aikidoaasa skrev 2012-07-05 17:12:06 följande:
Jag tar från ditt långa inlägg TS för kommentarer:
"Är det du eller din mamma som kommer att försörja dig och ditt barn? - Som ovan, JAG försörjer mitt barn, mina föräldrar försörjer MIG, jag är 16 och dom har försörjningsplikt."
Låter som att det är de som försörjer er alltså. Det är deras pengar som du kommer att använda för att ge ditt barn mat, tak över huvudet, kläder, leksaker m.m. Det är inte du som tjänat ihop de pengarna, sorry. Vad gör du den dag som de säger att "nu får du klara dig själv"? Den rätten har de så fort som du blir myndig och slutar plugga. Lagen säger dessutom att de har försörjningplikt för DIG, inte ditt barn. DU har försörjningsplikt för DITT barn. Det är inte samma sak.
Dina föräldrar kommer alltså att bli föräldrar på nytt. Eftersom de fortfarande måste ta hand om dig eftersom du klassas som ett barn så räknas det som att du inte är tillräckligt stor för att fostra ett barn själv. Det betyder att dina föräldrar blir som föräldrar även för ditt barn. Sorry, men det är inte så en mamma ska fungera.
Den första frågan du svarat på undrar jag hur du fick de till att hennes föräldrar kommer försörja henne OCH barnet???.. hon kommer ha 6500-6800kr från FK att försörja sitt barn med,, hon skrev själv att HON SJÄLV kommer försörja SITT barn, men föräldrarna kommer fortsätta försörja HENNE alltså dom ger HENNE MAT O KLÄDER OCH NÖDVÄNDIGHETER INTE HENNES BARN.. läs hennes svar ordentligt .
Utöver det hon från från FK så har hon undansparade pengar från att hon fått sitt barnbidrag samt sin lön som hon tjänat ihop., och hon har hela detta året kvar också att tjäna ihop mer pengar.
Och baraför att hennes föräldra ska ta hand om henne så betyder de inte att dom blir föräldrar för bebisen.. jag vart själv gravid när jag var 16 och bodde hos min pappa. jag gjorde allt själv, jag hjälpte till att betala några av hans småräkningar ibland , jag betalade min mat själv osv, baraför att man är minderårig och får barn så är det inte ens föräldrar som blir förälder åt det barnet, det är vad din hjärna har fått för sig själv.