• Prickiga jag

Midsommargänget III

Midsommargänget är tråden för oss som firade midsommar ihop sommaren 2005:

Munter
    CM
    Timisen
    Flinxann
    Rallymoster
    Binkan
    Flodisen
    Coccinelle
    MiniTina
    Prickiga
    Elin
    TantT
    Surfer
    Oz
    HG
    Anemone
    Esther
    Toca

Ingen glömd hoppas jag - i så fall inte med vilje!

• Svar på tråden Midsommargänget III
  • bebbe2005

Morning girls!

Idag far jag inte hänga här hela dagen, dock är det enormt frestande, för jobbet är saaaaaaaaa trakigt....!

Flodisen, vilket inlägg!! Haller fullkomligt med dig! Efter att ha bott utomlands i närmare halva mitt liv sa kan jag även bekräfta att nära vänner förblir nära vänner, även om man har flera landsgränser emellan! Det stora kompisgänget jag hade när jag gick ut gymnasiet och när jag flyttade, sallades ut och efter 2 ar hade jag min "kompiskärna" - den kärnan bestar efter ytterligare 13 ar, sa det är jag lycklig över!

HG: är det bestämt nu hur det blir med flytt/jobb?

Barnprylar: ja, jag försökte tyckte jag i alla fall smidigt att förklara för min pappa vilka kostnader det innebar att skaffa alla barnprylar och att de var jättevälkomna att bidraga med nagot - dock tog han inte alls den piken, utan fick för sig att han skulle ge oss en symaskin Ja, ingen barnvagn, bilstol eller sadant, utan en symaskin: " det behövs för att laga alla kläder de närmsta 20 aren"... haha, ja, min pappa lagade alla vara kläder när vi var sma, sa antar att det är dags att skaffa en symaskin Men vi ger inte upp hoppet. Dessutom har bade jag och maken födelsedag i juni, sa idéen med att endast önska sig saker för barnet är en stralande idé!

Have a nice day Flinxen pa MVC och BVC!

Här stralar solen, det ska bli 20 grader idag och varje dag framöver, sa längtar till helgen när man har ledigt!!!

• Tant T

Tjenis, här strålar inte solen det minsta utan regnet fullkomligen pissar ner!!

Du törs Flinxan, du törs!! Ta'na ordentligt i örat, vet ja! Ställa till det på det där viset!!

Vi har förvisso både min mamma o pappa här samt mannens dito, men de är ju inte mycket att hänga i julgranen, om man säger så... Vi kommer att få grymmans svårt med stöd och barnvakt mer än nån timme eller två, får försöka lägga ut lite krokar här i nya området, jag vet att det ska finnas en dagbarnvårdare här nånstans, kanske hon mot betalning sen kan ta hand om Snyltis så vi hinner pöka, gå på resto, träna och annat "riktigt" leverne!

Nä, nu ska jag göra ett nytt försök att få tag i kommandoran! Lord, have mercy!

• Coccinelle

Morning ladies!

Forsov mig, missade bussen och fick ga till taget, kom typ for en halvtimme sedan!

Och har absolut ingenting intressant att saga

• Muntra hundägaren

Då har du haft en lika strålande morgon som jag Cocci . Försov mig, tappade mobilen i golvet så den gick i femtioelvatusenbitar (med den funkar gfortfarande ), ställde mig på fel parkereringsplats och fick en utskällning, spillde kaffe på skrivbordet!

Visst älskar man livet

• Coccinelle

wohoooooooooooooooooooooooooooooooooo

• Timisen

Jag vet inte flodisen...vänskap behöver underhållas. Lättare att visa sin bästa sida en gång per år eller via mail.. Jag har haft vänner långt borta i åratal men en viktig dimension saknas ändå, även om du har rätt i att mail är super i sammanhanget! Och blir det en fnurra är det mkt svårare att reparera via mail el tfn, även om man var "riktiga vänner" fr början.

Och inte faan har jag samma närhet till min familj om de bor långt borta, samma kärlek dock. Och fr a med ett litet barn skulle min inre trygghet kunna vara större än en snitthäck fr texas - vad hjälper det om jag blir galen av sömnlöshet, grälat med mannen eller bara känner mig sliten? Jag behöver handfast back-up...en sån man kan få av en mamma t ex, som kommer över och hjälper till utan att man känner sig skyldig o dum.

Sen är det en annan sak att det kan vara skönt att ha nära o kära på lite avstånd ibland

• Timisen

Kramar till lilla elinpelin! Du kunde väl kommit över till mig i påskas och umgåtts?

• Coccinelle

ah jag har salsakurs idag igen tra la la la laa

• Timisen

Tack rally! Det är helt kört med kl 12 o 17...det ena är mitt i lunchen o det andra vid hemgång. Jag har bestämt att köra 11 och 16 istället..bättre än att glömma tänkte jag!

Så nu är det 7, 11, 16 o 22,
    Tack för påminnelsen via sms igår flinxis!

Svar på tråden Midsommargänget III