• Prickiga jag

Midsommargänget III

Midsommargänget är tråden för oss som firade midsommar ihop sommaren 2005:

Munter
    CM
    Timisen
    Flinxann
    Rallymoster
    Binkan
    Flodisen
    Coccinelle
    MiniTina
    Prickiga
    Elin
    TantT
    Surfer
    Oz
    HG
    Anemone
    Esther
    Toca

Ingen glömd hoppas jag - i så fall inte med vilje!

• Svar på tråden Midsommargänget III
  • Timisen

Hello...funderar på om jag inte ska reka lite efter expertis i ivf-trådarna...man vet aldrig om di där lakarna vet vad di gör...

• Anemone

Måste bero på att du är gravad Elin! Inget annat.

• Anemone

Skaffa info Timisen! Det vinner du på. Rejsa runt lite bland trådarna och hör vad tjejerna med förstahandsinfo har för erfarenheter!

• Anemone

Surfer - det låter ju som ett mer direkt sätt att åstadkomma ägglossning än Pergo, eftersom det innehåller FSH. Kolla upp det med din gyn!

• Muntra hundägaren

Hoddelihejjan och hoddeliho

Wow, jag har nog gått och skaffat mig ett Cocciuttryck tror jag minsann bestämt

Äl-stickor är nog eg. lurendrejeri. Kan ju vara bra att använda i början så att man får koll på sin äl, men efter ett tag har man ju fått koll på hur kroppen funkar. Jag kan däremot inte sluta använda dem, (det är ju så jäkla kul att kissa på en pinne ) eftersom det känns som en säkerhetsgrej: "Vi hade i alla fall sex under äl, även om det inte tog sig".

BM menade efter MF att kroppen blir gravid igen när den är redo för det. Men när i helvete är det då? Jag känner att kroppen är hur redo som helst, men kroppen självt verkar inte riktigt ah fattat det .

Och den gamla vanliga funderingen: Varför blir det inte ett barn när man har sex under äl? Va? Varför?

• Pricken i ny tappning

För mig tog det ju sex-sju månader att bli gravid igen efter MF. Även om det då tog sig på andra försöket. Första gången alltså... Så man vet aldrig. Och nog fan har jag nuppat ordentligt vid ÄL varje månad!!!

• Timisen

Och sen kommer vi noja över graviditeten och sen över förlossningen och sen barnets utveckling och sen över familjelivet i stort och sen över syskonförsök och sen över tonårsjävlar och sen över hur tyst det blev när de flyttade och sen över barnbarn...

Håhåjaja

• Pricken i ny tappning

Japp! Har trott att jag varit befriad från nojning, men nu börjar det komma. Hur ska jag klara det här? Tänk om jag inte orkar eller har rätt känslor? Finns det ångervecka?

• OZgirl

Men Pricken, just de känslorna, tankarna och funderingarna har ju alla preggade haft här? Och just i den fas som du är nu, när det är nära förestående... Har inte både HG, CM och Flinx (Esther oxå kanske) velat lämna tillbaks mage och allt?

Det blir bättre!

Svar på tråden Midsommargänget III