• Prickiga jag

Midsommargänget III

Midsommargänget är tråden för oss som firade midsommar ihop sommaren 2005:

Munter
    CM
    Timisen
    Flinxann
    Rallymoster
    Binkan
    Flodisen
    Coccinelle
    MiniTina
    Prickiga
    Elin
    TantT
    Surfer
    Oz
    HG
    Anemone
    Esther
    Toca

Ingen glömd hoppas jag - i så fall inte med vilje!

• Svar på tråden Midsommargänget III
  • ElinPeelin

koierar även denna från andra länkar jag har sparade:

Efter att ägget har lossnat börjar ett annat hormon, progesteron, att bildas i äggstockens gulkropp. Progesteron tillsammans med östrogen gör att livmoderslemhinnan mognar och förbereder sig att ta emot och försörja ett eventuellt befruktat ägg genom att körtlarna i slemhinnan fylls med näringsrikt sekret.

Om ägget inte befruktas slutar produktionen av östrogen och progesteron från gulkroppen, vilket i sin tur leder till att livmoderns slemhinna stöts ut. Det blöder från de många blodkärlen i slemhinnan. Mensen har börjat. Blödningen, menstruationen, pågår fram tills att ny slemhinna har börjat bildas. Detta brukar ta från några dagar och upp till en vecka.

• Rally

Va? Blommar det i London? Fy bubblan vad taskigt!

Tack för trevligt fika igår! Dessvärre kom jag i efterhand på att jag nog for med osanning. Jag sa nog rätt till CM först, men sen när ni andra frågade så råkade jag gå händelserna i förväg. På lördag går jag in i vecka 9. Nu är jag än så länge kvar i vecka 8 (7+5). FL-uträkningen ligger en dag fel. Solly!

• Muntra hundägaren

Oj, så snabbt det nhar gått Rally!! Det känns ju som du kom med ditt gravningsbesked typ - igår . Härligt att allt flyter på så bra

• Muntra hundägaren

Man ser väl ägget med vul om det har nått fram och fäst - det vill säga när man märker att man är gravad. Fram till 6+3 kan gyn enbart se en hinnsäck med något i efter 6+4 kan man se om det finns ett hjärta som slår.

• toca

Hmm... Vi menar kanske samma sak, men jag tycker mig bestämt minnas att hon pekade ut gulsäcken OCH ägget som tva olika pluppar pa mitt första vul, dvs manaden innan jag blev gravid. Däremot kunde hon da inte se om jag var gravid eller ej. Det vulet gjordes nagon vecka efter äl. Men jag kan missta mig!!!

• Anemone

Fan. Ge mig en stor jävla sats nu. Snart är det för seeent!

Skit att man ska vara så omänskligt planerande! Jag lär väl få äta upp det här om ett år eller två.

• ElinPeelin

Rally, några dagar hit o dit, spelar ingen roll Hos mig så diffar det, eftersom UL sa att jag hade gått en vecka mindre än vad jag har. Men vi vet ju när jag blev inseminerad... Strunt samma.

Svar på tråden Midsommargänget III