Vi som är emot CIO-metoder
Jag vet att jag inte är ensam och jag kände att det behövs en tråd för oss där vi kan diskutera allt från intressant läsning till hur man bäst varnar andra föräldrar. Häng på!
Jag vet att jag inte är ensam och jag kände att det behövs en tråd för oss där vi kan diskutera allt från intressant läsning till hur man bäst varnar andra föräldrar. Häng på!
Skulle aldrig utsätta min son för CIO. Tycker det är väldigt tragiskt att BVC aldrig informerar om andra metoder till dem som är i behov av hjälp.
Har en bekant som har en son nu tio månader gammal. Han och hans fru hade det jobbigt med pojkens sömn när han var runt sju månader. Han berättade för mig att frun hade kontaktat BVC för situationen blev ohållbar. BVC hade i sin tur skickat vidare henne till en psykolog för att få råd. Psykologen hade gett henne och mannen rådet att helt sonika låta pojken skrika utan att gå in till honom alls. Tada! Det problemet löst...
Hur tänker man som psykolog om man ger ett sånt råd?
Skönt med fler av samma åsikt! Förstår inte hur man klarar av ens att höra sin bebis skrika på det sättet. Mitt mammahjärta krossas så fort min lille tar ton. Och jag e trött... Mkt trött. Sov inget under graviditeten... Spydde i 8 månader... Pojken är inte mkt för att sova varken dag eller mat... Det värsta är att pappa inte funkar alls på natten
och jag jobbar heltid. Så natt OCH dagpass :-/ . Märker av ibland att jag helt enkelt är trög, både fysiskt och psykiskt. Man får gå igenom tankar 3-4 ggr innan man utför det man ska. Sonen alls snabbt i famnen, men sen är det upp säkert 2-3 ggr i timmen som värst på nätterna. ( dagarna sover han alltid i någons famn). Sen alltid upp kl 06, oavsett när han somnat. Ibland är man så trött att man skakar och mår riktigt illa, men vad kan man göra? Jätte fin tråd... Bara snälla tänk på att inte hoppa på folk å va elaka... Skogskvitter... Man kan aldrig riktigt veta hur en situation är för någon annan.