• Anonym (cissi16)

16 år och GRAVID !

Igår fick jag veta att jag är gravid, har inte alls misstänkt det då jag varit stressad ett tag och jag inser nu att mina stresstecken är graviditetstecken ! :D
    Jag är så glad, har alltid viljat bli ung mamma och nu är jag gravid , i vecka 6 !!

Någon mer ?:) 

• Svar på tråden 16 år och GRAVID !
  • Emmich
    Anonym skrev 2012-07-13 23:35:58 följande:
    Emmich, så dina föräldrar betalar för dig? Inte konstigt att du då har mera pengar än de som jobbar... Skaffa dig ett eget liv och en egen inkomst istället!
    Nej herregud vad är det du säger människa? Hur kan du ens hoppa på mig bara så där? JAG får inte röra de pengar .. Klart att jag har pengar på andra sätt men de är andra pengar tex min data har jag betalat själv och sen får jag ju studiebidrag och där får de 1000 kr så ja .. Hahah asså vilket på hopp känner mig verkligen kränk 
  • Emmich

Jag går nu och tar mitt liv för fan ... SÅ slipper de betala all mat och sånt för mig 

• Emmich
    Emmich skrev 2012-07-13 23:52:04 följande:
    Jag går nu och tar mitt liv för fan ... SÅ slipper de betala all mat och sånt för mig 
    Anonym skrev 2012-07-13 23:35:58 följande:
    Emmich, så dina föräldrar betalar för dig? Inte konstigt att du då har mera pengar än de som jobbar... Skaffa dig ett eget liv och en egen inkomst istället!
    Asså jag vet inte varför jag sa så .. men blev verkligen ledsen över vad du sa sitter och gråter nu och känner mig verkligen som jag tar mina föräldrars pengar känns som jag tar de men de gör jag inte 
    jag menar klart att jag tar lite men de får av mig med de har fått låna på det kontot som jag har pengar och jag vill verkligen ha ett fast jobb har ju inte precis en miljard på det kontot men vill ha de till ett fint hus/lägenhet och sen har jag kanske lite pengar över och vill inte ha bidrag för det känns inte något bra  så ja 
  • izgo

Lägg ner för helvete!
    Tror inte hennes föräldrar dör av att betala lite extra. Hon flyttar en dag hon också!

• Emmich
    izgo skrev 2012-07-14 03:17:50 följande:
    Lägg ner för helvete!
    Tror inte hennes föräldrar dör av att betala lite extra. Hon flyttar en dag hon också!
    Ja men precis och jag frågar aldrig om pengar till något oviktigt och jag jobbar nu och ska snart flytta men vill ha pengar så att jag kan gifta mig skaffa lägenhet och kläder till mitt barn  ( någon gång kommer de pengar ta slut och då är de bra att jag har extra och ett jobb)

De ändra jag får pengar är typ maten hemma de betalar den för mig
    sedan när pappa kör mig till en vän eller skolan
    sedan kanske någon pressen på jul och på min födelsedag  
    Sprit köper jag själv och nöje betalar jag själv ..  
  • Tealhawk
    Emmich skrev 2012-07-14 15:30:35 följande:
    Ja men precis och jag frågar aldrig om pengar till något oviktigt och jag jobbar nu och ska snart flytta men vill ha pengar så att jag kan gifta mig skaffa lägenhet och kläder till mitt barn  ( någon gång kommer de pengar ta slut och då är de bra att jag har extra och ett jobb)

De ändra jag får pengar är typ maten hemma de betalar den för mig
    sedan när pappa kör mig till en vän eller skolan
    sedan kanske någon pressen på jul och på min födelsedag  
    Sprit köper jag själv och nöje betalar jag själv ..  
    Alltså jag måste ha missat något i tråden. När började folk aggra på dig Emmich? Att få mat och skjuts ibland medan man bor hemma fastän man är 18+ är väl det vanligaste. I alla fall i mina kretsar.
    These are not the droids you're looking for
  • Läs vad som står och inget annat
    Anonym (Unga kan!) skrev 2012-07-13 10:08:24 följande:
    Ja mä ä 11 år å ja ska mä ha bäbi! Till ala er somm hattar TS ba för hon ä ung: Ni ä ba avunsjunka!!!!1 Unga kan okso!!!½! ba fö vi inte ä gamla feton betider dä ej vi inte kan ta han om os skälva å vora bibisar!!!!!!!!1 Å ja har jete myket pängar på banken, flera miljoner111!!!!!
    Men för fan, lär dig att stava o bli mogen innan du ens ger dig in i diskussionen, väx upp !
  • Tealhawk
    Läs vad som står och inget annat skrev 2012-07-16 01:46:32 följande:
    Men för fan, lär dig att stava o bli mogen innan du ens ger dig in i diskussionen, väx upp !
    Alltså, det där lär ju ha varit ett troll. Ingen människa i världen kan stava så där dåligt, men ändå lyckas skriva in både hemsidans namn + sina inloggningsuppgifter..
    These are not the droids you're looking for
  • Läs vad som står och inget annat
    Tealhawk skrev 2012-07-16 01:47:45 följande:
    Alltså, det där lär ju ha varit ett troll. Ingen människa i världen kan stava så där dåligt, men ändå lyckas skriva in både hemsidans namn + sina inloggningsuppgifter..
    Ahh, de förklarar nog saken iofs he he
  • AlexandraViberg

Jag blev gravid som 16åring, blev aldrig påhoppad med massa frågor men många kollade snett såklart. Allt har gått bra, förutom relationen med pappan som tack och lov tog slut! Har nu dottern på heltid, är gift med en annan man och vi har försökt få barn i ett år nu, går inge vidare men vi ska lyckas. Har bil, bostadsrätt, inkomst osv osv.

Många unga har skrivit till mig genom åren och sagt att de också vill ha barn tidigt och jag har varje gång sagt att det är upp till varje person men att jag personligen inte rekommenderar det. Inte för att det inte gick bra, men för att det har varit jobbigt att få allt att lösa sig, att orka läsa gymnasiet på 2 år, som jag gjorde eftersom jag inte ville gå om. När barnet kom gjorde jag allt och det gick i början men man blir trött när man har någon hemma som inte hjälper till och som bara spelar spel hela dagarna.. Slutade i psykiskt och fysiskt misshandel, otrohet och separation. Som jag uppfattat har du ingen relation till pappan, vill han vara med barnet? (det har jag inte läst något om) För dotterns pappa har varit frånvarande till och från och det har påverkat dottern väldigt mycket. "vart är min pappa".. Nu kallar hon min make för pappa också! "Favorit-pappa" dessutom! :)

Man får helt enkelt se till sig själv, sin egen kapacitet och hur mycket man orkar.

Grattis till graviditeten, men gör upp en bra plan om hur allt kan bli. Barn börjar ställa frågor till slut ;)

Min dotter sa häromdagen "Du var 17 när du fick mig, då är man nästan barn.. men det gick ju bra iallafall!" - Ja det gjorde det. (Hon är lillgammal och så otroligt bäst!) :)

Sophie 070212, X Jan-12, höger äl rök!
  • C825

Hej 

orkade inte läsa alla inlägg, ber om ursäkt om någon tycker det är ofint.

Jag blev gravid som 16 åring, bodde i en lite stad i Norrland.
    Är evigt tacksam för all hjälp och stöd jag fått under sonens uppväxt.- han kommer fylla 20 snart.

Det som gör mig ledsen och besviken på mänskligheten är alla elaka kommentarer du fått,
    Ett barn ska man glädjas åt oavsett när det kommer.
    Om du får ekonomiskt stöd eller inte av dina föräldrar, om du bor hemma eller inte  har någon mer än du och din familj med det att göra?

Jag lyckades ta mig igenom skola och ta studenten med mina vänner, jag har slitet för att kunna ge honom det som han behöver och mer därtill. Idag kan jag se att det var en drivkraft att ha honom. Jag ville inte misslyckas
    och har idag ett rikt liv på alla sätt.

VI har rest till flera exotiska platser och han har fått kärlek och trygghet, vilket för mig är viktigare än alla pengar i världen. Ändå hoppas jag att du har bra rådgivare runt dig som kan hjälpa din med en ekonomiskplan för det kommer bli tuffare i början kanske.

Så för din skull:-   ok du har  bestämt dig se till att göra det bästa av det,  
    Jag kan inte säga att det var enkelt. många gånger var jag ledsen och besviken. skulle inte välja bort han för allt i världen, men om jag skulle kunnat välja hade jag önskat att hon valt att komma lite senare, att jag fått några år till att mogna. 

Jag stöttar dig gärna om du vill så grattis och lycka till

• apa4ewer

Grattis fick min lilla Niklas nu när jag är 16 och ångrar ingenting.
    Dock det jobbiga kan ju bli att klara av att ta hand om barnet i början innan man fått grepp om allt och  man kan få förlossningsdeppresion men ska du få hjälp av dina föräldrar så klarar du nog dig.
    En till nackdel är att det kan bli så att dina föräldrar kan få det för svårt att låta bli att uppfostra ditt barn men du klarar dig nog och lycka till  då jag har själv fått erfarenheterna och lärt mig hur man klarar sig. Skit i alla som är negativ och stå på dig själv så går det nog bra. :) 

Svar på tråden 16 år och GRAVID !