Vi som är emot CIO-metoder
Jag vet att jag inte är ensam och jag kände att det behövs en tråd för oss där vi kan diskutera allt från intressant läsning till hur man bäst varnar andra föräldrar. Häng på!
Jag vet att jag inte är ensam och jag kände att det behövs en tråd för oss där vi kan diskutera allt från intressant läsning till hur man bäst varnar andra föräldrar. Häng på!
En bok som jag alltid rekommenderar är Sue Gerhardts Kärlekens roll. Läs den!
Hej jag hanger pa!
Anna wahlgrens egen dotter skrev ju en bok om sin hemska uppvaxt, ar det nan som last den? Maste ju skaka om AW-anhangare...
Här vill jag vara med! Tycker absolut att problem som sömnbrist och vad man kan göra åt detta som spädbarnsförälder/småbarnsförälder ska diskuteras men man får aldrig glömma att lösningen ALDRIG får innebära att barn eller bebisar far illa.
Jag kan förstå och acceptera varför jag sitter i soffan med min son sovandes/snuttandes vid bröstet sen över en timme tillbaka trots att jag inte sovit sen jag klev upp vid halv sex imorse, men min son som är mitt i utvecklingsfasen mellan 3 och 4 månader som dessutom försöker öka mjölkproduktionen i samma veva skulle inte förstå om jag plötsligt inte fanns där när han blir ledsen, oavsett anledningen.
Att en bebis tystnar när den inte får respons innebär väl såvitt jag förstår att den i princip blir apatisk? Och detta kan efter upprepning leda till allvarliga permanenta skador.
Och tro mig, jag vet vad sömnproblem och sömnbrist innebär då jag förr led otroligt av detta och har under perioder fått receptbelagd medicin emot detta.
Jag avslutar detta trötta svamlande med att säga mycket bra initiativ att starta denna tråd, och att det är ni som är aktiva motståndare i dessa trådar som fått upp mina ögon för de här fruktansvärda metoderna. Jag hade förvisso inte ens hört talas om dem innan och första gången jag gjorde det så kändes det bara fel, men det är tack vare er som jag grävt djupare och verkligen förstått varför det är fel, förutom att det strider mot själva människans natur och instinkter( vilka ju oftast brukar finnas där av en bra anledning). Nu har jag massvis med argument mot de få som ens vågar viska 5minutersmetoden till mig när jag beklagar mig över sena kvällar som egentligen inte alls är jobbiga om man jämför med andras, (men alltid är det någon som har det värre) och jag avråder starkt från metoderna om någon jag möter funderar på att prova eller kanske redan har börjat.
Sorry för långt innehållslöst inlägg, men jag vill bara säga fortsätt diskutera och tjata även på forum, även om det känns som om ni skrivit samma sak tusen gånger utan någon lön för mödan, alltid får ni upp ögonen på någon, även om denna aldrig tänkt tillämpa metoderna så får ni ännu en på eran sida som kan hjälpa till att avråda, jag är en sån:)