• Anonym (cissi16)

16 år och GRAVID !

Igår fick jag veta att jag är gravid, har inte alls misstänkt det då jag varit stressad ett tag och jag inser nu att mina stresstecken är graviditetstecken ! :D
    Jag är så glad, har alltid viljat bli ung mamma och nu är jag gravid , i vecka 6 !!

Någon mer ?:) 

• Svar på tråden 16 år och GRAVID !
  • Anonym (ironi)
    Anonym (Har mer pengar) skrev 2012-07-05 18:15:02 följande:
    Haha bäst !! :)

Jag trodde att jag oxå skulle bli gravid en gång och jag har SÅÅÅÅ mycket mer pengar än mina föräldrar har nästan 2 miljoner på mitt konto och sen hade jag och killen fort vart tillsammans så hade han också betalat. 
    Vi hade inte ens behöva jobba för jag hade sparat de andra pengarna från skolan och skulle försöka få ett jobb och skulle nog fått jobb ganska snabbt ändå.  

Så de vuxna kan hålla käft och bara sitta och skärmas ..  Jag var då 19 år 

Investera då en del av dina pengar i en svenskakurs, för det du skriver är fan helt obegripligt!!!
  • MalinJoo
    Anonym (cissi16) skrev 2012-07-04 14:36:46 följande:
    Igår fick jag veta att jag är gravid, har inte alls misstänkt det då jag varit stressad ett tag och jag inser nu att mina stresstecken är graviditetstecken ! :D
    Jag är så glad, har alltid viljat bli ung mamma och nu är jag gravid , i vecka 6 !!

Någon mer ?:) 
    Vad roligt att höra. Önskar dig lycka till
    /Malin 
  • Jackie och prinsarna

Lycka till!
    Bry dig inte om de som säger att du inte kommer att klara det. Allt går bara man vill och kämpar för det! Jag är själv en ung mamma och innan jag fick min äldsta son var jag ett riktigt "problembarn". Men som sagt, allt går bara man vill och ibland blir graviditeten en riktig väckarklocka. :) 

★ Alexander 060929 ★ Eliah 080107 ★ Maximilian 100509
  • Anonym (En som vet.)

Grattis TS! {#emotions_dlg.flower} det jag har att säga är snälla ge detta barn kärlek! massor av kärlek och trygghet och älska det så kommer allt annat att lösa sig.. sen kan du strunta i alla andra som tjatar om ekonomi hit och en pappa dit. Det är inte det viktigaste!

• Naniismamma
    aikidoaasa skrev 2012-07-05 17:12:06 följande:
    Jag tar från ditt långa inlägg TS för kommentarer:

"Är det du eller din mamma som kommer att försörja dig och ditt barn? - Som ovan, JAG försörjer mitt barn, mina föräldrar försörjer MIG, jag är 16 och dom har försörjningsplikt."

Låter som att det är de som försörjer er alltså. Det är deras pengar som du kommer att använda för att ge ditt barn mat, tak över huvudet, kläder, leksaker m.m. Det är inte du som tjänat ihop de pengarna, sorry. Vad gör du den dag som de säger att "nu får du klara dig själv"? Den rätten har de så fort som du blir myndig och slutar plugga. Lagen säger dessutom att de har försörjningplikt för DIG, inte ditt barn. DU har försörjningsplikt för DITT barn. Det är inte samma sak. 
    Dina föräldrar kommer alltså att bli föräldrar på nytt. Eftersom de fortfarande måste ta hand om dig eftersom du klassas som ett barn så räknas det som att du inte är tillräckligt stor för att fostra ett barn själv. Det betyder att dina föräldrar blir som föräldrar även för ditt barn. Sorry, men det är inte så en mamma ska fungera.  

Den första frågan du svarat på undrar jag hur du fick de till att hennes föräldrar kommer försörja henne OCH barnet???.. hon kommer ha 6500-6800kr från FK att försörja sitt barn med,, hon skrev själv att HON SJÄLV kommer försörja SITT barn, men föräldrarna kommer fortsätta försörja HENNE alltså dom ger HENNE MAT O KLÄDER OCH NÖDVÄNDIGHETER INTE HENNES BARN.. läs hennes svar ordentligt .
    Utöver det hon från från FK så har hon undansparade pengar från att hon fått sitt barnbidrag samt sin lön som hon tjänat ihop., och hon har hela detta året kvar också att tjäna ihop mer pengar.
    Och baraför att hennes föräldra ska ta hand om henne så betyder de inte att dom blir föräldrar för bebisen.. jag vart själv gravid när jag var 16 och bodde hos min pappa. jag gjorde allt själv, jag hjälpte till att betala några av hans småräkningar ibland , jag betalade min mat själv osv, baraför att man är minderårig och får barn så är det inte ens föräldrar som blir förälder åt det barnet, det är vad din hjärna har fått för sig själv.
  • emmasmammajonna

Grattis!! :) 
    önskar dig all lycka! :)

är själv "ung" mamma..
    plussade som 19 åring..  :) 20 år hade jag precis fyllt när dottern kom :)
    nu blir hon snart 1 år , den 12de juli!! :) 

• Denise94

Hejsan! Jag är 17 år & vår son var beräknad till den 3/7 min han har inte kommit ut än! Så du är inte ensam ung mamma! :) lycka till!!!:):)

Svar på tråden 16 år och GRAVID !