• Prickiga jag

Midsommargänget III

Midsommargänget är tråden för oss som firade midsommar ihop sommaren 2005:

Munter
    CM
    Timisen
    Flinxann
    Rallymoster
    Binkan
    Flodisen
    Coccinelle
    MiniTina
    Prickiga
    Elin
    TantT
    Surfer
    Oz
    HG
    Anemone
    Esther
    Toca

Ingen glömd hoppas jag - i så fall inte med vilje!

• Svar på tråden Midsommargänget III
  • bebbe2005

Nä, är det sant! Har hon ÄNTLIGEN fattat att ingen vill ha henne och att ingen litar pa henne och det sen över ett ar öppet "get lost" och dessförinnan ocksa, för den delen!?!? Wow, men ack sa sorgligt, att sa mycket maste ske och sa manga "bevis" först maste offentliggöras innan Sarna fattar piken!!!!

• Coccinelle

Hej!

Jag har fatt for mig att jag ska flytta till Kanada Nu har vi gatt i ett ar och tankt att vi nog maste overge det sjunkande skeppet snart och frankrikes framtid ser inte speciellt ljus ut sa.... Det borjar bli sa dyrt att leva har att vi aldrig kommer att kunna spara pengar infor framtiden.
    Imorse horde jag en radiopratare beratta att han var tvungen att ge blod for att fa banklan, och den har killen har massor av cash!!! OK om man tar en livsforsakring, da forstar jag att de vill kolla att man inte har nagon allvarlig sjukdom.
    Folk hamnar pa gatan for de far inga hyreskontrakt, de vill ha 3 hyror i depositionsavgift + nagon som gar i borgen for hyresgasterna och det duger inte med vem som helst.

Grejen ar att det ar svart att bestamma vart man ska flytta men jag har alltid varit svag for Kanada, det lite skandinavien over det men anda inte. Ibalnd maste man sparka sig sjalv i andan och bara gora utan att fundera sa mycket! Mitt nasta steg ar att jag ska ga till kanadensiska konsulatet och skaffa information, sa det sa! wohooooooooooooo

• bebbe2005

apropa frankrike och blodprov: visst maste man ta blodsprov som inkl. bl.a. aidstest i Frankrike innan man gifter sig? fick en väninna till mig göra och hennes blivande man för ca 1 ar sedan, tydligen är en orsak för att testa fertiliteten eftersom det är en av huvudanledningar till varför man ska gifta sig i frankrike (enligt urgamla lagar, sa att säga) (och nu är hon gravid, sa det fungerar visst)!!

• Coccinelle

Ja det ar helt ratt men jag tror inte att det ar enbart pga aids utan aven andra sjukdomar.

Maste man ge blodprov om man ansoker om ett huslan i Sverige tex? Jag menar det ar ju varsta diskrimineringen!!! Om man ar diabetiker tex sa far man alltsa ett annat bemotande pa banken. Tacker inte forsakringarna upp sant?

En annan grej som de har borjat gora har ar att de byter radgivare varje ar for att undvika att sympati och fortoende uppstar mekllan kund och bankman...

• bebbe2005

vet inte hur det är i sverige, men här i tyskland skulle de bara vaga - det om nagot skulle ju ateruppliva minnena fran sisadär 60 ar sedan, sa blodprov tas endast i samband med graviditet och vid "normala" tillfällen...! vid huslan, det är ju befängt! och vad beträffar servicemindedness, sa är ju en av huvudpoängen att man ska känna fortroende och mer säkerhet om man har en kontaktperson pa t.ex. bank - fransoserna har visst helt missat det kapitlet!

• bebbe2005

Canada är ocksa ett land jag skulle kunna tänka mig! Nyfiken pa vad konsulatet säger - iväg och ring nu!!

• Coccinelle

Jag tanker inte ringa, jag tankte ga dit pa lunchen nagon dag.

I Kanada ar 1/5 invandrare och immigrationen fungerar jattebra. Governoren ar en svart kvinna som sjalv ar invandrad, det ger massor av pluspoang Hon ar alltsa den som styr landet, hon star under drottningen.
    Ocksa finns det massor av plats, Kanada ar 30ggr storre an Frankrike men har farre invanare.
    De tar val hand om immigranter till skillnad fran har men de valjer ocksa vilka som far komma.

• bebbe2005

vackert land är det ocksa! Väljer du att bosätta dig pa ostkusten nära montreal, sa haller du ju även franskan vid liv! oh, vad spannande att flytta vidare! Känner ocksa stor lust vid att flytta till ett nytt land, Tyskland är sa ordentligt - ordning och reda...

• ElinPeelin

hej hopp

va bra att Oz har gjort en målande beskrivning av cyber6! Tummen Upp!

Han som jag har idgat det med, va ju här igår, o vi har ett trevligt och ganska personligt förhållande sätt till varann, men vi hörs bara vart annat år. Och det är jag nöjd med.

• ElinPeelin

La in semester idag från midsommar och fram till BF, men min chef (herr Knull) tror inte jag kommer jobba i juni... Svårt att tänka sig nu bara?

Svar på tråden Midsommargänget III