• Prickiga jag

Midsommargänget III

Midsommargänget är tråden för oss som firade midsommar ihop sommaren 2005:

Munter
    CM
    Timisen
    Flinxann
    Rallymoster
    Binkan
    Flodisen
    Coccinelle
    MiniTina
    Prickiga
    Elin
    TantT
    Surfer
    Oz
    HG
    Anemone
    Esther
    Toca

Ingen glömd hoppas jag - i så fall inte med vilje!

• Svar på tråden Midsommargänget III
  • Muntra hundägaren

Klipp och sling och nytt schampo och balsam - a 165 kr per flarra. Men helt ärligt - jag är så van vid priset så jag tönker inte på att det kanske är mycket (1700 är mycket jag vet - men mycket för ett frissbesök)

• Surfergirl

Vad kör du för schampoo och balsam? Jag kör just nu Sebastians Body Double och är heeelt hooked. Det är grymt! Gillar iofs alla Sebastians produkter. Särskilt stylingprodukterna.

• toca

Munter! Vad skönt att höra att det känns bättre idag! Läckande tampong kan göra livet till ett helvete oavsett om mensen är önskvärd eller ej. Och jag haller med dig om att det är oerhört märkligt att man inte blir gravid om man har äl-sex! Varför, varför, varför??? Särskilt när ni bevisligen KAN bli gravida!?!?!

• Surfergirl

Vi tjabbade väl för nåt år sen om att det i den genomsnittliga (friska) kvinnan är tre ägglossningar per år som har förutsättningar för att bli en graviditet? Med äggkvalitet och allt som ska stämma.

• toca

Mmm... Den där statistiken om att man har 20% chans varje manad och att det i snitt tar 7 manader (vilket ju inte heller gar ihop) är ju ocksa nagot skev. För ett tag sedan hittade jag andra siffror;
    Om man är över 25 tar det i snitt 5 manader.
    Om man är över 30 tar det i snitt 7 manader.
    Om man är över 35 tar det i snitt 13 manader.

Och hade man vetat i förväg att man var en statistisk medelsvensson sa hade man kanske varit lugnare i sin tro att allt är normalt och att man VISST kommer att bli gravid och fa sin lilla bebis till slut.

• Surfergirl

Skulle vilja ha nån form av statistik över den aktivitet som försigått i MIN kropp, men det blir svårt att ordna. Hade vart högst intressant att veta om man exempelvis haft befruktade ägg som inte fäst o dyl... eller om jag ens haft ÄL nån gång? ATt jag haft välvuxna äggblåsor är ju ingen garanti för att de sedan har släppt på rätt sätt.

• ElinPeelin

Kanske ska trycka upp en tampong i rumpan? Jag blöder fortfarande, men det är bättre, efter jag köpte salvan. Är däremot hemma idag, från jobbet.
    Har inte ork och lust för nåt.

Munter, vi kräver att få se din 1700kronorsFrippa! BILD!

• toca

Tja, en tampong med salva pa maste väl vara idealiskt? Eller ät lite salva till frukost sa lär den hitta vägen själv...? :-/

Skönt att vara hemma fran jobbet en dag! Det gjorde du rätt i!!

• toca

Sa du har inte gjort nagra vul där de sett att ägget lossnat och natt fram till livmodern? Det är ju lite underligt? Gör man inte det?

• ElinPeelin

(kruxet?) är nog att dom flesta äggen blir befruktade, men den svåra biten är att få det att växa fast och stanna. När vi blev inseminerade så sa läkaren att det oftast var så, för dom/oss som försökt längre tid. Därför tror jag än en gång på tillskottet Olivo+... som sägs hjälpa till med celldelning och förnyelse.

Svar på tråden Midsommargänget III