetsvecka som väntar. Bäst att lägga sig i sängen och avnjuta en god bok innan det är för sent.

• OZgirl

Gomårr!

Fick börja dagen med att skotta bort vallen som plogbilen hade gjort. Sen backade maken i alla fall in i den vall som fanns kvar och fick motorstopp och spann loss och höll på. Han kan verkligen inte köra bil på vinterväglag! Jag blir helt nipprig på han, sitter spänd som en fiolsträng och bara koncentrerar mig på att inte explodera på honom. Känner mig lite som Michael Douglas i den där filmen där inget går hans väg.

Vi har inte fått nån tidning på två dagar, undrar om det är för att tidningsbudet inte kommer såpass nära med bilen att h*n kan stoppa ned tidningen utan att kliva ur?

• Tant T

Moss!

Nu ska jag in till kommandoran för planering och samtal om bl a framtida föräldraledighet, planering och upplägg av semester!! Fasar...! Wish me luck!!

• OZgirl

Wishing luck, Tanten!

Håller alla tummar i världen för dig mot ze skata.

• Anemone

Oz - det är säkert pga snön som ni inte får någon tidning. Jag tror inte att tidningsbuden är skyldiga att dela ut tidningen om det inte är helt fritt runt brevlådan. Trist!

Tanten - bit ihop och stå på dig! Hoppas det går bra!

• Tant T

Tack för hållna tummar, det hjälpte! Jag fokuserade på uppgiften och gick in med taggarna indragna och mitt allra gulligaste (?!) leende påklistrat och det blev ett helt ok samtal! Dock "jobba hemma? Nja, vi får väl se, du jobbar ju hemma när du ska till BM och det räcker väl?"! Suck...

Igår var jag inte ute på hela dagen pga snöstormen! Mannen skottade snö 3 (!!) gånger på ett par timmar, så mycket snöade det hemmavid!! Wahnsinn!!
    Men tidning, det får vi ändå!

• Surfergirl

Så hur länge tror du att du jobbar, T? Hela vägen fram?
    Hur går det med ditt onda i ryggen?

• Tant T

Nope Surfer, jag jobbar nog inte längre än till 15 maj eller nåt sånt! Tar ut semesterdagar och nån veckas föräldrapenning så jag kan gå tidigare, om det ens fungerar så länge!

Jovars, det onda i höfter/bäcken och ländrygg har förflyttat sig lite och omvandlat sig till lite allmän värk i dessa regioner! Men det tycks ganska meningslöst att gnälla, ingen kan göra nåt åt det (typ) och jag kör väl på tills jag stupar och inte kan röra mig längre, då ringer jag och sjukskriver mig!

Nå, har du fixat fram bild på The Gown nu då?!

• OZgirl

Är det typ foglossning, Tanten (du vet att Tussen fick det i v 6!) eller är det någon annan slags ont? Ischias? Har du ett sånt därnt bälte som hjälper till att hålla upppe maggen utan att belasta ryggen?

Låter bra att du inte ska jobba längre än till mitten på maj, det verkar onödigt. Trist att inte kommandoran gillade ditt förslag med jobba hemma en dag i veckan. Vad gör du på jobbet som du inte kan göra hemma (bortsett från att stråla och sprida glädje, då...! )?

Svar på tråden Midsommargänget III