• Prickiga jag

Midsommargänget III

Midsommargänget är tråden för oss som firade midsommar ihop sommaren 2005:

Munter
    CM
    Timisen
    Flinxann
    Rallymoster
    Binkan
    Flodisen
    Coccinelle
    MiniTina
    Prickiga
    Elin
    TantT
    Surfer
    Oz
    HG
    Anemone
    Esther
    Toca

Ingen glömd hoppas jag - i så fall inte med vilje!

• Svar på tråden Midsommargänget III
  • HååGe

Tja, varför åker vi? Jag tror inte att min man har fattat hur illa jag tycker om hans föräldrar. Han ogillar dem såklart inte så mycket så jag försöker hålla igen och inget säga till honom. Vill inte såra honom. Fast vi har redan sagt att vi åker själva nästa år, med några kompisar eller så.

• Coccinelle

Haha ja men oppet forbannad till en viss grans kanns bra, den ovrskrids dessvarre allt som oftast har.
    Jag har precis skrikit ut en guldmedalj i flest svarord till en kvinna som sitter nagra skrivbord bort, hon sitter dar helt sjalv och kommenterar precis allt hon gor och eftersom hon aldrig ar nojd sa blir det mest svarord.

Idag gick det forbi ett demonstrationstag utanfor mitt kontor och det var banne mig fler kravallpoliser an demonstranter!!! Skandal.

• Coccinelle

OK det blev lite fel svenska i den dar guldmedaljs historien kanns det som, men sant far ni ta

En sak ar saker, det kanns som att svenskan blir samre ju battre jag blir pa franska.

• Coccinelle

Ah OK, ja om mannen inte vet sa blir det svart att planera annorlunda.
    Fast jag kanner med dig HG for sant dar ar inte kul, det ar redan jobbigt nog att ha manniskor man tycker om nara inpa under en langre tid. (langre tid = mer an 2 dagar)

• Surfergirl

Men varför ljuga Elin? Jag har sagt till mina närmaste väninnor nu hur läget är och hur jag träffade er från början. Vissa är lite sotis (?) men de tycker det är bra att jag kan ventilera detta med folk som vet vad man pratar om.

• Anemone

Som du då, tanten! Seriöst alltså.

• esther williams

Äh, jag vill bo i... ja, var vill jag bo? Jo Paris skulle jag vilja pröva på ett litet litet tag. Eller ville, nu vete fåglarna, med barnvagn o allt. London lockade när jag var yngre men nu har jag varit på besök hos min kompis där allt för många gånger och har tappat lusten. Stockholm... ger mig krypningar. Det är sant. Jag klarar av huvudstan i ungefär fem timmar sen är jag helt matt. Har både nära familj och vänner där och samma har maken så nog hade det varit naturligt att ge det en chans men nä. Aldrig. Om inte värsta jobbet och lägisen bara ramlade över oss.
    Malmö däremot, där skulle jag kunna tänka mig att kampa ett tag. Eller vem lurar jag. Jag vill bo här. På vår gata i stan. Nöjd!

Jag har också kommit ut som nätträffare. I lägen där man hade fått ljuga annars, alltså, för kompisar och mina systrar och min mamma och så. Har gått finemang, folk är såååååå vidsynta numera!

• Surfergirl

Några sköna citat:

?Mamman heter höna, pappan hane, ungarna killingar och barnbarnen ägg. ?Stefan 6år?

?Juristen hänger under kon och har flera öppningar som det kommer läskedryck ur. ?Dina 5 år?

?En gynekolog är ? en som inte vet så mycket om halsen på folk. ?Erland 6 år?

Svar på tråden Midsommargänget III