• Prickiga jag

Midsommargänget III

Midsommargänget är tråden för oss som firade midsommar ihop sommaren 2005:

Munter
    CM
    Timisen
    Flinxann
    Rallymoster
    Binkan
    Flodisen
    Coccinelle
    MiniTina
    Prickiga
    Elin
    TantT
    Surfer
    Oz
    HG
    Anemone
    Esther
    Toca

Ingen glömd hoppas jag - i så fall inte med vilje!

• Svar på tråden Midsommargänget III
  • ElinPeelin

Rally, jag smörjer båda mage o tuttar med Mandelolja från apoteket (har använt jordnötsoljan tidigare, men båda är luktfria, o jag märker ingen skillnad) Bodybutter är skönt oxå...

• toca

Jag smörjer med olja (nagon typ av barnolja som jag hittat här) efter varje dusch och med Bodyshops Bodybutter varje kväll. Tydligen ska man börja sa snart som möjligt (logiskt, efterssom brösten börjar växa tidigt) men det finns ända ingen garanti för att man inte far bristningar. Men man vill ju gärna göra vad man kan för att undvika det...

• flinx

Pesis Anemone. Men du ska veta att folk TYCKER en hel del. Så att jag inte är helt VIT håller man liksom för sig själv. Folk tror man hittar på det där om att det inte går över i mjölken!

• Anemone

Jag vill påpeka att sill är fullproppat med omega3 så det är säkert utmärkt för hyn. Men peta bort kryddpepparn och lökringarna.

• toca

Jag vill ha din kropp Flinx!!!!
    Smal, vältränad, symptomfri och dessutom bristningsfri!

• Anemone

Jag har inte varit på smällen men har bristningar ändå.

• Tant T

Exaktemente!! Jag har oxå sagt till både kompisar som fått barn tidigare och till kollega att jag absolut kommer att ta ett glas vin när minigrisen är ute och de stirrar på en som vore man spetälsk! Så man får nog välja sina tillfällen och hålla tyst om dem!

Men lökringar gör säkert susen för nariga och känsliga bröstvårtor! Kan ju vara värt att prova...!

Bristningar beror ju tydligen en hel del på hormoner så frågan är hur mycket smörjelserna egentligen hjälper... Min erfarenhet är dessutom att smörjer man för envetet så får man sammandragningar och det vill man inte ha i onödan så jag smörjer bara på morgonen när jag smörjer övriga kroppen i vanlig hudlotion. Kanske prova sill- och lökringskuren i morgon bitti?

• toca

Va? Kan man fa sammandragningar av att smörja in huden? Det later skumt! Eller menar du om man masserar?
    Nej, det kanske inte hjälper men da känner jag ialla fall att jag gjort vad man kan. Bodybutter tycker jag ialla fall haller huden smidig och mjuk atminstone i 12-14 timmar efter insmörjning sa det KÄNNS bra ialla fall. Men, men...

• Anemone

Då vill jag slå ett slag för Body Shops Shea Body Butter. Sheasmör är fett från från fröna av en av "mina" växter. Ett träd i Afrika. Smörj på bara! Om det inte passar med gammal hederlig svensk sill...

• flinx

Precis så har jag gjort Tanten. De är liksom inte värt mödan att argumentera med folk.
    Jag skulle givetvis inte göra NÅGOT som jag visste skulle vara skadligt för min lilla mini-Flinx.

Toca, lägg till icke-existerande lökar, håriga armar, ingen midja och noll pigment! Japp! Jag byter gärna till BullBarbies hylla i alpenland!

...fast den där vänskapen med hinken skippar jag gärna!

Svar på tråden Midsommargänget III