• Prickiga jag

Midsommargänget III

Midsommargänget är tråden för oss som firade midsommar ihop sommaren 2005:

Munter
    CM
    Timisen
    Flinxann
    Rallymoster
    Binkan
    Flodisen
    Coccinelle
    MiniTina
    Prickiga
    Elin
    TantT
    Surfer
    Oz
    HG
    Anemone
    Esther
    Toca

Ingen glömd hoppas jag - i så fall inte med vilje!

• Svar på tråden Midsommargänget III
  • Anemone

Det vore ju det enda rätta egentligen, Surfer. "Släng kådisen älskling, nu brinner det i knutarna!" Men jag tänker på mina arbetsutsikter och den minimala föräldrapenning jag skulle få om vi lyckades bli med barn nu. Dealen är att vänta MINST till i sommar. Fast vi har sagt i vinter. Vi får väl se om jag kan vänta så länge...

• Muntra hundägaren

Uatn att låta alldeles för taskig och dum i huvudet Anemone:

Dra lärdom av alla andra midsommargängstjejers bli-gravad-mödor!!

I alla välmening!

• Surfergirl

Elin, borde lyssnat första gången du tipsade om Olivo+, men är det hälsokosten man köper det på?

• Anemone

Jag veeet! Jag ska ta ett snack med maken. Min senaste tanke är att lobba för 1/10. Men jag vill NU! Jag är ju inte blind och döv. Jag vet ju att det förmodligen kommer att ta tid. LÅNG tid.

• HååGe

Det kan ju inte skada att värma upp lite med några "småförsök" redan nu på vårkanten?

Är snorig tillsammans med min son! Har ändå varit till affären i snöslasket. Sitter nu i mysbrallorna och väntar på att grabben skall vakna. Vad skall vi hitta på hela dagen? Maken är på nästa intervju i Stockholm och kommer inte förrän vid 20.30 i afton. Hoppas att jag inte blir sjukare än så här för då orkar man ju inte vara supermorsan.

Nu till kaffet!

• HååGe

Esther - hur sover du på natten? Har ni provat lite flaskkäk innan läggdags?

• esther williams

Anemone, jag skulle tro att jag är i den sits som du försöker undvika... Minimalt med pengar och inget jobb att gå tillbaka till den dag jag inte är föräldraledig längre. Och vad ska jag säga...? Än så länge har vi det bra men jag önskar att jag kunde oroa mig lite mindre för "framtiden". Att ångra sig finns liksom inte, nu är det såhär det är, men det är klart att det hade varit skönt med lite mer trygghet i form av några tusen till i månaden och ett arbete som väntar. Mitt råd är nåt ärtigt typ följ hjärtat, eller så. Och så är det ju det där med att man aldrig vet nåt riktigt säkert. Jag var stensäker på att det skulle ta lång tid för oss (pessimist eller realist?) och tyckte det var bättre att börja försöka (föröka) så snart som möjligt. hade det stämt så hade min föräldrapenning blivit ungefär det dubbla men så slumpade det sig så att det tog sig snabbt istället.

• esther williams

Åh Hg, tack för att du frågar! Jag är så jäkla trött idag. Inatt sov bebisen NOLL! eller, det känns så eftersom hon först hade helkväll uppe vilket inte har hänt på över en månad. Hon somnade till sist vid elva och sov till ett, åt och somnade om och vaknade sen kvart över tre och var orolig och ville först inte äta och sen inte alls somna om utan gnällde och for runt. Ingenting funkade så jag fick gå omkring med henne till halv fem då jag lurade henne att sova bredvid mig i sängen. Sov med ond stel rygg till klockan halv sju då det var en urpigg och sprallig bebis som låg brevid mig i sängen. (Hur gör hon?????) Sen fick jag sova två timmar efter det, i hennes nästa period, men attans vad jag är kokt nu.

Ikväll ska jag pröva ersättning.Läste ditt tips imorse (jag var faktiskt här vid sjusnåret men alltför urblåst i skallen för att kunna skriva) och bestämde att ikväll när hon fått sitt kvällsmål ska jag gå och slagga direkt och inte missa en sekund av sömn.

Och nu sover hon igen men och kanske borde jag också göra det men då försvinner ju hela dan i ett schwosch och man behöver liksom ha lite lite tid till... sånt här också. Kommunikation med omvärlden...

• ElinPeelin

nu ska jag ge mig ut och köpa lite påskägg...

Svar på tråden Midsommargänget III