• Anonym (cissi16)

16 år och GRAVID !

Igår fick jag veta att jag är gravid, har inte alls misstänkt det då jag varit stressad ett tag och jag inser nu att mina stresstecken är graviditetstecken ! :D
    Jag är så glad, har alltid viljat bli ung mamma och nu är jag gravid , i vecka 6 !!

Någon mer ?:) 

• Svar på tråden 16 år och GRAVID !
  • Mandiisen
    Emmich skrev 2012-07-08 23:30:59 följande:
    haha men va? Jag har mer pengar än många vuxna har och jag är ändå 20 .. 
    Det vet väl du inget om .. för den delen heller  
    Jonathan, 5e Augusti 2011. 7 veckor för tidigt<3
  • Marcz
    Emmich skrev 2012-07-08 23:30:59 följande:
    haha men va? Jag har mer pengar än många vuxna har och jag är ändå 20 .. 
    Det vet väl du inget om .. för den delen heller  
    men du är 20 och har inga barn ?

hon har inget jobb så det är skumt ! 
  • Anonym
    Marcz skrev 2012-07-08 21:20:41 följande:
    hur kan du snart flytta själv som 16 åring varsegod att förklara ..... 

Jag flyttade som 15 åring och har ingen gymnasieutbildning. Men jag överlevde och äger nu en gård på 7 hektar med min sambo. Jag var 19 när vi träffades och har nu barn tillsammans. Jag har inte haft inkomst på 1år nu (inte tagit ut någon föräldrapenning än)  och han har en normal lön, men lever man ekonomiskt och sparar så går allt!
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-07-09 01:17:03 följande:

Jag flyttade som 15 åring och har ingen gymnasieutbildning. Men jag överlevde och äger nu en gård på 7 hektar med min sambo. Jag var 19 när vi träffades och har nu barn tillsammans. Jag har inte haft inkomst på 1år nu (inte tagit ut någon föräldrapenning än)  och han har en normal lön, men lever man ekonomiskt och sparar så går allt!

Jag fyllde 23 för några månader sen. Började jobba efter skolan och helger när jag var 13 år-
    Jag fick börja jobba för mina pengar hemma redan när jag var liten, alltså när jag var runt 6-7år.

Jag har fått lära mig pengars värde och det är jag glad för.
    Fick du allt serverat på guldtallrik när du var yngre, eller? Marcz?  

Mina föräldrar har aldrig varit fattiga så Jag och min syster har alltid fått sånt vi behövde när vi var mindre plus massa leksaker.. När vi vart äldre och ville köpa saker VI ville ha fick vi ju jobba oss till det. 
  • Pallas
    Marcz skrev 2012-07-08 21:05:42 följande:
    Är det ingen mer som undrar hur en 16 åring kan flytta till egen lägenhet utan ha det minsta hjälp från SOC eller familjen ?  
    Flytta till sambo, ha extrajobb vid sidan av studier. Det funkade för mig.
  • Anonym (ung)
    Marcz skrev 2012-07-08 21:05:42 följande:
    Är det ingen mer som undrar hur en 16 åring kan flytta till egen lägenhet utan ha det minsta hjälp från SOC eller familjen ?  
    Jag flyttade hemifrån som 15-åring (skulle precis fylla 16), levde på studiebidrag samt inackorderingstillägg (som man kan få om en gymnasieutbildning inte finns att tillgå närmare hemma). Tillägget täckte nästan hyran och studiebidraget tillsammans med ett extrajobb klarade jag mig utan mina föräldrars hjälp. Dock så stod min pappas namn på mitt hyreskontrakt tills jag fyllde 18. Allt går bara man vill.

• Anonym (Mika)
    Emmich skrev 2012-07-08 22:23:15 följande:
    Hahahahahha asså hur gammal är du? 
    Har du någon sjukdom (ADHD eller nån personlighetsstörning? )Du värkar knäpp ifall ..
    Du låter som du är väldigt svartsjuk/avundsjuk 

Som tex "Säljer du dig och får pengar?" " Hoppas ditt barn kommer in på soc" " Hoppas din kille lämnar dig"" din kille kommer lämna dig helt klart"

vem är du? Jag tycker du ska sluta upp och kommentera för du är läskig .. Jag har massa kompisar som börja jobba när de var unga och de kan jobba på deras föräldrars jobb bara för du inte får jobb så kan inte andra få jobb. Lycka till med ditt liv.

Man vehöver inte vara knäpp för att man har ADHD eller någon personlighetstöring, bara så du vet. Sluta använd diagnoser som skällsord
  • Litet My
    KiaL skrev 2012-07-06 15:12:42 följande:

Jo då jag har erfarenhet. Jag var själv 19 när jag blev gravid och fick min son vid 20. Det var planerat och jag hade bostad och sambo. Det var inte lätt att få jobb och då bodde jag ändå i Stockholm. När jag tänker tillbaka nu så ångrar jag att jag inte väntade, även om jag inte ångrar min son. För det var jobbigt, väldigt jobbigt. Att ha barn med dålig ekonomi är tufft, men det går..absolut..Men varför chansa??

Som 16 år är man inte färdigutbildad, har ingen egen bostad, ingen ekonomi, man är inte myndig har ingen livserfarenhet osv...Därför finns det inga fördelar.

Dessutom så tror de flesta tonåringar att de vet bäst och är tillräckligt mogna för det är så de tänker. Jag var likadan. Trodde inte att jag behövde nån som sa åt mig hur saker och ting fungerade för det klarade jag så bra själv. Har nu en 16årig son och två systrar som precis blivit 20 så jag har sett hur de ser på saker..
    Och deras tänk är inte i närheten av att vara moget..Men DE tror det.

När man sen blir vuxen och ser tillbaka så inser man att hade igentligen inte så mycket att komma med. Det är just därför man inte blir myndig förrens vid 18 för då börjar du bli såpass mogen för att kunna ansvara för sig själv och sina handlingar.   
    Klokt, ett tecken på mognad tycker jag är att just inse sina "brister" och att man inte vet allt.

Fick själv första barnet som ung och ensamstående och andfra under mer ordnade former med sambo, bra förhållande,bra jobb, bra boende osv, säger inte att jag var en dålig mamma till första barnet men definitivt en mer mogen oh tryggare mamma när den andra kom, ändå känner jag att jag har mer att lära idag än jag hade då då jag på den tiden "visste allt" tyckte jag   
  • Marcz
    Pallas skrev 2012-07-09 07:19:27 följande:
    Flytta till sambo, ha extrajobb vid sidan av studier. Det funkade för mig.
    har ingen sambo..
  • Marcz
    Anonym (ung) skrev 2012-07-09 08:00:25 följande:
    Jag flyttade hemifrån som 15-åring (skulle precis fylla 16), levde på studiebidrag samt inackorderingstillägg (som man kan få om en gymnasieutbildning inte finns att tillgå närmare hemma). Tillägget täckte nästan hyran och studiebidraget tillsammans med ett extrajobb klarade jag mig utan mina föräldrars hjälp. Dock så stod min pappas namn på mitt hyreskontrakt tills jag fyllde 18. Allt går bara man vill.
    ja precis din pappa betala..
Svar på tråden 16 år och GRAVID !