• Prickiga jag

Midsommargänget III

Midsommargänget är tråden för oss som firade midsommar ihop sommaren 2005:

Munter
    CM
    Timisen
    Flinxann
    Rallymoster
    Binkan
    Flodisen
    Coccinelle
    MiniTina
    Prickiga
    Elin
    TantT
    Surfer
    Oz
    HG
    Anemone
    Esther
    Toca

Ingen glömd hoppas jag - i så fall inte med vilje!

• Svar på tråden Midsommargänget III
  • Timisen

Fast toca..jag tror inte de ger dig ngt som är farligt för bebben..men för DIG...vaffan! Fast jag har å andra sidan haft migrän...

• Timisen

INTE haft migrän skulle det stå..jag har aldrig haft det...

• Timisen

Men illamående har jag upplevt...fast pga sprit så det går kanske inte riktigt att jämför...nej...

• toca

Alltsa hade det bara handlat om ILLAMAENDE hade det varit helt okej. Men det är ju snarare magsjuka... Jag kräks som en fontän när jag inte tar tabletterna och som en minifontän när jag tar dem. Känns inte riktigt värt att ge upp dem och tillbringa dygnet runt pa knä framför porslinsfatöljen.
    Men huvudvärkstabletten kan jag som sagt avsta ett tag till. Fragan är vad som är bäst. En läkare sa en gang till mig att jag ska ta alvedon sa fort jag känner det för att avstyra huvudvärken. Hellre det än att ge kroppen den smärtan som var alternativet, ungefär... Ja, jag vet inte. Det lockar ialla fall inte att ta tabletter i onödan just nu. Inte i vanliga fall heller!

• Timisen

Du spyr ju inte alls som ormägaren! Fy för i h-vete...hur kan man vistas bland kollegor o andra då??? Känner man varningshulkningar så man hinner in på toa? Kan h-värken hänga ihop m spyende o vätskebrist?

• Coccinelle

Lite alvedon ska man val inte ha daligt samvete for, eller? Jag brukar tanka att jag ar en sallsynt parla som BARA tar alvedon... Eller sa ar jag bara asaduktig pa att fa mig sjalv ma battre genom att luras.

Whatever...

• Coccinelle

Lanken funkar inte, en gang till Mini!

• toca

Nej, huvudvärken är en gammal vän som ända har blivit bättre med aren. Tidigare vakande jag ofta av den pa natten när den hade hunnit växa sig outhärdlig utan att jag kunnat stoppa med alvedon. Da rungerade den som en "vanlig" migrän med illamaende och frossa. Nu kommer den nästan alltid pa dagen och stoppas da smidigt med alvedon.

Kräkandet är nog lite annorlunda än ormägarens, ja. Hon skrev nagon gang att hon kände av det innan och kunde strosa iväg till toaletten i sakta mak. Och för hennes del är det nog mest direkt efter maltider om jag har förstatt rätt. Sa är det INTE här.

Svar på tråden Midsommargänget III