Vi som är emot CIO-metoder
Jag vet att jag inte är ensam och jag kände att det behövs en tråd för oss där vi kan diskutera allt från intressant läsning till hur man bäst varnar andra föräldrar. Häng på!
Jag vet att jag inte är ensam och jag kände att det behövs en tråd för oss där vi kan diskutera allt från intressant läsning till hur man bäst varnar andra föräldrar. Häng på!
Hoppar in!

Fast jag håller med glenda om att vi måste prata om det verkliga problem långvarig sömnbrist utgör i en människas liv. Hur de kognitiva funktionerna försämras, hur minnet sviker, hur humöret dalar och både ångest och depressioner växer fram. Att bara sopa problemet under mattan och hävda att man minsann fixar det på något sätt är kontraproduktivt och direkt skadligt!
Jag erkänner att jag blir provocerad när föräldrar som uppenbarligen har haft tur med sömnen säger att de inte hade känt annorlunda om deras barn hade sovit oroligt. Hur kan man veta det? Man blir desperat av att inte få sova och det är det första vi måste ta i för att minska antalet skrikmetoder som utförs.
MalinEddie: vilken bra tråd! Har också känt att det kan vara skönt att ventilera sig med de som man vet är av samma åsikt! Har en fråga, vad är babywise? Har googlat men inte lyckats hitta någon bra info. Verkar lite som standardmodellen ?
Det du pratar om, lövet, det tycker jag är att ha det ganska lätt. Jag har också sövt mitt barn vid bröstet och det gör jag än idag, vid snart 22 månader. Det har ändå regelbundet tagit två timmar av rymmande och rullande. Ikväll har jag försökt fram och tillbaka i tre timmar. Länge vaknade han sedan 3-4 gånger i timmen innan jag lade mig bredvid honom. Han kan inte somna någon annanstans än i sovrummet eftersom han blir för nyfiken. Kombinera det med att behöva stiga upp på morgonen och prestera. Läsa, skriva, ha grupparbeten, ha något vettigt att säga så att du blir godkänd. Du är så trött att det du läser inte riktigt fastnar. Och så vidare.
Jag blir så leds på att höra att sömnbrist är ingenting.