• Jendeas

Clearblue & Pergotime

Jag & min sambo har nu i ett år försökt skaffa barn, men jag har haft problem med oregelbunden och väldigt konstig mens. Fick utskrivet Pergotime i Dec 2011 , har då inte haft mens sedan jag fick pillerna utskrivna. Igår (2/7-12) kom mensen igen och nu ska jag göra allt jag kan för att få den regelbunden och att vi ska bli gravida. Använder oss av Clearblue ferilitetsmoniter och pergotime-pillerna. 

Någon annan som vill följas åt i kampen om ett barn?! Behöver absolut inte använda samma tillväga gångs sätt som vi,=)

• Svar på tråden Clearblue & Pergotime
  • emtfb

Verkligen, men fan inte deppa, nu jävlar 3dje gången gillt eller hur?!:)

• Elin1985

Jag lever också väntar på mens som jag hoppas kommer till helgen. Fick som en mellanblödning förra veckan, hoppas det var blåsan som fallit ihop så jag får fortsätta med pergo nästa cykel.

• emtfb

Drygt att leva i den ovissheten längtarefterbebis, hur går det med vikten då?:)

Härligt Elin;) hoppas den dyker upp då!!

• Jendeas

Jag gör inga VUL, käkar mina tabletter och hoppas på det bästa :)) Har bara gjort ett VUL och det var vid inskrivningen på GYN mest för att kolla så allt stod rätt till.. Vilket det faktiskt gjorde. 
    Så jag har ätit denna månadens kur och inväntar ÄL till nästa helg.. 

• emtfb

Okej, konstigt att man "måste" göra VUL inom vissa kommuner och andra inte.. Men rätt skönt att veta hur många ägg man har och om det är nån som kan släppa.. :P Men sexa på riktigt nu så hoppas vi på ett + från din sida! :)

• Jendeas

Ja det har aldrig varit på tal om att jag ska in där en gång i månaden och titta, :) Vi ska göra så gott vi kan, tycker att denna månaden känns mycket lättare nu när vi slopat monitern.. 

Svar på tråden Clearblue & Pergotime