• Prickiga jag

Midsommargänget III

Midsommargänget är tråden för oss som firade midsommar ihop sommaren 2005:

Munter
    CM
    Timisen
    Flinxann
    Rallymoster
    Binkan
    Flodisen
    Coccinelle
    MiniTina
    Prickiga
    Elin
    TantT
    Surfer
    Oz
    HG
    Anemone
    Esther
    Toca

Ingen glömd hoppas jag - i så fall inte med vilje!

• Svar på tråden Midsommargänget III
  • Timisen

Så man kan väl inte jobba då...eller? Hur gör folk?

• toca

Jag tycker det verkar som om att det är rätt vanligt med sjukskrivningar. Fast fa säger nog verkliga sanningen de första tre manaderna... Och sedan är det ju faktiskt inte tre manader utan tva för de flesta - vecka 1-4 vet man ju inte att man är gravid och efter vecka 12 kan man kanske berätta anledningen. Men fy fan för att behöva sjukskriva sig atta veckor utan nagon tydlig, uttalad anledning!

• Timisen

Ja kanske kan ett läkarintyg till arbetsgivaren skrivas neutralt....Men poppis skulle det ju inte bli...för att inte tala om hur mkt det skulle spekuleras...

Jag har haft ont i skallen i flera dagar faktiskt! Men jag tror jag vet varför och nej, det är inte det...

• toca

Nej, jag vet inte heller hur det funkar med sjukskrivningar. Jag har nog aldrig nagonsin tagit ut en sjukdag i hela mitt liv sa det är inte riktigt mitt omrade.
    Men jag har en bekant som blev sjukskriven för "utbrändhet" och vars chef haft daligt samvete tills den verkliga orsaken offentliggjordes. Och en och annan som helt enkelt berättat anledningen redan fran start. Men jag tror inte det är sadär vansinnigt vanligt att man kräks sa. Jag har ett arv att tacka pa den fronten sa jag är kanske inte helt förvanad. Även om jag trodde det handlade mer om inställning...

• toca

12. Sa det borde, borde bli bättre snart. Idag är jag alldeles vansinnigt less pa det, men jag ska sluta gnälla nu.

Svar på tråden Midsommargänget III