• Prickiga jag

Midsommargänget III

Midsommargänget är tråden för oss som firade midsommar ihop sommaren 2005:

Munter
    CM
    Timisen
    Flinxann
    Rallymoster
    Binkan
    Flodisen
    Coccinelle
    MiniTina
    Prickiga
    Elin
    TantT
    Surfer
    Oz
    HG
    Anemone
    Esther
    Toca

Ingen glömd hoppas jag - i så fall inte med vilje!

• Svar på tråden Midsommargänget III
  • Flodisen

Här i norr verkar våren vara på ingång. Det är jätteskönt ute, men vi försker städa inne. Åhh vad trökt det går. Vi ligger mest på soffan och myser i solen son värmer genom fönstret.

• OZgirl

Vi har oxå städat - mannens bror är på besök. De har inte setts på 18 år! Skithäftigt. Han kom idag och blir kvar ca 2-3 veckor eller så.

Så vi har dammsugit och våttorkat golv och dammat och plockat i ordning hela helgen. Man borde få besök oftare!

• Coccinelle

Oj oj oj OZ, 18 ar! Vad fint att de ska umgas nu

• Timisen

Jag har kört bil idag...tralalalala! Och man kan väl inte säga att det gick bra. Men jag krockade iaf inte!

• Surfergirl

Wow, vad coolt Oz!! Fler reparerade släktrelationer åt folket! Berätta sen hur det har gått.

Eh... brukar du inte köra bil, Timisen?

• esther williams

Åh Vulkaner minsann, Anemone! Jädrars vad häftigt!

Och japp, här snöar det. Fy tusan!
    Å nej, Surfer, jag var där, i Gällstad, för två (eller var det tre?)) veckor sedan, jag hade kunnat varna dig! Jag blev urbesviken! Skulle skaffa lite mitt-emellan-storlekar-kläder hade jag tänkt men kammade nästintill noll. Saken blev inte bättre av att vi rullade omkring med bebisen i vagnen också och jag var nojjig för att hon skulle vakna därinne. Så, det var nästan bara fula kläder i trasmodestajl och dessutom hade jag inte ro att pröva jeans som jag hade behövt göra. Och allt var dyrt. Maken köpte två par kalsonger och jag tre linnen. Det var det. Men, vi var i barnklädesaffärn också, och där gick vi loss bland en massa sköna trikåplagg till dotra, så lite schopping fick jag i alla fall.

Oj, 18 år, Oz! Skilda kontinenter eller gammalt groll?

Idag har vi pusslat ihop vårt nya STORA köksbord och jag fick en lätt chock över hur stort det verkligen är. Och det är jag som lobbat för det här bordet hela tiden, maken har varit mer skeptiskt, så inte har jag nån att skylla på heller... Nåja, det är nog en vanesak.

• HååGe

Ja Esther - det är säkert en vanesak. Hoppas att det inte är som med min soffa. Så snygg den var i stora möbelhuset! Inte så snygg när kolossen landade i min lilla tvåa. Nu har den fått bo här på nåder i sex år men snart åker den ut.

Jag har varit på Lger 157 två gånger. Ett skärp har jag som minne av de resorna. Köpte sist en Hummeltröja som var för liten. Vad dum man är - tänker att man MÅSTE shoppa bara för att man är där, men finns det inget man vill ha så skall man väl låta bli! Min man brukar dock hitta kläder till sig så helt i önödan är det inte då ju. Hade de fina barnkläder?? Svärisarna har sommarstuga i den trakten så vi åker väl dit i sommar.
    Var hos svärisarna igår och träffade svåger och hans fru och deras barn. Jag är fortfarande arg. Hur skall jag klara en hel vecka med svärisarna i fjällen??????????

Idag har jag gått en mil - RASKT! Det behövde jag!

Ha det skönt tjejjer. Nu skall jag natta grabben.

• ElinPeelin

vi har varit o köpt en beg. spjälsäng med sänkbar långsida, ställbar i 3 höjder (tror det är en Nina fr Kaxholmen). Fick med madrass (hel o ren) och en kasse med spjälskydd och massa annat (har faktiskt inte gått igenom det ännu) men allt är tvättat och manglat

• OZgirl

Japp, 18 år är länge! De bor på skilda kontinenter och brorsan fick inte visum till vårt bröllop så de har inte setts sen mannen stack från landet. Svärmor och andra bror har hälsat på en gång och svämor kom även till bröllopet, så henne har jag träffat.

Esther, jag lobbar också för ett större matbord... Hmm, man kanske skulle stagea det utrymmet så man hinner vänja ögon och hjärna vid det? Typ ställa två stolar där eller arra nån fejkad bordsskiva av kartong eller nåt.

Hella, jobbigt med sunkiga svärisar. Eller ja, svärisar som inte riktigt tänker och agerar som en själv. Min är ju (tackochlov) långt bort, men mannen gillar sina riktigt hårt. Fast umgås en vecka i en liten stuga... Njae, så mycket räcker det inte till. Man måste isf göra dagliga utflykter skilda från dem, då funkar det lite längre.

• Timisen

Svärisar, de är bra att ha om de är på okej avstånd...men lägger de sig i för mkt är det en pina.

Jag har kört bil färre än 20 ggr på 20 år...och med kanske 10 år emellan....så svaret måste bli nej

Svar på tråden Midsommargänget III