• Prickiga jag

Midsommargänget III

Midsommargänget är tråden för oss som firade midsommar ihop sommaren 2005:

Munter
    CM
    Timisen
    Flinxann
    Rallymoster
    Binkan
    Flodisen
    Coccinelle
    MiniTina
    Prickiga
    Elin
    TantT
    Surfer
    Oz
    HG
    Anemone
    Esther
    Toca

Ingen glömd hoppas jag - i så fall inte med vilje!

• Svar på tråden Midsommargänget III
  • HååGe

Herregud din stackare! Hur orkar hon vara så pigg???
    Grabben stabiliserar sig mer och mer och nu är det regel med minst 5 timmars sömn i första passet (sedan oftast bara tre eller så) och upp emot 6-7. Han käkar ju fortfarande i 45 minuter dock!!! Inatt åt han i en timma. Jag försökte avbryta tidigare och lägga honom, men jösses vad han skrek. Så fick han äta i tio minuter till och då gick det utmärkt. Dumma, dumma barn. Vem orkar käka en jättemåltid MITT I NATTEN????

Anemone - GÖR BARN! En tröst om ni skulle bli sittande med skitekonomi och ett barn är att man inte gör åt alls lika mycket pengar som i sitt "förra liv". Eller vad säger Esther? Jag tycker att det är så iallafall. Man klarar sig så länge det finns kaffepulver och tepåsar hemma och en brödlimpa och lite ost.

• toca

Ah! Mysigt med paskägg!!! Det maste jag nog ocksa fixa imorgon! Tänkte dessutom köpa nagra burkar sill sa italienarna far lite RIKTIG paskmat i ar!

Just nu har jag en fin liten mokka puttrandes pa spisen. Tredje koppen kaffe pa ungefär lika manga manader sa det känns STORT! Kroppen/humöret är verkligen bergodalbanelikt nu för tiden; Solen skiner lite, jag varken kräks eller snorar - och plötsligt blir jag helt HÖG! Härligt!!!

• Tant T

Grattis till Toca som mår bra!

Jag skulle nog klara mig läääänge på kaffe och mackor!! Tyvärr har inte mannen samma matpreferenser...

Jag är jättenästäppt, tror det är både grav- och förkylningsrelaterat, och har ännu svårare att andas än i vanliga fall! Skit... Och har sysslat med utredningsarbete på hög nivå i över 2 timmar, och det handlar inte om SFS eller HSF utan om elbolag!! Värsta strulet med elen och fakturan, gamla hyresvärden har ställt till problem för vår del och detta lära redas ut pronto så nu återstår bara att informera den gamle uven om att _han_ får betala vår elräkning för mars, april och början av maj!! Men nu ska jag lugna ned mig och gå och äta lunch!

• flinx

Min son har inte direkt sovit inatt heller. Försökte lägga som vanligt igår men när han somnat i famnen och sen när jag försökte lägga honom i spjälsängen så vaknade han givetvis. Så det fick bli sova bredvid mamma. Och natt snuttade han hela natten. Och nu har han sovit istället! Men då har jag data-fixat. Borde kanske sova istället... Men är dopad med kaffe!

Mannen är borta inatt för första gången! Men vi var ju ensamma på BB och det gick ju bra!

Pissväder! Undra om Surfer bor/jobbar i egen klimatzon? Tyckte hon nämnde kvitter?

Nix, nu ska jag ta en macka innan han vaknar!

• Timisen

Ni bara ljuger båda två; du om sommarväder på ballen och hon om att ni skulle ha fåglar som överlevt influensan

• flinx

Vi kanske ska nuka Surfers del av stan? Min är ju redan nukad! Det är därför jag har det så varmt... Eller blir det kanske kallt då...?

• Anemone

Skönt att du mår bättre Toca!

Just nu vore det mycket oklokt att göra barn. Ni kanske minns att jag käkade mega-dunder-malariaprofylax i januari som kan ge fosterskador fram till juni. Men om vi väntar tills i juli så har jag jobb och lön och skulle kunna förvänta mig en OK föräldrapenning. Sedan handlar det bara om hur mycket jag vill göra mig till för att få behålla jobbet. Med lite otur (dvs en synlig mage) finns det god risk att jag åker ut redan efter ett år. Det är jag dock villig att riskera. Ska som sagt tala igenom saken med min spermieproducent, så får vi se vad vi kan enas om.

• toca

Vi har ocksa fagelkvitter! Och krokus överallt!!! I natt hade vi en tokig bofink som gal utanför fönstret fran midnatt till kl 5 i morse. Han var nog ocksa hög!
    Vill ni komma hit och sitta i solen och prata skit med mig?

• Anemone

Om du bakar bullar! Kan man få kanelbullar och en stor öl?

• HååGe

Det kanske är växthuseffekten du tänker på Flinx? Nukade plejs förknippar jag med evig vinter (så som vi har det här i trakten).
    Herrejösses vilken ångest jag har inför en hel vecka med svärföräldrar i en liten stuga. Svärmor är okej, men pratar hål i huvudet på en. Svärfar dock - jag säger inte mer utan bara suckar djupt. Denna BUFFEL till människa! Det tragiska är att de inte verkar bry sig om min make över huvudtaget! De visar inte ens artigt intresse: "och hur är det med er då"? Den frågan ställs över huvudtaget aldrig. Varenda liten kommentar handlar om deras patetiska Boråsliv. Kanske måste jag fejka migrän hela veckan och ligga på min lilla kammare i våningsängen. Hur ammar man i en våningsäng på natten? Får väl ställa in en pinnstol och sitta där med min tunga son på armen på nätterna. Herregud - varför går jag med på detta? Det är ju knappast värt pengarna som tågbiljetten kostar... Nåja, det blir underbart att komma hem igen och DÅ kanske det kvittrar i Göteborg. UNDERBARA stad! Hör du det Timisen?? UNDERBARA GÖTTTEBÖRG!! (och i detta nu kanske maken får jobb i Stockholm...)

Svar på tråden Midsommargänget III